رمان چاپی و دانلود رمان؛ انتخاب روش بهتر برای خواندن رمان

تفاوت بین رمان چاپی و دانلود رمان

دانلود رمان یا رمان چاپی کدامیک مفید تر است؟ می توان گفت که تقریبا همه ما با رمان های چاپی کاملاً انس داریم، زیرا آنها ظاهر و احساس اصیل «کتاب» را به ما می‌دهند، در واقع ما می‌توانیم کاغذ را لمس کنیم، صفحات را ورق بزنیم، عطر کاغذ را استشمام کنیم، و غیره.

  • با این حال دانلود رمان مفهومی نسبتاً جدید است. در واقع دانلود رمان به معنای تهیه کردن نسخه الکترونیکی کتاب چاپی است.

نقش حیاتی کتاب ها در یادگیری

کتاب ها با پی ریزی شالوده یادگیری در سنین پایین نقش بسزایی در زندگی انسان دارند. هدف کتاب ارائه اطلاعات معتبر به خوانندگان است. در چند دهه اخیر نه تنها ظاهر کتاب ها تغییر کرده است، بلکه شیوه مطالعه کتاب نیز تغییر کرده است که عمدتاً ناشی از فرآیند دیجیتالی شدن است. کتاب های الکترونیکی و صوتی در سال های اخیر محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند. در این میان دانلود انواع ژانرهای رمان نیز جایگاه ویژه ای در میان خوانندگان دارد.

تعریف رمان چاپی

رمان ‌های چاپی شکل فیزیکی کتاب‌ها هستند که شامل صفحات یا ورق‌هایی است که در داخل جلد به هم چسبیده‌اند. رمان یک اثر ادبی داستانی و غیرداستانی است که در ژانرهای مختلف نوشته شده و به مخاطب عرضه می گردد. به عبارت دیگر، رمان چاپی یک ترکیب ادبی منتشر شده است.

  • یک رمان چاپی در قالب خاصی به نام “طرح بندی کتاب” تنظیم می شود. طرح اصلی دارای یک جلد جلو، پشت جلد و کپی بدنه یا صفحات محتوا است.
  • روی جلد عنوان، عنوان فرعی، نام نویسنده و نام انتشارات درج شده است. قسمت داخلی جلد جلو معمولاً خالی است. از سوی دیگر، پشت جلد کتاب، ISBN کتاب، تصویر نویسنده به همراه مقدمه او را در خود دارد. همچنین ممکن است شامل، بارکد، قیمت و بررسی های گزیده شده باشد.
  • رمان های چاپی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین برای خرید در دسترس هستند.

تعریف رمان الکترونیکی یا رمان دانلودی

هنگامی که یک رمان علاوه بر نسخه چاپی آن در قالب دیجیتال نیز در دسترس باشد، به آن کتاب، رمان الکترونیکی می گویند. شما می توانید رمان الکترونیکی خود را به سادگی از سایت ها و یا اپلیکیشن های معتبر دانلود کرده و در دستگاه هایی مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل یا کتابخوان الکترونیکی آن را مطالعه کنید.

  • به عبارت دقیق‌تر، رمان دانلودی را می‌توان به عنوان کتابی غیرقابل ویرایش، با طرح‌بندی مجدد، که می‌توان آن را روی هر دستگاه الکترونیکی خواند تعریف کرد. با دانلود رمان مورد علاقه خود از اپلیکیشن ها و یا سایت ها می توانید به راحتی آنها را در اختیار داشته باشید.
  • یک رمان الکترونیکی حاوی یک فهرست محتویات پیوندی است که به کاربر اجازه می‌دهد روی صفحه مورد نظر کلیک کرده و به محتویات آن صفحه وارد شود.
  • در این میان دانلود رمان و مطالعه آن با کتابخوان های الکترونیکی که دارای تعدادی ویژگی برای سهولت در روند خواندن بوده و ظاهری شبیه کاغذ دارد که خواندن متن را در مکان‌های با نور زیاد راحت می‌کند، بسیار لذت بخش است.

تفاوت های کلیدی بین رمان چاپی و دانلود رمان

  1. رمان چاپی کتابی است به شکل فیزیکی که حاوی متن، تصویر، نمودار و غیره است که روی کاغذ چاپ یا تایپ شده است. از سوی دیگر، در رمان دانلودی، شما با یک نسخه الکترونیکی از کتاب اصلی روبه ور هستید. که می توانید آن را روی هر نوع تلفن هوشمند یا رایانه و تبلت دانلود نمایید.
  2. رمان های چاپی دارای جلد هستند که عمدتاً برای محافظت و همچنین جذب خوانندگان استفاده می شود. جلد می تواند جلد سخت یا جلد نرم (شومیز) باشد. در مقابل، یک رمان الکترونیکی دارای یک بنر معرفی رمان است که برای جذب بازدیدکنندگان در سایت های خرید آنلاین مانند سایت و اپلیکیشن باغ استور نمایش داده می شود.
  3. رمان ‌های چاپی طرح‌بندی ثابتی دارند که نمی‌توان آن را پس از چاپ تغییر داد، در حالی که رمان الکترونیکی یک طرح‌بندی مجدد دارد. این به معنای قرار گرفتن متن بر اساس دستگاه، تنظیمات کاربر و برنامه است. از این رو، رمان الکترونیکی به خواننده این امکان را می دهد که از کتاب ها بر اساس نیازها و ترجیحات خود لذت ببرد.
  4. یک رمان الکترونیکی در مقایسه با نسخه چاپی آن ارزان‌تر است، و شما می توانید بعد از دانلود رمان مورد علاقه خود آن را در هر زمانی و هر مکانی مطالعه کنید.
  5. از پاورقی ها در یک رمان چاپی برای ارائه اطلاعات اضافی مربوط به متن برجسته استفاده می شود. با این حال، در مورد رمان الکترونیکی، از لینک‌هایی استفاده می‌شود که مصرف‌کننده را به یادداشت‌های پایانی هدایت می‌کند، جایی که می‌تواند اطلاعات را بخواند و به عقب برگردد.
  6. از آنجایی که رمان های چاپی شکل فیزیکی کتاب است، بنابراین واضح است که به مکان خاصی برای نگهداری نیاز دارد. در مقابل، در مورد رمان های الکترونیکی، آنها در دستگاه یا خود برنامه ذخیره می شوند و بنابراین نیازی به ذخیره فیزیکی کتاب ها نیست.
  7. وقتی صحبت از وزن به میان می‌آید، یک رمان چاپی می تواند سبک یا سنگین باشد که به حجم آن بستگی دارد. اما یک رمان الکترونیکی در مقایسه با کتاب چاپ شده بسیار سبک‌تر است و بنابراین می‌توان آن را برای ساعت‌ها در دست نگه داشت.
  8. وقتی نیاز به جستجوی یک موضوع خاص در یک کتاب چاپی می شود، این کار بسیار دشوار است، زیرا باید فهرست مطالب را یکی یکی جستجو کرد یا در واژه‌نامه در پایان کتاب آن را جستجو کرد. در مقابل، جستجوی برخی از موضوعات در رمان‌های الکترونیکی بسیار آسان است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام موضوع مورد جستجو خود را در دستگاه تایپ کنید، سپس لیست تمام موارد ذکر شده را نشان می‌دهد.

دانلود رمان

یکی از راه های دستیابی به رمان های الکترونیکی دانلود رمان از سایت ها و اپلیکیشن های معتبر عرضه انواع رمان های جدید است. سایت های بزرگی در سطح جهان وجود دارند که جدیدترین رمان های دنیا را به فروش می رسانند. در ایران نیز سایت و اپلیکیشن باغ استور از مراجع بزرگ دانلود رمان بوده، که هزاران جلد رمان ایرانی و خارجی جذاب را در اختیار کاربران قرار داده است. در پایان کتابخوانی همیشه صرف نظر از هدف، یعنی شخصی، حرفه ای یا آموزشی، به کسب یا یادگیری چیزی جدید کمک می کند. با توجه به هزینه، در دسترس بودن و ویژگی‌ها، تفاوت بین رمان چاپی و دانلود رمان وجود دارد. با انتخاب مطالعه از طریق رمان های دانلودی می توانید در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و بعد از دانلود رمان آن را در هر زمان و ساعات شبانه روز بدون نیاز به روشنایی برق مطالعه نمایید. اینها تنها بخشی از مزیت های دانلود رمان در مقابل خرید کتاب رمان است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.