روش‌هایی برای منظم کردن وسایل منزل

آیا تا به حال به زمانی که صرف نظم بخشیدن به وسایل خود می‌کنید، فکر کرده‌اید؟ ساعت‌هایی که به مرتب کردن کاغذها و رسیدهای قدیمی می‌پردازید و آنها را در جعبه قرار می‌دهید اما موقع نیاز مجبورید کل جعبه را بیرون بریزید و روز از نو و روزی از نو… . افراد حرفه‌ای در این زمینه معتقدند بسیاری از روش‌هایی که ما برای منظم بودن خود و خانه‌مان به کار می‌بریم در حقیقت در طولانی‌مدت موثر و کارا نیستند.

۱. وقتی انباشته‌ای از چیزهای درهم و برهم درست می‌کنید
جمع کردن کاغذها و رسیدهای قدیمی در یک جعبه از تعداد آنها نمی‌کاهد؛ فقط چیدمان آنها را ظاهرا مرتب می‌کند؛ بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این کاغذها را دسته‌بندی کنید و در فایل‌های جداگانه با برچسبی که موضوع آنها را مشخص می‌کند، قرار دهید؛ مثلا قبض‌های برق، تلفن، رسیدهای پرداخت قسط و وام و… .

۲. وقتی کیسه‌های پلاستیکی را برای روز مبادا نگه می‌دارید
شاید ظاهرا راحت به نظر برسد که کیسه‌های استفاده شده را برای وسایل کثیف خود در دسترس داشته باشید اما باید حواس‌تان باشد که نگهداری تعداد بیش از حد آنها کشوی شما را به انبار نایلون‌ها تبدیل نکند. پیشنهاد می‌کنیم برای کیسه‌ها یک حجم محدود در نظر بگیرید، سپس آنها را در یک نایلون بزرگ‌تر قرار دهید و هرگز کیسه‌های بیشتر از ظرفیت آن را نگه ندارید.

۳. وقتی با قوانین فرد دیگری زندگی می‌کنید
چیزی که پاسخگوی نیاز شماست الزاما به درد همسر یا اعضای دیگر خانواده‌تان نمی‌خورد و برعکس؛ به همین دلیل بهتر است فرآیند نظم‌بخشی به وسایل‌تان را با هم انجام دهید و قوانین همه افراد استفاده‌کننده را در آن دخیل کنید.

۴. وقتی از جعبه‌های زیاد استفاده می‌کنید
اغلب ما از جعبه‌ها برای نگهداری از وسایل خود استفاده کرده و اکثر اوقات با گذشت زمان، محتویات درون آنها را فراموش می‌کنیم؛ بنابراین سعی کنید تعداد این جعبه‌ها را به حداقل برسانید و همان تعدادی هم که استفاده می‌کنید دارای بدنه‌های شفاف و در دسترس باشند.

۵. وقتی همه وسایل‌تان را از دید پنهان می‌کنید
احتمالا این ضرب‌المثل را زیاد شنیده‌اید که «از دل برود هر آنچه از دیده رود» اما اگر بخواهید این تفکر را در نظم‌دهی وسایل خود نیز استفاده کنید، احتمالا بعد از مدتی با انبوهی از وسایل بی‌استفاده در کمدهای خود مواجه می‌شوید؛ حتی اگر فضای زیادی در پشت درهای بسته کمدها و کابینت‌های خود دارید، همیشه تنها وسایلی را نگه دارید که استفاده می‌کنید.

۶. وقتی پاکسازی بعد از جا‌به‌جایی را فراموش می‌کنید
هنگامی که از خانه‌ای به خانه دیگر نقل مکان می‌کنید، مطمئنا قبل از جا‌به‌جایی چیزهای زیادی را دور می‌ریزید. این اتفاق خوب است اما کافی نیست. بعد از باز کردن وسایل در خانه جدید نیز باید یک‌بار دیگر پاکسازی انجام دهید.

۷. وقتی نظم‌دهی را وظیفه روزانه خود نمی‌دانید
زمانی که به یک باره کمد خود را تخلیه و نیمی از آن را دور می‌ریزید، احتمالا یک باریکلای ویژه نثار خود می‌کنید و تصورتان این است که وظیفه خود را تمام و کمال بجا آورده‌اید اما یادتان نرود نظم‌دهی و پاکسازی وظیفه‌ای همیشگی است؛ البته پیشنهاد ما این است از همان ابتدا وسایلی را خریداری کنید که کاملا مورد مصرف‌تان قرار می‌گیرند و هرچه را برمی‌دارید سر جای خود بگذارید تا مجبور نباشید یک روز کامل خود را به این کار اختصاص دهید. برای تهیه سیستم های مخصوص نظم دهی و قفسه بندی می توانید به گروه مبلمان و اکسسوری جاکوب سری بزنید. این گروه اکسسوری های شگفت انگیزی برای شما دارند.

منبع: مجله منزل

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.