فوت و فن شست‌و‌شوی ظروف پیرکس

لازانیا را در آن درست کرده‌ای و آن را همراه خانواده بر سر سفره شام نوش‌جان کرده‌اید. طعمش عالی بوده و همه از آن تعریف کرده‌اند. به نظر می‌آید همه چیز عالی است جز یک مشکل و آن هم بلا و دردسر شستن ظرف پیرکس است. براستی چرا شستن‌اش تا این اندازه دشوار است؟ برای راحت‌تر شستن آن چه بایدکرد؟

تلفیق مایع ظرفشویی و جوش شیرین: اگر شستن پیرکس براستی برای شما دشوارشده، مقداری جوش‌شیرین و مایع ظرفشویی در آن بریزید و روی آن را با آب داغ بپوشانید. یک‌ربع ساعت صبرکنید. در این مدت چربی‌ها و مواد غذایی چسبیده به ته ظرف به آرامی کنده می‌شود و شستن ظرف را برای شما آسان می‌کند.

سرکه سفید: به از بین برنده چربی مشهور است. اگر جوش‌شیرین در دسترس نداشتید، ظرف را تا جایی که قشر چربی دارد با سرکه سفید پرکنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد. سرکه در رفع چربی بسیار موثر است.

هرچه زودتر بهتر: چه جوش‌شیرین را انتخاب کنید، چه سرکه را، این را بدانید که وقتی برای هدردادن ندارید. هرچه دیرتر دست به کار شوید، چربی بیشتر به ته ظرف می‌چسبد و دردسرساز می‌شود. حتی اگر جوش شیرین و سرکه نداشتید، آن را سریع با آب جوش پرکنید و مدت زمان بیشتری اجازه دهید تا ظرف خیس بخورد. هرگز اجازه ندهید خستگی و تنبلی بر شما غلبه کند و باعث شود به مدت چندساعت از شستن آن غافل بمانید.

منبع: مجله چاردیواری

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.