چگونه برای اولین روز کاری، آماده شویم

اولین روز کاری برای همه ما اندکی استرس‌زا است، با محیط جدید آشنایی نداریم و نمی‌دانیم همکاران ما چه جور آدم‌هایی هستند، از برخورد رئیس هراس داریم و می‌ترسیم که از پس وظایف که به ما محول شده است برنیاییم.

اولین روز کاری اهمیت زیادی دارد، شما می‌خواهید در برخورد اول، به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید، بنابراین ممکن است، کنترل و مدیریت این شرایط برای شما اندکی سخت باشد. در این مطلب می‌خواهیم راهنمایی به شما ارائه دهیم تا اولین روز کاری برای شما به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.

در مورد شرکت و کارکنان آن تحقیق کنید
مطمئناً شما در مورد شرکت بررسی‌های جزئی انجام داده‌اید، اما وقتی در این شرکت استخدام شده‌اید و می‌خواهید روز اول کاری‌تان را شروع کنید، بهتر است به‌صورت عمیق‌تری در مورد شرکت و کارکنان آن اطلاعات به دست بیاورید. اینکه شرکت چند سال شروع به کارکرده است، کارکنان آن در چه مقاطع و رشته‌هایی هستند، رئیس بخش شما چندساله است و چه تحصیلاتی دارد و … با بررسی شبکه‌های اجتماعی کارکنان شرکت، می‌توانید با آن‌ها بهتر آشنا شده و از نوع رفتار آن‌ها مطلع شوید.

خود را آماده پاسخگویی به سؤالات کنید
اگر قبلاً کار کرده‌اید، بااین‌حال در این مکان به‌عنوان یک فرد تازه‌وارد هستید، بنابراین خود را آماده پاسخ‌گویی به سؤالات کنید، ممکن است مدیرعامل یک‌بار دیگر به‌صورت شفاهی در مور تجربیات و توانایی‌هایتان سؤال بپرسد. بنابراین پاسخ‌های جامع و کاملی را آماده کنید.

با اعتمادبه‌نفس خود را معرفی کنید
معرفی اولیه بسیار مهم است، شما در روز اول با افراد جدید آشنا می‌شوید. بنابراین بهتر است با اعتمادبه‌نفس کامل خود را به آن‌ها معرفی کنید و خود را مشتاق کار نشان دهید. با همکارانتان بیش‌ازحد رسمی نباشید. استفاده از زبان رسمی برای معرفی و بروز ندادن هیچ‌گونه اطلاعات شخصی، ممکن است باعث شود افراد از شما دور شوند.

از همکارانتان کمک بخواهید و از آن‌ها تشکر کنید

اولین روز کاری

هیچ‌کس همانند سایر کارکنان نمی‌تواند شما را با اصول و شرایط کار آشنا سازند. بنابراین به‌صورت حضوری و یا با ایمیل از آن‌ها کمک بخواهید و در نهایت با یک تشکر به آن‌ها احترام بگذارید. سعی کنید این کار را بیش‌ازاندازه انجام ندهید.

به‌دقت گوش دهید و سؤال بپرسید
در روز اول کاری شما باید با شرایط و وظایفتان آشنا شوید. بنابراین به حرف‌های سرپرست گوش دهید و سؤال بپرسید و نت‌برداری کنید. این کار ابهامات را از بین برده و شما را علاقه‌مند نشان می‌دهد.

مسیر رفتن به کار را بر روی نقشه پیدا کنید
اینکه در روز اول کاری، دیر به مقصد برسید ممکن است وجه شما را تحت تأثیر قرار داده و زیر سؤال بروید. بنابراین در روز قبل، مسیر رفتن به شرکتتان را پیدا کرده و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس را پیدا کنید و یاد بگیرید.

روز قبل کیف و وسایل موردنیازتان را جمع کنید

اولین روز کاری

بهتر است روز قبل کیف خود را آماده کرده، دفتر، خودکار و لپ‌تاپ و تمام وسایل موردنیازتان را جمع‌آوری کنید. گوشی‌ همراه خود را شارژ کنید.

ناهارتان را به همراه خود ببرید
شما نمی‌دانید که شرکت، در چه ساعتی به شما غذا می‌دهد و یا غذای آن باب میل شما است یا خیر، بنابراین بهتر است یک ساندویچ کوچک و یا یک میوه در کیف خود بگذارید، غذایی که نیازی به گرم کردن نداشته باشد.

یک بطری آب به همراه داشته باشید
به‌احتمال‌زیاد محل کار شما دارای اصول اولیه و استاندارد است، اما بهتر است برای امنیت بیشتر یک بطری آب به همراه داشته باشید. در روز اول ممکن است اندکی استرس شما زیاد شده و دهانتان خشک شود.

لباس‌هایتان را آماده کنید
اگر فرد سحرخیزی هستید می‌توانید این کار را در صبح انجام دهید. اما برای اطمینان بیشتر در روز اول کاری؛ بهتر است لباس‌هایتان را آماده کنید. برای انتخاب لباس می‌توانید به سایت شرکت مراجعه کنید و یا در صورت عضویت آن در شبکه‌های اجتماعی؛ این شبکه‌ها را بررسی نمایید تا با طرز لباس پوشیدن سایر کارکنان آشنا شوید.

آلارم بگذارید

اولین روز کاری

در هنگام خواب ساعت و آلارم خود را تنظیم کنید، کابوس اینکه خوابتان ببرد، ممکن است باعث بی‌خوابی شما شود؛ برای اولین روز کاری بهتر است چند آلارم به فاصله نزدیک به هم تنظیم کنید.

نترسید و با اعتمادبه‌نفس به محل کارتان بروید
مطمئناً بعد از یک سال وقتی به روز اول کاری‌تان فکر می‌کنید، خنده‌تان می‌گیرد. این استرس و اضطراب طبیعی است اما باید تا حدی کنترل شود. بنابراین با اعتمادبه‌نفس بیشتری ظاهر شوید و دستپاچه نباشید.

مطالب مرتبط:
در محل کار چه جملاتی را نباید گفت؟

اثرات معجزه آسای شادی در محل کار

در محل کار، خوب حرف بزنیم

چگونه با تغییرات در محل کار خود روبرو شوید

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.