آشنایی با اشتباهات رایج در خانه‌داری

از خصوصیات زنان کدبانو می‌توان به داشتن خانه‌ای تمیز و مرتب اشاره کرد. بیشتر خانم هایی که در انجام کارهای خود مشکل دارند و به خوبی از عهده مرتب کردن منزلشان بر نمی آیند نسبت به سایر خانم های خانه دار مرتب غبطه می خورند و این حالت مدام آنها را رنج می دهد.

تمیز کردن یکی از فعالیت هایی است که همواره به صورت روزانه آن را انجام می دهیم، غافل از آنکه در بسیاری از موارد در نحوه ی خانه داری ما اشتباهاتی اساسی است که روند فعالیت ما را دچار مشکل می کند و زمان فعالیت را طولانی تر می کند.

به همین منظور امروز در اینجا می خواهیم ۹ اشتباه رایج در خانه داری را با شما در میان بگذاریم تا به چالش نظافت های پر دردسر و خسته کننده پایان دهیم. با ما همراه باشید.

استفاده از تمیز کننده های خانگی
درست است که در بسیاری از فعالیت های نظافتی استفاده از تمیزکننده های خانگی و شوینده های دست ساز راه حل شگفت انگیزی محسوب می شود، اما در موارد بسیاری این فرمول های خانگی به درستی عمل نمی کنند و نیاز است که مجدا از شوینده های صنعتی استفاده کنید. بنابراین هم در مدت زمان نظافت و هم در هزینه های شما اسراف صورت می گیرد.

استفاده از ماهوت پاک کن برای گردگیری
یکی از بزرگترین اشتباهات در خانه داری استفاده از ماهوت پاک کن ها برای گرد گیری می باشد. باید بگویم که ماهوت پاک کن ها فقط گرد و غبار و آلودگی را از سطحی به سطح دیگر انتقال می دهند بنابراین استفاده مجدد از آن ها را فراموش کنید و استفاده از دستمال های میکرو فایبر را جایگزین آن ها کنید.

شستشوی پنجره ها در روز آفتابی
شاید شستشوی پنجره ها در روز آفتابی روش معقولانه ای برای خانه داری به نظر برسد، اما باید بگوییم که گرما خورشید سبب خشک شدن مواد شوینده و باقی ماندن آثار پاک کننده ها روی شیشه ها می شود، بنابراین برای شستشوی پنجره ها بهتر است روز ابری یا حوالی شب را در نظر بگیرید.

پوشیدن کفش در بیرون خانه
یکی از ساده ترین روش هایی خانه داری که می توانید با کمک آن سبب کاهش میزان آلودگی، گرد و غبار موجود در فضای خانه ی خود شوید پوشیدن کفش ها و نگهداری از آن ها در فضای بیرونی خانه تان است. با این کار مانع از نفوذ آلودگی به فضای خانه خود می شوید.

تمیز کردن نقاط دور از دسترس
در هنگام جارو کردن فضای خانه معمولا تمیز کردن نقاط دور از دسترس مانند گوشه های دیوار، زیر مبل ها و… فراموش می شود اما توجه داشته باشید که در حین نظافت تمام بخش های خانه خود را تمیز کنید تا آلودگی به بخش های دیگر خانه ی شما انتقال پیدا نکند. تمیز کردن جارو برقی پیش از نظافت را فراموش نکنید.

تمیز کردن کاشی ها
در تمیز کردن کاشی ها اجازه دهید که مواد پاک کننده دست کم یک ربع روی سطح کاشی ها باقی بمانند تا لکه ها به اصطلاح خیس خورده و سپس اقدام به شستشو آن ها نمایید تا راحت و در مدت زمان کوتاه تری تمیز شوند.

استفاده از هواکش حمام
ساده ترین راه حل برای تمیز کردن حمام استفاده از هواکش آن می باشد. بعد از دوش گرفتن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هواکش حمام تان را روشن بگذارید تا رطوبت موجود در حمام را از بین ببرید و از ایجاد کپک های احتمالی در حمام تان جلوگیری کند.

استفاده از اسپری های لکه بر
اسپری های تمیز کننده به عنوان یک نیروی قدرتمند خانه داری برای نظافت به کمک شما می آیند، اما اگر نتوانید درست از آن ها استفاده کنید نه تنها فضای موجود را تمیز نخواهد کرد که تنها سبب اسراف آن می شود. برای استفاده صحیح از اسپری های تمیز کننده بهتر است ابتدا بر روی لکه مورد نظر اسپری کنید سپس اجازه دهید تا مواد پاک کننده جذب لکه مورد نظر شود سپس با یک پارچه به سادگی آن را از روی لوازم خود پاک کنید.

تمیز کردن لوازم تمیز کننده!
گاهی برای نظافت و خانه داری بهتر است به ابزار تمیز کننده خود رجوع کنید. جارو ها، تی ها و سایر لوازم تمیز کننده شما نیاز به نظافت دارند. بنابراین پیش از شروع هر نظافتی از تمیز کردن ابزار نظافتی خود شروع کنید تا روند نظافت شما کوتاه تر شود.

منبع: چیدانه

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.