خوردن دارچین در دوران بارداری

مصرف دارچین در دوران بارداری در صورتی بدون عوارض است که دارای مقادیر طبیعی مانند طعم و مزه دادن به غذا باشد. بهتر است از مکمل ها و نوشیدنی های حاوی دارچین اجتناب کنید. زیرا دارچین، گلوکز خون را کاهش می دهد و باعث لخته شدن خون می شود. زنان بارداری که مبتلا به دیابت و قند خون هستند باید بسیار مراقب باشند. از آنجا که دارچین جریان خون قاعدگی را تحریک می کند، مصرف مقدار زیاد دارچین ممکن است باعث سقط جنین شود. مصرف دارچین باعث بروز آلرژی و واکنش های دارویی نیز می شود.

زنان باردار برای سلامتی خود و فرزندشان باید هنگام خوردن غذاهای جدید و مصرف گیاهان و ادویه های خاص مراقب باشند.

دارچین که از پوست درختان Cinnamomum بدست می آید، یک ادویه عالی برای طعم و مزه دار کردن غذاست. این ادویه، خواص درمانی بسیاری دارد و در داروهای سنتی و طبیعی نیز کاربرد دارد.

اگر سعی در بهبود سلامت و تغذیه خود دارید سعی کنید قبل از بارداری دارچین مصرف کنید زیرا دارچین می تواند یک رژیم غذایی سالم و یک رژیم ورزشی منظم باشد. اما آیا مصرف آن در طول حاملگی امن است؟

در طول حاملگی، مقدار طبیعی دارچین خطرناک نیست

وزارت بهداشت ایالات متحده و خدمات انسانی پیشنهاد می کند که بزرگسالان مصرف دارچین خود را تا ۵ گرم در روز محدود کنند. دامنه قابل قبول توصیه شده از ۲ تا ۵ گرم در روز می باشد که مربوط به افراد سالمی است که باردار نیستند. در حال حاضر، در مورد اثرات دارچین در زنان باردار و شیرده اطلاعات کافی وجود ندارد؛ بنابراین، برای این گروه هیچ راهنمای خاصی وجود ندارد.

اکثر کارشناسان، از جمله وزارت بهداشت ایالات متحده معتقد هستند که مصرف طبیعی دارچین در دوران بارداری ضرری ندارد. با این حال، شما باید در مورد مصرف داروهای دیررس یا درمانی احتیاط کنید. همچنین باید با پزشک خود در مورد خطرات مصرف دارچین در هر سه ماه مشورت کنید.

مصرف دارچین در بارداری
مصرف طبیعی دارچین در دوران بارداری ضرری ندارد

مصرف بیش از حد دارچین مانع کنترل قند خون در دوران بارداری می شود

یکی از دلایلی که بهتر است از مصرف دارچین به مقدار زیاد جلوگیری شود، تأثیر آن بر میزان قند خون است. دیده شده است که مصرف ۱ تا ۶ گرم دارچین در روز می تواند به طور متوسط در طی ۴۰ روز میزان گلوکز ناشتا را در افراد دیابتی کاهش دهد.

مصرف دارچین گلوکز خون را کاهش می دهد، بنابراین ممکن است در طول عمل جراحی و پس از آن مسائلی مربوط به کنترل قند خون ایجاد کند. این می تواند برای افرادی که می خواهند عمل سزارین داشته باشند، مشکلاتی ایجاد کند. حتی اگر قصد زایمان طبیعی دارید، ممکن است پزشک نگرانی های مشابهی داشته باشد.

اگر در حال حاضر برای کنترل قند خون (به دلیل دیابت یا سایر مسائل مربوط به سلامت) داروهایی مصرف می کنید، دارچین می تواند اثرات منفی بر این داروها داشته باشد.

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، دارچین باعث افزایش خونریزی می شود

اگر در طول بارداری نیاز به سزارین یا هر نوع جراحی اضطراری داشته باشید، هر دارویی می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر داروهای رقیق کننده خون مانند داروهای ضد انعقاد مصرف می کنید، مصرف دارچین میزان پلاکت ها را کاهش می دهد و خطر خونریزی را افزایش می دهد.

دارچین ممکن است با داروهایتان مقابله کند

اگر به طور مرتب دارو مصرف کنید، در طول بارداری، قبل از مصرف دارچین با پزشک خود مشورت کنید. این ادویه ممکن است به طور بالقوه با دارویتان در تعامل باشد و باعث واکنش های جانبی شود. همانطور که در موارد بیماران دیابتی، مصرف دارچین ممکن است با عمل مناسب دارو تداخل داشته باشد.

مصرف بیش از حد دارچین در بارداری
ممکن است دارچین به طور بالقوه با دارویتان در تعامل باشد و باعث واکنش های جانبی شود
دارچین می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند

هنگام مصرف دارچین در دوران بارداری مراقب باشید زیرا ممکن است در برخی افراد واکنش حساسیتی ایجاد کند. در صورتی که بدنتان به ادویه حساس باشد، دارچین ممکن است باعث ناراحتی شما شود.

اگر به دارچین حساسیت داشته باشید، ممکن است التهاب و احساس سوزش در دهان (استوماتیت تماس آلرژیک) ایجاد شود. در بعضی از افراد، مصرف دارچین می تواند منجر به آفت دهان شود.

مصرف بیش از حد دارچین می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد

وقتی صحبت دارچین و بارداری می شود، نگرانی اصلی خطر سقط جنین است. دارچین موجب تحریک جریان قاعدگی می شود و گروهی از متخصصان هشدار می دهند مصرف زیاد دارچین ممکن است ناخوشایند باشد.

تحقیقات کمی در مورد خطرات بالقوه دارچین در زنان باردار وجود دارد، با این حال بهتر است در دوران حاملگی با احتیاط دارچین مصرف کنید.

منبع: cinnamon in pregnancy

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.