موفقیت در حسابداری به چه عواملی بستگی دارد؟

امروزه حسابداران باید با چالش‌های متعددی روبرو شوند که مهم‌ترین آن‌ها مواجهه با قوانین مربوطه است. این قوانین در حال حاضر به‌طور فزاینده‌ای سخت‌تر می‌شوند اما برای انجام این کار باید بدانید که عوامل کلیدی موفقیت حسابداران چیست؟

Sage به‌عنوان پیشرو در ارائه راه‌حل‌های مدیریت کسب‌وکار، کتاب الکترونیکی با عنوان «حسابداری برای تغییر- راهنمای عملی برای حسابداران» را تألیف نموده است که در آن طیف وسیعی از نکات و پیشنهادها برای حسابداران ارائه می‌شود. این کتاب الکترونیکی چهار عامل کلیدی موفقیت در زمینه حسابداری را برای شما برجسته می‌سازد. اگر قصد دارید صفر تا صد حسابداری را بطور کامل بیاموزید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مهارت‌های حسابداری موفق
حسابداران سوابق مالی را برای سازمان‌ها و مشتریان جداگانه تجزیه‌وتحلیل کرده و آماده می‌کنند. با این حال، مهارت‌های حسابدار موردتقاضا با عنوان شغلی خاص، متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، حسابداران دارای مدرک حسابداری در زمینه‌ی فرم‌های مالیاتی، صورت‌های موجودی و سایر اشکال اسناد مالی، تخصص دارند.

این نقش نیاز به‌دقت، مهارت‌های تحلیلی و اخلاق قوی دارد. انواع دیگر حسابداران، از انواع مهارت‌های ذکرشده در بالا به همراه دانش مربوط به رشته خود بهره می‌برند. همه حسابداران صرف‌نظر از حرفه خاص خود باید داده‌های پیچیده مالی را بررسی و تفسیر کنند و سپس یافته‌های خود را به‌روشنی و مختصر به مشتریان اعلام کنند.

این نقش همچنین به مهارت‌های بین فردی قوی نیاز دارد. بسیاری از حسابداران به‌صورت تیمی کار می‌کنند و به‌طور منظم با مشتریان ملاقات می‌کنند. اگر شما نمی‌دانید حسابداری چیست و برای حسابدار شدن چه چیزی لازم است؟ ما پس از مشورت با سه کارشناس حسابداری در اینجا برخی از مهارت‌های حسابداری برتر را به شما آموزش خواهیم داد.

مهارت‌های تحلیلی و سازمانی به‌عنوان مهارت‌های حسابداری موفق

  • مهارت‌های تحلیلی

کار حسابداری مستلزم یک نگاه دقیق و با جزئیات است. حسابداران موفق باید سوابق مالی شرکت که سنگین هستند را غربال کنند تا مطمئن شوند که همه جزئیات دقیق و جاری است. در غیر این صورت، تجزیه‌وتحلیل آن‌ها ممکن است نتایج متناقضی به همراه داشته باشد.

به گفته باب پرتر- مدیرکل حسابداری و امور مالی برای گروه لوکاس- بهترین حسابداران می‌توانند به گزارش تجزیه‌وتحلیل نگاه کرده و به‌سرعت تعیین کنند که آیا حقایق و ارقام قابل‌محاسبه هستند یا خیر. او می‌گوید: “حسابداران خوب می‌توانند تجزیه‌وتحلیل را جمع کنند.”

“حسابداران بزرگ به خروجی نگاه می‌کنند و در مورد منطقی بودن آن قضاوت می‌کنند تا وقت همه را در تجزیه‌وتحلیل هدر ندهند که وقتی قدمی به عقب برمی‌دارید و از دیدگاه عقل سلیم به آن نگاه می‌کنید، وقت خود را تلف نکرده باشید.”

  • سازمان

حسابداران باید به‌منظور سازمان‌دهی چند مشتری، ضرب‌الاجل‌ها و پیروی از دستورالعمل‌های گزارش‌ دهی مناسب، از نظم و ترتیب بالایی برخوردار باشند. هر انتقال قانونی مستلزم مقدار قابل‌توجهی اسناد است و حسابداران سازمان‌یافته برای پیگیری اسناد مهم تلاش می‌کنند. لوگان آلک که به‌عنوان CPA کار می‌کند، می‌گوید: “بهترین راه برای ماندن در ضرب‌الاجل‌ها، سازمان‌دهی است.

” با این حال، او توضیح می‌دهد که حسابداران آینده باید مهارت‌های سازمانی خود را قبل از ورود به این حرفه تقویت کنند. آلک می‌گوید: “به دست آوردن یک برنامه حسابداری شما را به‌طور جادویی سازمان‌دهی نمی‌کند.” “اگر می‌خواهید هنگام شروع حرفه حسابداری خود استاد سازمانی شوید باید از همین حالا کار خود را برای سازمان‌دهی زندگی و مسئولیت‌های خود آغاز کنید.”

تفکر انتقادی و ارتباط بین فردی به‌عنوان مهارت‌های حسابداری موفق

  • تفکر انتقادی

حسابداران دائماً با خطاها، مغایرت‌ها و نادرستی‌ها روبرو می‌شوند. اگر این خطاها تشخیص داده نشده و برطرف نشوند، این اشتباهات می‌تواند پیامدهای جدی را برای کارفرمایان و مشتریان داشته باشد. برای حل این مشکلات پیچیده، حسابداران باید با در نظر گرفتن همه متغیرها و خطرات احتمالی؛ به موقعیت‌ها به‌طور انتقادی برخورد کنند.

کیل برایانت خاطر نشان می‌کند که تفکر انتقادی یک مهارت ارزشمند در حرفه حسابداری است. “اما حسابدارانی که می‌توانند از طریق استراتژی مالی فکر کنند و برای آینده برنامه‌ریزی کنند کسانی هستند که توسط شرکای تجاری خود به‌عنوان یک دارایی واقعی در نظر گرفته می‌شوند.”

  • ارتباط بین فردی

علاوه بر تجزیه‌وتحلیل و یا بهینه‌سازی سوابق مالی، یک حسابدار باید دریافت‌های خود را برای همکاران و یا مشتریان توضیح دهد که شاید برای بسیاری، آن‌ها درک درستی از مفاهیم پیچیده مالی ندارند. به همین دلیل، حسابداران اساساً به‌عنوان مفسر داده عمل می‌کنند.

پراتر می‌گوید مهارت‌های ارتباطی قوی می‌تواند این تعاملات را تقویت کند. او می‌گوید: “یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که بهترین حسابداران دارند توانایی تبدیل اعداد، نمودارها و جداول به داستانی است که افراد عادی می‌توانند آن را درک کنند.” “حسابداران برتر از مهارت‌های ارتباطی خود برای ساده‌سازی حجم وسیعی از اطلاعات در اختیار خود استفاده می‌کنند. این به حذف جزئیات غیرضروری که باعث می‌شود گزارشی با حجم کمتر در دسترس باشد، کمک می‌کند. ”

تطبیق‌پذیری، مدیریت زمان و دانش صنعت به‌عنوان مهارت‌های حسابداری موفق

  • تطبیق‌پذیری

مانند حسابداری مالیاتی و گزارشگری مالی، حرفه حسابداری نیز دائماً در حال تغییر و تحول است. حسابداران همیشه باید خود را برای سازگاری با استانداردها و پروتکل‌های متغیر و همچنین پیشرفت‌های تکنولوژیکی، پویایی محل کار و بسترهای جدید برای تعامل با مشتریان آماده کنند.

به گفته برایانت، تغییر در حرفه حسابداری عمومی شایع است. او می‌گوید: “مشتریان جدید پیدا می‌شوند و پروژه‌های جدید به وجود می‌آید.” قوانین و مقررات با سرعتی گیج‌کننده تغییر می‌کند و توانایی سازگاری و راحت بودن با تغییرات فوق‌العاده مهم است. ”

  • مدیریت زمان

بسیاری از حسابداران در چندین پروژه هم‌زمان کار می‌کنند. توانایی چندوظیفه‌ای بودن و مدیریت مؤثر زمان تضمین می‌کند که حسابداران می‌توانند مهلت‌ها را رعایت کرده و نتایج رضایت بخشی را برای مشتریان خود ارائه دهند. برایانت معتقد است که مدیریت زمان برای موفقیت در حسابداری ضروری است.

او می‌گوید: “کار بر روی پروژه‌های مختلف و توانایی مدیریت مهلت‌ها یک ویژگی است که حسابداران قابل‌قبول را از همتایان برتر خود جدا می‌سازد.” برایانت می‌افزاید که این ویژگی به‌ویژه در فصل مالیات بسیار ارزشمند است، زمانی که بسیاری از حسابداران با مشتریان زیاد کار می‌کنند و به مهلت‌های انعطاف‌ناپذیر پایبند هستند.

موفقیت در حسابداری

پکیج آموزش غیر حضوری نیاز
جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از حسابداری، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی، پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

فیلم آموزش حسابداری رایگان یک دوره جامع غیر حضوری است که شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد.

با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید و اطلاعات حسابداری خود را تا سطح یک مدیر مالی بالا ببرید. یادگیری شما را صد در صد تضمین می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می‌توانید به سایت حسابداری نیاز مراجعه فرمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.