پارچه مناسب برای لباس ورزشی

این روزها بازار پر از لباس‌های متنوع برای هر نوع فعالیت ورزشی است، از این رو طبیعی است که برخی افراد هنگام انتخاب لباس مناسب برای ورزش مورد علاقه خود دچار تردید شوند. هنگام انتخاب لباس ورزشی، جنس پارچه یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید زیرا انتخاب نادرست آن اغلب بوی بدن را افزایش داده و حتی در مواردی فرد ورزشکار عرق سوز شده یا مبتلا به بیماری‌های پوستی و قارچی می‌شود! همانطور که می‌دانید ورزش کردن باعث افزایش تعریق در فرد می‌شود؛ پس بهتر است لباسی را برای تمرین کردن استفاده کنیم که از آسیب‌های پوستی در اثر تعریق جلوگیری کند و همچنین بتواند رطوبت را از بدن دور کند. در مقاله زیر به ۵ پارچه مناسب برای لباس ورزشی اشاره می‌کنیم.

بهترین پارچه برای لباس ورزشی

الیاف مصنوعی

این پارچه یکی از بهترین پارچه‌ها برای لباس ورزشی است و میتواند خیلی راحت عرق را جذب کند تا تمام ورزشکاران در طول بازی خنک شوند. در این لباس‌ها، فرد در حین ورزش بیشتر عرق کرده و در نهایت کالری بیشتری می‌سوزاند. اما در انتخاب لباس ورزشی با پارچه مصنوعی بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که آستر نخی داشته باشند. از انتخاب لباس‌های تولید شده از لاستیک یا مواد پلاستیکی خودداری کنید. پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر اگر در تولید لباس ورزشی بکار رود برای ورزش‌هایی مناسب خواهد بود که سبب می‌شود فرد بیشتر عرق کند و این تعریق سبب کاهش وزن می‌شود.

بهترین پارچه برای لباس ورزشی
الیاف مصنوعی یکی از بهترین پارچه ها برای لباس ورزشی است
میکروفیبر

پارچه‌های میکرو فیبر اساساً پارچه‌هایی هستند که از الیاف بسیار ریز ساخته شده‌اند. این پارچه اجازه تبخیر عرق را می‌دهد و باعث می‌شود در طی فعالیت‌های ورزشی بیش از حد گرمتان نشود. این ماده مصنوعی معمولا از نایلون یا پلی استر یا هر دوی آنها ساخته شده است که می‌تواند رطوبت را به راحتی مهار کرده و آن را در کل سطح بدن پخش کند. پارچه لباس ورزشی با جنس میکروفیبر برای آن دسته از ورزشکارانی ایده‌آل است که در طول تمرین، تعرق زیادی می‌کنند.

پنبه

لباس ورزشی پنبه‌ای که از پنبه طبیعی ساخته شده است، می‌تواند به راحتی عرق را از بین ببرد و اجازه دهد در هنگام ورزش احساس راحتی کنید. با پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای هنگام فعالیت ورزشی، پوست شما قادر به تنفس خواهد بود و آب از پوست شما تبخیر می‌شود. لباس‌های پنبه‌ای گزینه‌ای ایده‌آل برای ورزش‌هایی همچون بدنسازی، بسکتبال، وزنه برداری و والیبال محسوب می‌شوند.

اسم پارچه لباس ورزشی
اسپندکس یا لاکرا بهترین پارچه برای لباس ورزشی است که به خاطر خاصیت کشش استثنایی آن شناخته شده‌است
کالیکو

این یک ماده طبیعی است که از پنبه تهیه می‌شود و غالباً فرآوری شده است. این پارچه نرم، بسیار جاذب و سازگار با محیط زیست است. پارچه مرغوبیت چیت را نداشته اما زمختی و ضخامت کمتری نسبت به جین و کنواس دارد.

الاستان

اسپندکس یا لاکرا یا الاستان یک فیبر مصنوعی است که به خاطر خاصیت کشش استثنایی آن شناخته شده‌است. فیبر الاستوتریک میتواند بیش از ۵۰۰٪ بدون ایجاد پارگی باز شود و‌ در صورت عدم استفاده، این فیبر فوق العاده می‌تواند به اندازه اصلی خود برگردد. لباس اسپندکس به عنوان لباس انتخابی قهرمانان بزرگی مثل بتمن و سوپرمن محبوب شد و اکنون تمام قهرمانان دنیای مد و لباس از اینگونه لباس‌ها استفاده می‌کنند. اسکیت بازها، ژیمناستیک کارها و شناگران اصولا از لباس‌های اسپندکس استفاده می‌کنند. این نوع پارچه‌ها به علت کشی بودن، از انعطاف خوبی برخوردارند و در حین انجام حرکات کششی هم در آنها راحت خواهید بود. این پارچه به دلیل انعطاف بالایی که دارد، برای ورزش‌هایی مانند پیلاتس، یوگا، ایروبیک و دو مناسب است.

این نکته بسیار مهم است که لباس‌های تولید شده از مواد مناسب را انتخاب کنید تا در هنگام بازی احساس راحتی و انرژی داشته باشید. از موادی که باعث می‌شوند در هنگام کار احساس سستی و ناراحتی کنید خودداری کنید، شما همچنین باید از پوشیدن لباس‌های گشاد هم بپرهیزید.

منبع: sports clothing

بیشتر بخوانید:
لباس و کفش ورزشی باید چگونه باشد؟

بهترین کفش کوهنوردی خارجی و برترین برندهای کفش کوهنوردی

بهترین مارک کفش کوهنوردی ایرانی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.