درمان روماتیسم با روش‌های طبیعی

اگر چه تحقیقات بسیاری در مورد درمان روماتیسم در حال انجام است، اما هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. با این حال، رژیم سالم، استراحت مناسب، کاهش استرس و ورزش منظم می تواند به بهبود کیفیت زندگی کمک کند. داروهای بدون نسخه و درمان های طبیعی نیز می توانند به کاهش درد و کاهش التهاب کمک کنند. داروهای اصلاح کننده می توانند علائم روماتیسم را کاهش دهند و از آسیب های مفصلی جلوگیری کنند. در این مطلب راه های درمان روماتیسم بیان شده است:

راههای درمان روماتیسم

استراحت و تمدد اعصاب
داشتن خواب کافی برای همه مهم است، اما برای افرادی که مبتلا به روماتیسم هستند، بسیار مهم است. سعی کنید حداقل هشت ساعت در شب بخوابید. اگر در شب خواب کافی ندارید، بهتر است بعد از ظهر یک چرت کوتاهی داشته باشید این می تواند به شما کمک کند. اگر خواب شما تاثیر منفی داشته باشد، ممکن است به خاطر استرس بیش از حد باشد، تنفس عمیق و تمرینات آرامش عضلانی می تواند به شما در آرامش کمک کند. هیپنوتیزم، مدیتیشن و ماساژ ممکن است به کاهش استرس و تنش کمک کند.

ورزش
ورزش منظم یک راه عالی برای مبارزه با خستگی، تقویت عضلات و افزایش دامنه حرکتی است. ایروبیک، حرکات کششی، پیاده روی، شنا و آب درمانی معمولا گزینه های خوبی هستند. در صورت لزوم، از پزشک خود بخواهید تمرینات ورزشی مناسب را بیان کند. یک درمانگر فیزیکی می تواند راه مناسبی به شما نشان دهد.

تایچی
تای چی یک هنر رزمی چینی است که حرکات آرام و ملایم را با آگاهی و تنفس عمیق ترکیب می کند. این ورزش، بدن و روح انسان را تمرین می دهد. یک مطالعه نشان می دهد که تای چی ممکن است بیماری روماتیسم را در افراد مبتلا به RA درمان کند.

مصرف کرم ها، ژل ها و لوسیون ها
کرم های موضعی، ژل ها و لوسیون ها را می توانید به طور مستقیم بر روی پوست بمالید تا به کاهش درد مفاصل کمک کنند. همانطور که مواد روی پوست جذب می شود، ممکن است باعث تسکین موقتی درد شوند. پماد موضعی همچنین می تواند به شکل اسپری باشد. برای نتایج بهتر محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی کپسایسین، سالیسیلات، کافور یا مندول باشند.

درمان روماتیسم با ورزش
ورزش منظم یک راه عالی برای مبارزه با خستگی، تقویت عضلات و افزایش دامنه حرکتی است

مکمل های روغن ماهی
مطالعات نشان داده است مکمل های روغن ماهی ممکن است به کاهش درد و سفتی ناشی از روماتیسم کمک کند. قبل از افزودن مکمل های غذایی به رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید زیرا این مکمل ها ممکن است در برخی داروها دخالت داشته و احتمال خونریزی یا کبودی را افزایش دهند. برخی فراد همچنین از حالت تهوع، خلط و یک طعم تلخ در دهان خود شکایت دارند.

روغن های گیاهی
به نظر می رسد برخی روغن های گیاهی سبب کاهش درد و سفتی ناشی از روماتیسم می شوند. روغن پامچال گیاهی، حاوی اسید چرب ضروری به نام اسید گاما لینولنیک است و ممکن است تسکین دهنده درد باشد. اما قبل از مصرف روغن های گیاهی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا بعضی از آنها ممکن است به کبد آسیب برساند یا مداخله ای در داروها داشته باشند. عوارض جانبی بالقوه آن شامل سردرد، نفخ، اسهال، و تهوع است.

گرما و سرما
برای کمک به کاهش تورم، یک بسته یخ را به مفاصل ملتحمه بمالید. سرما می تواند درد را کم کند و اسپاسم عضلانی را آرام کند. اگر در عضلات خود درد احساس می کنید، حمام آب گرم می تواند آنها را خنثی کند. شما همچنین می توانید از یک حوله گرم، پد گرم و یا بسته گرم برای کاهش درد ماهیچه های خود استفاده کنید.

آسپرین یا NSAID ها
آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می توانند تسکین موقتی درد و التهاب را فراهم کند. NSAIDs عبارتند از ایبوپروفن و ناپروکسن.

در صورت لزوم، پزشک می تواند یک دوز قوی تر را تجویز کند. NSAID های نسخه عبارتند از:
Anaprox (ناپروکسن سدیم)
Celebrex (سلکوکسیب)
دای پرو (اکسپروزین)
Disalcid (سالسالات)
فلدین (پیروکسیکام)
تمام داروهای ضد التهابی هشدار می دهند که ممکن است حمله قلبی، سکته مغزی یا خونریزی معده را افزایش دهند. در حالی که این داروها درد و ناراحتی را کاهش می دهند، روند روماتیسم تغییر نمی کند.

درمان روماتیسم با روغن های گیاهی
مکمل های روغن ماهی ممکن است به کاهش درد و سفتی ناشی از روماتیسم کمک کند

داروهای تاثیرگذار
داروهای زیر برای درمان روماتیسم استفاده می شود:

هیدروکسی کلروکین: ممکن است تا سه ماه طول بکشد
متوترکسات: سیستم ایمنی را سرکوب می کند
سولفاسالازین: پاسخ ایمنی را سرکوب می کند
minocycline: برای خواص ضد التهابی و بلوک های متالوپروتئیناز استفاده می شود
کورتیکواستروئیدهای خوراکی: باعث تسکین درد سریع می شود.

دستگاه های کمکی
انواع مختلفی از وسایل کمکی وجود دارد که می توانند در حفظ سلامتی کمک کنند. آن ها می توانند باعث استراحت و کاهش التهاب های مفاصل شوند. کفش های سفارشی می تواند از مفاصل ناپایدار در پا و مچ پا حمایت کند و کوسن ها و کرچک ها می توانند وزن بدن را از مفاصل کم کنند.

عمل جراحی
عمل جراحی ممکن است قادر به اصلاح ناهنجاری ها و کمک به کاهش درد در بیماران روماتیسم باشد. شایعترین عمل جراحی برای روماتیسم جراحی مفصل از جمله شانه ها، مفصل ران و زانو می باشد.

جراحی می تواند آسیب به تاندون را تعمیر کند و فشار روی اعصاب را کاهش دهد. یک روش به نام سینووکتومی باعث حذف مفاصل ملتهب می شود.

منبع: Treatment of rheumatism

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.