روش‌های تمیز کردن حمام

حمام مکانی است که زود به زود کثیف می شود و محل تجمع باکتری هاست از این رو بایستی هر چند وقت یکبار کاملا تمیز و شستشو شود. مهم نیست شستشو به یکباره انجام شود و یا در مراحل و فواصل مشخص، مهم این است که این مکان کاملا از باکتری پاکیزه شود. در این مطلب دستورالعمل هایی برای تمیز کردن هر قسمت از حمام به شما ارائه می دهیم.

دوش خشک: این را در خانه به یک قانون تبدیل کنید که نفر آخری که از حمام استفاده می‌کند باید با یک دستمال دیوار، شیر آب و دوش را خشک کند. این کار روند زنگ‌زدگی فلزات و ایجاد لکه‌های نازیبا را تا حد قابل قبولی به تاخیر می‌اندازد. شما فقط دو دقیقه وقت برای خشک کردن می‌گذارید و با انجام این کار، کمک بزرگی به تمیزماندن حمام می‌کنید.

صابون مایع: اگر از صابون جامد استفاده می‌کنید، احتمالا با سختی‌های حاصل از آن بخوبی آشنا هستید. خرده‌های آن همه جا پخش و پلا می‌شود و تمیزکردن ظرف جاصابونی هم برای خودش یک مصیبت است. خودتان را راحت کنید و صابون مایع را جایگزینش کنید. انجام این کار از لحاظ بهداشتی هم درست‌تر خواهد بود.

آویز حوله: اگر حوله با دیوار مماس نباشد و از آویز مخصوص حوله آویزان باشد، به مراتب سریع‌تر خشک می‌شود و تمیزتر خواهد بود. به تعداد نفرات، آویز نصب کنید.

اسپری شوینده دیوار: همواره پیش از آن که شروع به شستن دیوار کنید، مایع شوینده دیوار را اسپری کنید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه مواد برروی دیوار باقی بماند. این کار باعث جداشدن لکه‌ها و چربی‌ها از دیوار می‌شود. بعد از گذشت چند دقیقه با دستمالی مناسب شروع به کارکنید.

منبع: مجله چاردیواری

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.