درمان ورم صورت در اثر دندان درد

تورم ناشی از درد دندان معمولا زمانی اتفاق می افتد که عفونت در داخل دندان ایجاد می شود. این کیسه های عفونی یا آبسه ها معمولا دردناک هستند و باعث بزرگ شدن غدد لنفاوی در نزدیکی محل عفونت می شوند. اگر دندان درد شما شدید است و تورم هم دارید حتماً به پزشک مراجعه کنید. زیرا بعضی دندان دردها ممکن است گسترش پیدا کنند و تهدید کننده حیات باشند. در حالی که یک درمان خانگی می تواند تورم را کاهش دهد، اما علت آن را درمان نمی کند. شما می توانید با انجام روش های زیر تورم و درد دندان را در خانه کاهش دهید:

۱- با محلول آب نمک دهان خود را بشویید
برای کاهش ورم دندان مقداری نمک را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و دهان خود را با آن بشویید. این محلول یک ضد عفونی کننده قوی است و عفونت دندان را از بین می برد.

۲- دهان خود را مسواک بزنید
گاهی ممکن است ذرات غذا در دندان باقی بمانند و باعث تورم و درد شوند. بهتر است با مسواک زدن ذرات غذا را از بین ببرید.

۳- از کمپرس یخ استفاده کنید
برای کاهش تورم و ناراحتی دندان یک کمپرس یخ را روی دندان آسیب دیده خود اعمال کنید. یخ را مستقیما بر روی پوست خود قرار ندهید، زیرا این عمل می تواند باعث درد و آسیب بافت شود. برای این کار بستۀ یخ را در یک حوله نازک گذاشته، سپس آن را روی دندان اعمال کنید. کمپرس یخ را حدود ۲۰ دقیقه روی دندان خود بگذارید.

۴- داروهای ضد التهابی بدون نسخه مصرف کنید
شما می توانید داروهایی مانند ناپروکسن (Naprosyn، Aleve) یا ایبوپروفن (Motrin، Advil) مصرف کنید. این داروها می توانند به کاهش تورم و درد دندان کمک کنند. اگر داروهای ضدویروسی به اندازه کافی قوی نباشند، باید برای داروهای تجویزی قوی به پزشک مراجعه کنید.

۵- بر روی دندان خود اندکی آلوئه ورا بگذارید
از صدها سال پیش از آلوئه ورا برای درمان درد دندان استفاده می کردند. آلوئه ورا شامل ترکیباتی است که می تواند باعث کاهش التهاب و تحریک رشد بافتی شود. یک انگشت را روی آلوئه قرار دهید و آن را روی ناحیه متورم به آرامی ماساژ دهید. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می گوید که آلوئه ورا می تواند با سایر داروها ارتباط برقرار کند. قبل از انجام این کار با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.