نکاتی درباره سبزه نوروز

باتوجه به نزدیک شدن عید باستانی ما، عید نوروز همه خانواده ها به فکر سفره هفت سین افتاده و سعی می کنند تا درخانه سبزه عید را آماده کنند.

ما نیز امروز راه حلی مناسب به شما پیشنهاد می کنیم. برای خیساندن گندم روز ۲۰ اسفند مناسب است. برای خیساندن عدس روز ۱۵ اسفند مناسب تر است چون عدس دیرتر از گندم جوانه می زند. و برای ماش بهتر است روز ۱۸ اسفند دست بکار شوید. اما لازم به ذکر است بگویم که خرفه و شاهی خیلی زودتر از بقیه جوانه زده و سبز می شود. پس حدود ۱۰ روز مانده به عید میتوانید دست بکار شده و آن را خیس کنید.

اما چگونه سبزه ها را آماده کنیم؟
حدودا سه روز برای خیساندن همه مناسب است. پس از سه روز که جوانه را دیدید از داخل آب خارج کنید. رویش دستمال های خیس قرار دهید. و دانه ها را مرطوب نگهدارید. تا جوانه ها کاملا قد کشیده و مشخص شوند بعد دستمال را برداشته روزی یک تا دو بار سبزه ها را نمناک کنید.

ضخامت لایه ها باید حداکثر یک سانت باشد. کمتر اگر باشد سبزه خالی خواهد بود و بیشتر اگر باشد جای رشد ساقه گرفته می شود.

سبزه به مراقبت روزانه زیادی نیاز دارد. اگر بو گرفت اشکالی ندارد میتوان آب آن را خالی کرد. و اگر سبزه یکدست شده و بهم چسبیده میتوان از داخل ظرف روی سبد یا ظرف توری گذاشت تا کمی زیر آن هوا بخورد. بعد داخل ظرف قرار داد و کمتر آب داد تا ریشه نپوسد.

همیشه بهاری باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.