هشت غذای ایرانی سریع و راحت

اگر به دلیل کار و مشغله زیاد، وقت کمی برای آماده کردن غذا دارید، نگران نباشید. می‌توانید به راحتی در زمان کم، غذاهای ایرانی سریع و لذیذ را تهیه کنید. غذاهایی که با استفاده از مواد ساده، در عرض چند دقیقه آماده می‌شوند. این غذاها به شما امکان می‌دهند تا در هر لحظه و بدون نگرانی از کمبود زمان، از یک وعده خوشمزه و ارزشمند لذت ببرید. با اروم آدا در این مطلب همراه باشید تا ۱۰ مورد از بهترین نوع غذای ایرانی را به شما معرفی کنیم.

استانبولی

۱) استانبولی

استانبولی، یک گزینه عالی در میان غذاهای ایرانی سریع و خوشمزه است. این غذا از مواد اولیه ساده تهیه می‌شود که در هر خانه قابل دسترسی هستند. برای تهیه استانبولی، به برنج، گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی، رب گوجه اروم آدا، نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید.

برای تهیه، ابتدا برنج را در قابلمه با آبی که یک بند انگشت بالا از سطح برنج باشد، قرار دهید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاورد. همزمان، در یک ماهیتابه، پیاز و گوشت چرخ‌کرده و سیب‌زمینی را با روغن و رب گوجه فرنگی تفت دهید. بعد از نرم شدن برنج، مخلوط پیاز و گوشت چرخ‌کرده و سیب‌زمینی را با برنج مخلوط کرده و درب قابلمه را ببندید. سپس قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا برنج دم بکشد. در نهایت، این غذای خوشمزه و سریع آماده خوردن است. تهیه این غذا بسیار ساده تر از زرشک پلو با مرغ است.

خوراک مرغ با آبلیمو و زیتون

۲) خوراک مرغ با آبلیمو و زیتون

در این بخش تازه‌ترین دستور پخت مرغ با آبلیمو و زیتون را برای شما آماده کرده‌ایم. ابتدا تکه‌های سینه مرغ را پاک کنید و با آب بشویید. سپس با افزودن نمک به مرغ داخل ماهیتابه قرار داده و سرخ کنید. مرغ‌های سرخ شده را در ظرف جداگانه قرار دهید.

آبلیمو اروم آدا را آماده کنید. پیازها و سیرها را نیز خرد کرده و با افزودن روغن به ماهیتابه، آن‌ها را سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. در ادامه، آب مرغ، آبلیمو آروم آدا، زیتون و مواد دیگر را با هم مخلوط کنید و به ماهیتابه اضافه کنید. زیر شعله را زیاد کنید تا مخلوط جوش بیافتد، سپس آتش را کم کنید تا در دمای ملایم قل بزند.

تکه‌های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید و روی آن فلفل قرمز و آویشن بپاشید. به مدت ۱۵ دقیقه منتظر شوید تا مرغ با مواد پخته و مزه دار شود. این دستور با استفاده از هشت تکه سینه مرغ، دو پیاز، چهار حبه سیر، یک پیمانه زیتون سبز، دو پیمانه آب مرغ، یک قاشق چایخوری آویشن، نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز، سه قاشق سوپخوری روغن زیتون و آبلیمو اروم آدا تهیه می‌شود.

ماکارونی ایرانی

۳) ماکارونی ایرانی

ماکارونی، یک غذای خوشمزه و لذیذ است که با استفاده از مواد ساده به سرعت آماده می‌شود. مواد مورد نیاز شامل پاستا، سویا، سیب‌زمینی، پیاز، رب اروم آدا، گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه می‌باشد. برای تهیه، آب را در قابلمه جوش بیاورید و پاستا را اضافه کنید تا نرم شود. همزمان، سویا را خیس کنید و در ماهیتابه پیاز و گوشت چرخ‌کرده را تفت دهید. سپس سویای خیس شده را به مخلوط اضافه کنید، رب اروم آدا و ادویه را نیز به آن اضافه کنید تا سس ماکارونی حاصل شود.

ماکارونی را پس از نرم شدن در آب، روی صافی بریزید و سپس در قابلمه با روغن کمی و سیب‌زمینی خرد شده مخلوط کنید. در انتها، درب قابلمه را ببندید و روی حرارت کم قرار دهید تا دم بکشد. پس از نیم ساعت، ماکارونی آماده به خوردن است.

املت

۴) املت

املت یک غذای ایرانی سریع است که از ترکیب گوجه، تخم مرغ و پیاز داغ تهیه می‌شود. اگر وقت کمی برای آماده کردن املت دارید، می‌توانید به راحتی از کنسرو املت اروم آدا استفاده کنید. املت اروم آدا یک گزینه مناسب برای همه‌ افرادی است که به دلیل مشغله‌های روزمره نمی‌توانند وقت زیادی برای آماده کردن صبحانه صرف کنند. این کنسرو حاوی رب گوجه فرنگی، روغن مایع، زردچوبه، پیاز، فلفل، نمک است و تنها با اضافه کردن ۲ عدد تخم مرغ، امکان دستیابی به یک صبحانه خوشمزه و سریع را فراهم می‌کند. بدون نگرانی از زمان و همراه با طعم لذت‌بخش، با این کنسرو می‌توانید لحظات خوبی را برای خود داشته باشید.

۵) خورشت غوره مسما با مرغ

این خورش خوشمزه را شما با گوشت یا حتی بدون گوشت و بصورت گیاهی نیز میتوانید آماده کنید و در زمان کم یک غذای کامل و راحت بپزید.

ابتدا پیاز ها رو خرد کرده و در روغن سرخ کنید پس از طلایی شدن، غوره شور را اضافه کرده و با شعله کم تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی و ادویه و زردچوبه را اضافه کرده و پس از تفت کوچکی دو لیوان آب به آن اضافه میکنیم . مرغ ها را بصورت جدا سرخ کرده و سپس درون سس آماده شده قرار میدهیم. برای تهیه این غذا غوره شور اروم آدا با کیفیت و طعم عالی رو به شما پیشنهاد میکنم. پس از نیم ساعت غذای خوشمزه شما آماده است. هنگام سرو بادمجان و گوجه سرخ شده روی آن قرار دهید و  نوش جان.

بادمجان شکم پر با رب انار یا بادمجان ناردونی

۶) بادمجان شکم پر با رب انار یا بادمجان ناردونی

برای تهیه بادمجان شکم پر با رب انار اروم آدا، ابتدا شش عدد بادمجان را خوب بشویید و پوست آن‌ها را بکنید. سپس با کمی نمک، تلخی آن را از بین ببرید و پس از آب‌انداختن، به صورت کامل آن‌ها را سرخ کنید.

برای تهیه سس، یک عدد پیاز را خرد کرده و به همراه گوشت چرخ کرده سرخ کنید. پس از طلایی شدن، رب انار اروم آدا، کنجد، نمک و سرکه را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. سپس دانه‌های انار و گردو را با سس مخلوط کرده و در حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید.

در صورتی که نمی‌خواهید غذا خیلی ترش شود، یک قاشق چایخوری شکر به سس اضافه کنید. این غذا در شهرهایی مانند قزوین و شیراز به‌خصوص در جشن یلدا محبوب است.

سالاد الویه ایرانی

۷) سالاد الویه ایرانی

سالاد الویه یک غذای سریع و شگفت‌انگیز با مواد ساده است. برای تهیه آن، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، خیار شور، نخودفرنگی، سینه مرغ، سس مایونز و ادویه به اندازه‌ای مورد نیاز است. ابتدا سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و سینه مرغ را آبپز کنید. سپس سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را له کرده و سینه مرغ را ریش ریش کرده و به آن اضافه کنید. خیار شور را نگینی خورد کرده و به همراه کنسرو نخودفرنگی به مخلوط اضافه کنید. در انتها، با اضافه کردن سس مایونز و ادویه، سالاد الویه آماده به خوردن است. با این روش آسان، یک وعده خوشمزه و لذیذ در کمترین زمان ممکن حاصل می‌شود. برای تهیه این غذا توصیه می‌کنیم محصولات اروم آدا را انتخاب کنید تا خودتان تفاوت طعمی که در غذایتان ایجاد می‌شود را به وضوح احساس کنید.

خوراک ماهی با آبلیمو و سس مخصوص

۸) خوراک ماهی با آبلیمو و سس مخصوص

تهیه ماهی با آبلیمو اروم آدا برای ۴ نفر بسیار ساده است. برای این منظور، ۶ تکه ماهی را پاک کرده و بشویید. سپس سیر و پیاز را پوست کنده، خرد و در ماهیتابه با روغن سرخ کنید. ماهی ها را روی سیر و پیاز قرار داده و با اضافه کردن نمک، زیر شعله را کم کنید تا ماهی‌ها به تدریج بپزند.

جعفری ها را پاک کرده، خیس و خرد کنید. از طرفی دیگر، عسل را گرم کنید و به آب گوجه فرنگی اضافه کنید. جعفری خرد شده را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط خوب ترکیب شود. این سس را به ماهی اضافه کنید.

آبلیمو اروم آدا را روی ماهی‌ بریزید. زیر شعله را دوباره روشن کنید و با حرارت پایین، ماهی را با سس پخته و مزه دار کنید. در صورت عدم تمایل به عسل، می‌توانید آن را از سس حذف کرده و طعم گوجه فرنگی را برجسته‌تر کنید. این سس نه تنها برای ماهی، بلکه برای گوشت و مرغ نیز قابل استفاده است.

سخن پایانی

محصولات اروم آدا، با تاکید بر اصالت طعم و سهولت در تهیه، گزینه‌های عالی برای تهیه غذاهای ایرانی هستند. از آشپزی سنتی تا غذاهای مدرن، این محصولات، از جمله کنسروها املت باعث تجربه سریع و لذت‌بخش در آشپزخانه می‌شوند. با ترکیب آسان مواد ایرانی مانند گوشت چرخ کرده و سبزیجات با محصولات اروم آدا، تهیه غذاهای خوشمزه و متنوع تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش و خاص می‌شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.