تکنیک کروماکی؛ یکی از به روز ترین روش های تولید محتوا در قرن ۲۱

تولید محتوا امروزه یکی از پردرآمد ترین مشاغل در جهان است. یکی از مزیت های تولید محتوا حرفه ای، عدم نیاز به تجهیزات گرانقیمت است. یکی از این امکانات ارزان و کاربردی، استفاده از تکنیک کروماکی است.انواع محتوا شامل این موارد هستند:

  • فیلم
  • پادکست
  • عکس
  • نوشته

و …از آنجایی که تولید محتوا در دسترس همگان قرار دارد، برای درخشیدن و کسب درآمد بیشتر،‌ نیازمند به کار بردن خلاقیت بیشتری در محتواهای خود هستید. در بازار پر رنگ و لعاب تولید محتوا، هر کسی می تواند با داشتن صفحه ای در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی اقدام به تولید محتوا کند. هر کسی قادر است با تلفن همراه دوربین دار خود،‌ به تولید محتوا ویدئویی بپردازد. با توجه به این حجم امکانات گسترده، دیده شدن و کسب درآمد دشوارتر از قبل شده است. برای اینکه بتوانید در این بازار شلوغ به چشم بیایید نیازمند تفکری متفاوت هستید. اگر به دنیای عکس و فیلم و ویرایش آن ها علاقه دارید و ایده های شما جذاب و بکر هستند، شانس موفقیت شما در عرصه تولید محتوا زیاد است. تولید انواع محتواهای ویدئویی، محتوای متنی و تصویری بستگی به استعداد شخص مورد نظر و علایق او دارد. اگر شما هم به فکر تولید محتوای تصویری هستید و می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید با ما همراه باشید تا شما را با یک تکنیک به درد بخور آشنا کنیم.

تکنیک کروماکی

تولید محتوا به وسیله پرده سبز

تجربه شما به تولید محتوا ویدئویی یا عکس، باعث شده تا شما با تکنیک های ویرایش ویدئو و عکس آشنایی داشته باشید. لازمه این کار آشنایی با طرز کار نرم افزارهای پریمیر، افتر افکت، فوتوشاپ و … است. یکی از تفریحات مورد علاقه کسانی که به ویرایش عکس علاقه دارند، ویرایش عکس هایی است که قبلا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده اند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، تکنیک کروماکی می تواند شما را فراتر از ویرایش تصویر برده و دنیای جدیدی را پیش چشمان شما بگشاید.

در تکنیک کروماکی از یک پرده سبز استفاده می شود. شما در پس زمینه تصویر خود از پرده ای سبز رنگ که به سبز نئونی نیز معروف است، استفاده می کنید. در فوتوشاپ اکشن های بسیاری را دیده اید که می تواند بک گراند شما را پاک کند. نرم افزارهای آنلاین و اپلیکیشن های بسیاری برای تغییر پس زمینه و حذف آن در اینترنت موجود هستند. اما می دانید که این کار دردسرهای زیادی دارد. برای اینکه بتوان پس زمینه یک عکس را حذف کرد، نیاز است تا رنگ های پس زمینه، تفاوت زیادی با رنگ سوژه های شما داشته باشند. به وجود آوردن شرایطی که در آن بتوان پس زمینه را به راحتی از تصویر جدا کرد، کار بسیار سختی است. تغییر پس زمینه در ویدئو ها از این هم سخت تر می شود و زمان بسیار زیادی نیاز دارد. علاوه بر همه این ها حذف کردن پس زمینه به طور آنی امکان پذیر نیست و شما فقط وقتی می توانید این کار را در ویدئو انجام دهید که فیلم ضبط شده و تمام شده باشد. تکنیک کروماکی به شما کمک می کند تا علاوه بر حذف کردن پس زمینه عکس و ویدئو به راحتی هرچه تمام تر بتوانید به طور آنی پس زمینه ویدئوهای خود را تغییر دهید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا بتوانید بهترین ویدئوهای خود را ضبط کنید و خلاقیت بیش از اندازه ای را در آن ها نشان دهید.

پرده سبز کروماکی

چگونه می توان از تکنیک کروماکی استفاده کرد؟

کروماکی یک پرده سبز به نام فون کروماکی دارد. این سبز خاص،‌ تفاوت زیادی با رنگ پوست انسان دارد. وسایلی که انسان ها روزمره از آن استفاده می کنند نیز به ندرت رنگ سبز نئونی در خود دارند. همین ویژگی به نرم افزارها امکان می دهد تا به راحتی این رنگ را تشخیص داده و اقدام به حذف آن کنند. برای تصویر برداری می توانید از گوشی موبایل خود استفاده کنید. اپلیکیشن های بسیاری برای ویرایش ویدئوها و تصاویر کروماکی وجود دارند که می توانید بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

خرید پرده سبز کروماکی

خرید پرده سبز کروماکی از اکثر فروشگاه های آنلاین امکان پذیر است. یکی از این فروشگاه ها کروماکی لند است که به طور اختصاصی اقدام به فروش پرده سبز پلیمری نموده است. نکته مهم دیگری که درباره خرید پرده کروماکی وجود دارد، استفاده از نگه دارنده و نورپردازی است. برای اینکه نرم افزارها بتوانند پس زمینه را به راحتی از تصویر جدا کنند، نیازمند نور زیادی است که فقط با وسایل نورپردازی رینگ لایت و … امکان پذیر است. اگر از دوربین های فیلمبرداری پیشرفته و دوربین های dslr برای کار خود استفاده کنید، خیلی هم عالی است؛ اما اگر به این تجهیزات دسترسی ندارید یک پرده سبز یا فون کروماکی و مقداری نور و لایت باکس و پایه کروماکی می تواند به شما کمک کند تا تصاویر خلاقانه خود را حتی در خانه تهیه کنید.

کروماکی لند

نامرئی شدن به وسیله کروماکی

در صورتی که از پارچه کروماکی به عنوان لباس خود استفاده کنید می توانید از این طریق خود را نامرئی کنید. حتما تکنیک نامرئی شدن هری پاتر را در مجموعه هری پاتر به یاد می آورید. در این فیلم از تکنیک کروماکی برای نامرئی کردن هری پاتر استفاده شده است. این قابلیت می تواند الهام بخش شما برای ضبط فیلم های زیادی شود. اگر قوه تخیل خوبی دارید و حس داستان سرایی شما قوی است می توانید از این تکنیک برای واقعیت بخشیدن به کاراکترهای داستان خود استفاده کنید. انواع موضوعاتی که می توانید از طریق تکنیک کروماکی اقدام به تولید محتوا کنید:

  • ساخت فیلم های آموزشی با استفاده از کروماکی
  • فیلم های سرگرم کننده به کمک فون کروماکی
  • پروژه های دانشجویی و علمی با پرده سبز
  • به چشم آوردن و واقعی کردن موضوعاتی که درکشان به صورت تئوری مشکل است
  • گذاشتن خودتان در کنار انسان هایی که دیگر در قید حیات نیستند
  • حاضر شدن در کنار ستاره های سینما و شخصیت های مورد علاقه خود
  • بازی با کاراکتر های انیمیشن ها

تکنیک کروماکی

وسایل لازم برای خلق یک تصویر با تکنیک کروماکی

  • پرده سبز

  • پایه کروماکی

  • وسایل نورپردازی شامل رینگ لایت،، نور rgb و …

  • میکروفون

  • سافت باکس

استفاده از تکنیک کروماکی، رویاهای شما را واقعی می کند. علاوه بر اینکه تکنیک کروماکی یکی از راه های کسب درآمد به وسیله تولید محتوا حرفه ای است، ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. سحر می‌گوید

    عجب تکنیک جذابیه

  2. احمد می‌گوید

    بسیار عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.