درمان چربی خون با گیاهان دارویی

تری گلیسرید نوعی چربی خون است که بدن برای انرژی به آن نیاز دارد. هیپرتری‌گلیسریدمی به میزان بالای تری گلیسیرید و هیپر کلسترولمی به میزان بالای کلسترول گفته می شود که هر دو به طور کلی به عنوان اختلالات چربی شناخته می شوند. اختلالات چربی به آترواسکلروز کمک می کند، آترواسکلروز شرایطی که در آن شریان ها به علت افزایش چربی باریک و سخت می شوند. آترواسکلروز خطر سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری قلبی را افزایش می دهد. درمان های سنتی برای اختلالات چربی شامل دارو، رژیم غذایی سالم و ورزش هستند. بعضی از گیاهان ممکن است میزان تری گلیسیرید را کاهش دهند، اما قبل از مصرف آن ها بهتر است با پزشک مشورت کنید.

روش های درمان چربی خون

گیاه گچول
گیاه Guggul در هند برای درمان اختلالات لیپید و چربی خون کاربرد دارد، در طب سنتی هم برای درمان آترواسکلروز از گیاه گچول استفاده می کنند. اما هنوز شواهد علمی در مورد توانایی گیاه گچول برای درمان اختلالات چربی اثبات نشده است.

سیر
سیر برای پیشگیری از کلسترول و آترواسکلروز مفید است، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند معتقد است که سیر بر کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا تاثیر منفی دارد. اما سیر می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد، بنابراین برای افرادی که داروهای کاهش دهنده خون استفاده می کنند مناسب نیست.

درمان چربی خون با برنج مخمر قرمز
برنج مخمر قرمز به طور عمده برای درمان کلسترول بالا و چربی خون استفاده می شود

گیاه بومادران
گیاه بومادران در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد. محققان مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان در سال ۲۰۰۰ در مجله Drugs Under Experimental and Clinical Research مطالبی در مورد تاثیرات گیاه بومادران بر اختلالات فشار خون و چربی خون منتشر کردند. محققان دریافتند با مصرف گیاه بومادران میزان تری گلیسیرید، کلسترول و فشار خون بالا کاهش می یابد.

Psyllium
پسلیوم از دانه گیاه اسفرزه Plantago psyllium تهیه شده است، پسلیوم نوعی فیبر است که تری گلیسیرید را کاهش دهد. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند هشدار می دهد که پسلیوم می تواند قند خون را کاهش دهد، بنابراین بیماران دیابتی باید قبل از مصرف پسلیوم با پزشک مشورت کنند.

برنج مخمر قرمز
برنج مخمر قرمز به طور عمده برای درمان کلسترول بالا و چربی خون استفاده می شود اما به نظر می رسد تری گلیسیرید را نیز به طور قابل توجهی کاهش می دهد. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، برنج مخمر قرمز ممکن است به طور مشابه با داروهای کاهش کلسترول تداخل داشته باشد، بنابراین کسانی که داروهای کاهش کلسترول مصرف می کنند باید قبل از مصرف برنج مخمر قرمز با پزشک مشورت کنند.

گیاهان اضافی
گیاهان دیگری که باعث کاهش تری گلیسیرید می شوند پیاز و چای سبز هستند. به نظر می رسد عوارضی همچون اسهال و نفخ با استفاده مداوم گیاه شنبلیله از بین می روند. مصرف روزانه چهار یا پنج فنجان چای سبز ممکن است تری گلیسیرید را کاهش دهد.

منبع: high blood fat treatment

مطالب مرتبط:
درمان چربی خون در طب سنتی

گیاه بابونه و درمان فشار خون بالا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.