طرز تهیه لقمه تخم‌مرغ با لوبیا سیاه و ذرت

مواد لازم برای لقمه تخم مرغ با لوبیا سیاه و ذرت:
خامه ترش: ۱ قاشق سوپ خوری
نان تورتیلا: ۲ عدد ۲۵ سانتی یا بزرگتر
پنیر رنده شده: ۱/۴ فنجان
دانه فلفل قرمز : ۱/۴ قاشق چای خوری
زیره آسیاب شده: نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ: ۲ عدد
سیر ریز شده: ۱ حبه
ذرت منجمد: ۱/۴ فنجان
لوبیا سیاه کنسرو، آبکش شده: ۱/۳ فنجان
روغن زیتون: ۱ قاشق سوپ خوری
گوجه فرنگی گیلاسی نصف شده: ۶ عدد
کاهو: ۱/۴ فنجان
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه لقمه تخم مرغ با لوبیا سیاه و ذرت:
ابتدا یک تابه ی نچسب را برداشته، روی شعله ی متوسط داغ کنید. بعد روغن را ریخته تا داغ شود سپس سیر، لوبیا سیاه و ذرت را اضافه کرده، هم بزنید. به مدت ۲ دقیقه تفت دهید بعد با کمی نمک مزه دار کرده و داخل ظرفی بریزید.
شعله را کم کرده، سپس تخم مرغ ها را با زیره، دانه فلفل قرمز و کمی نمک هم بزنید بعد داخل تابه بریزید. تابه را چرخانده تا تخم مرغ ها به شکل یک لایه ی یکدست در بیایند. بعد پنیر را اضافه کرده و آنقدر بپزید تا پنیر آب شده و تخم مرغ ها سفت شوند. املت را روی یک تخته قرار داده و آن را به شکل نواری ببرید.
نان های تورتیلا را روی تخته گذاشته، سپس روی هر کدام به طور یکدست خامه ترش بمالید. نیمی از املت را به هر کدام از تورتیلاها اضافه کنید. سپس روی آن لوبیا سیاه و ذرت بریزید. گوجه فرنگی و کاهو را هم اضافه کنید. سپس تورتیلا ها را بپیچید و ته شان را تا بزنید و با یک خلال دندان سفت کنید تا بیرون نریزد.
هر لقمه را به شکلی که سمت شکاف دار آن رو به پایین باشد داخل تابه گذاشته و هر طرف را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند. خلال دندان ها را با دقت بیرون آورده، نصف کنید و سرو نمایید.

نکته:
قبل از پر کردن لقمه، نان تورتیلای گندم را با گذاشتن بین دو حوله ی کاغذی مرطوب یا یک پارچه آشپزخانه مرطوب نرم کنید. بعد آنها را ۲۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا قابل خم کردن شوند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.