اهمیت خرید خردکن + راهنمای انتخاب خردکن مناسب

اگر به دنبال تهیه جهیزیه یا لوازم خانگی کاربردی هستید خرید خردکن را به خاطر بسپارید. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از وسایل برقی با هدف بالا بردن کیفیت زندگی به شدت افزایش یافته است. این کار به صرفه جویی در مصرف وقت نیز کمک بسیاری می‌کند. همان‌طور که می‌دانید افراد بسیاری زمان خود را صرف پخت غذا و آشپزی در منزل می‌کنند. در این میان طراحی و ساخت برخی وسایل برقی سرعت آشپزی را بالا برده است.

خردکن پرشیا

معرفی خردکن

خرید خردکن خوب و با کیفیت در سایز مناسب می‌تواند لذت آشپزی را دو چندان کند. خردکن‌ها به کمک برق کار می‌کنند و در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. برخی از آن ها تک کاره و برخی دیگر چندکاره هستند و می‌توانند نیازهای بیشتری را هنگام آشپزی برطرف کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه خردکن برقی خرید از بانه است. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها باید از مراکز معتبر و مورد اطمینان خرید کنید زیرا قیمت خرید لوازم خانگی از بانه می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این مراکز اصل بودن کالای خود را نیز تضمین می‌کنند.

کاربرد خردکن برقی

خردکن‌ها برای خرد کردن یا ریز کردن مواد غذایی مختلفی در ابعاد گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. خردکن‌های برقی بهترین جایگزین برای رنده و چاقو در آشپزخانه هستند. برای تهیه انواع سالاد، خرد کردن انواع حبوبات، آجیل‌ها، گوشت، سبزیجات و غیره می‌توان از این وسیله استفاده کرد.

نکات مهم در خرید خردکن

بر اساس آنچه گفته شد خردکن یکی از وسایل برقی ضروری به شمار می‌آید و تولید کنندگان بسیاری در برندهای گوناگون به طراحی و تولید این محصول پرداخته‌اند. برندهای مایر، مولینکس، سنکور، پرشیا، فوما، فیلیپس و غیره از تولیدکنندگان برتر خردکن هستند. تفاوت این برندها تنها در امکانات و کیفیت کالای آن ها است. در ادامه به بیان نکات مهم در خرید خردکن می‌پردازیم.

  • قدرت موتور

همان‌طور که می‌دانید در خردکن‌های مختلف موتور وظیفه اعمال نیرو و چرخاندن تیغه را بر عهده دارد. در برخی از خردکن‌ها قسمت موتور در زیر کاسه و در برخی دیگر روی درب آن قرار داده می‌شود. دور موتور در برخی از خردکن‌ها قابل تنظیم بوده و برای ریزتر کردن مواد غذایی می‌توان از دور موتور بالاتری استفاده کرد. اما برخی دیگر تنها دارای یک سرعت می‌باشند.

قدرت موتور با وات نمایش داده می‌شود. هر چه میزان این عدد بیشتر باشد قدرت موتور بیشتر بوده و مواد غذایی در مدت زمان کمتری خرد می‌شوند.

  • امکان تنظیم سرعت

در هنگام خرید خردکن به امکان تنظیم سرعت آن توجه کنید. به کمک این ویژگی می‌توانید میزان خرد کردن مواد غذایی را کنترل کنید. لازم به ذکر است که برخی از خردکن‌های برقی تنها دارای یک سرعت هستند.

  • جنس تیغه‌ها

جنس تیغه شاید مهم‌ترین موضوع در خرید خردکن باشد. تیغه‌ها اصلی‌ترین قسمت این دستگاه هستند که مستقیماً با مواد غذایی در ارتباط می‌باشند. تیغه‌های بی کیفیت در خرد کردن مواد غذایی سفت دچار شکستگی می‌شوند. همچنین ممکن است در طول زمان زنگ زده و خراب شوند؛ بنابراین بهتر است جنس تیغه‌ها از فولاد ضد زنگ باشد.

  • قفل ایمنی

ایمنی در استفاده از دستگاه‌های برقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در خرید خردکن به قفل ایمنی توجه کنید. این قفل از روشن شدن دستگاه در صورتی که درب آن به درستی بسته نشده باشد جلوگیری می‌کند. بدین صورت از بروز هرگونه آسیب احتمالی به شما یا کودکان پیشگیری می‌شود.

خردکن مولینکس

  • تعداد تیغه‌ها

همان‌طور که اشاره شد خردکن وسیله‌ای است که به کمک آن مواد غذایی مختلف را می‌توان خرد کرد. برخی از خردکن‌ها برای مواد غذایی مختلف تیغه‌های متفاوتی دارند. این کار طول عمر تیغه‌ها را نیز بالاتر می‌برد. همچنین در برخی از خردکن‌های چند کاره انواع رنده و قطعاتی برای ایجاد برش‌های مختلف مثل چیپس یا خلال کردن سیب زمینی وجود دارد.

  • اندازه خردکن

همان‌طور که اشاره شد خردکن‌ها در اندازه‌های مختلف طراحی می‌شوند. میزان گنجایش آن ها به صورت لیتر نمایش داده می‌شود. بر اساس نیاز و تعداد اعضای خانواده می‌توانید حجم مورد نیازتان را خریداری کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که افزایش گنجایش خردکن منجر به سنگین‌تر شدن آن می‌شود.

  • جنس بدنه و کاسه

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید خردکن توجه به جنس و کیفیت بدنه و کاسه خردکن است. خردکن‌ها در انواع مختلف فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی ساخته می‌شوند. در این میان خردکن‌های شیشه‌ای طرفداران بیشتری دارند. در این خردکن‌ها مواد غذایی قابل مشاهده هستند و به راحتی می‌توان میزان خرد شدن و سرعت دستگاه را کنترل کرد.

البته کاسه‌های شیشه‌ای این خردکن‌ها شکستنی هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. خردکن‌های فلزی معمولاً در ابعاد کوچک و به عنوان آسیاب تولید می‌شوند. به کمک این خردکن‌ها می‌توان موادی مانند ادویه‌ها را به راحتی خرد کرد.

همان‌طور که اشاره شد ظروف شیشه‌ای خردکن‌ها معمولاً دارای وزن زیادی هستند. بر این اساس شست و شوی آن ها با دست کمی سخت است و احتمال شکستن آنها بالا می‌رود. از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر برخی از خردکن‌ها می‌توان به امکان شست و شوی آن ها در ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

خردکن سنکور

  • بهره مندی از پایه‌های ضد لغزش

به هنگام خرید خردکن وجود پایه‌های ضد لغزش آن را چک کنید. این پایه‌ها از حرکت کردن خردکن به هنگام استفاده از آن جلوگیری می‌کند. پایه‌های ضد لغزش از لاستیک ساخته شده‌اند و به هنگام استفاده به روی کانتر می‌چسبند.

  • جنس و رنگ بدنه

علاوه بر نکات گفته شده بهتر است به رنگ بدنه نیز به هنگام خرید خردکن توجه کنید. بدنه خردکن‌ها معمولاً از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود. اگر در ساخت آن از مواد مرغوب استفاده نشده باشد احتمال شکستن و تغییر رنگ بسیار بالا خواهد بود. رنگ سفید نامرغوب معمولاً در تماس با مواد غذایی رنگی مثل هویج تغییر رنگ می‌دهد.

  • نحوه عملکرد

علاوه بر آنچه تا به حال گفته شد بهتر است بدانید که برخی از خردکن‌ها دارای عملکرد فشاری هستند. بدین صورت که باید درب خردکن را با دست به سمت پایین فشار دهید تا موتور عمل کرده و خردکن کار کند. اما برخی دیگر به کمک چرخاندن پیچ تنظیم یا با فشردن یک دکمه عمل می‌کنند.

  • امکان جداسازی قطعات

به هنگام خرید خردکن امکان جداسازی قطعات برای شست و شوی آسان را بررسی کنید. قسمت تیغه یا ظرف در برخی از خردکن‌ها قابل جدا شدن نیست. بر این اساس شست و شوی آن ها کمی سخت است و باید از ورود آب به موتور جلوگیری شود.

3.2/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.