چگونه بازی اکس باکس وان را روی ویندوز ۱۰ استریم کنیم؟

با معرفی ویندوز ۱۰، گیمر ها سعی کردند از این ویندوز در جهت نیازهای خود استفاده کنند. در این راستا مایکروسافت در بروز رسانی‌های خود قابلیت استریم کردن بازی‌های ایکس باکس وان بر روی ویندوز ۱۰ را قرار داده است. بنابراین اگر ویندوز ۱۰ دارید و از گیمر های ایکس باکس وان هستید به‌راحتی می‌توانید بازی‌هایتان را از طریق ویندوز ۱۰ انجام دهید. درواقع شما می‌توانید به‌صورت بی‌سیم به ویندوز وصل شده و بازی‌هایتان را در آن استریم کنید.
در این قابلیت شما می‌توانید از طریق شبکه خانگی خود و بدون هیچ اتصالی بازی‌های ایکس باکس وان را در ویندوز ۱۰ اجرا کرده و بازی کنید.

۱- از طریق تنظیمات قابلیت استریم کردن در ایکس باکس وان را فعال کنید
کنسول ایکس باکس وان برای استریم کردن فایل‌ها به اجازه شما نیاز دارد. بنابراین باید از طریق مسیر زیر، مطمئن شوید که تیک گزینه “Allow game streaming to other devices” فعال شده باشد؛ اگر این‌طور نبود، خودتان آن‌ را تغییر دهید:
برای انجام این کار، دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما را باز کند، سپس از طریق Settings، وارد بخش Preferences شوید و Xbox app connectivity را انتخاب کنید.
شما تنها زمانی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که وارد اکانت Xbox Live خود شوید. بنابراین در دستگاه ایکس باکس وان، در منوی Account، عبارت Sign-in Security and Passkey را انتخاب کنید و وارد تنظیمات Instant Sign-in شوید و گزینه Use Instant Sign-in را انتخاب کنید. با این کار، هر زمان که کنسول را روشن کنید، کنسول شما آماده استریم خواهد بود.

۲- ویندوز ۱۰ را به ایکس باکس وان وصل کنید
این کار از طریق برنامه ایکس باکس وان در ویندوز ۱۰ انجام می‌شود. در ویندوز ۱۰ برنامه ایکس باکس وان را راه‌اندازی کنید. هر نسخه‌ از ویندوز ۱۰ با برنامه داخلی ایکس باکس همراه است. این برنامه را می‌توانید از طریق منو استارت در سمت چپ دسکتاپ جست‌وجو کرده و اجرا کنید. پس از اجرای اپلیکیشن Xbox، عبارت Sign In را انتخاب کرده و وارد اکانت xbox Live خود شوید. توجه کنید که باید وارد همان اکانتی شوید که روی کنسول اکس باکس وان شماست. سپس از پانل سمت چپ در برنامه گزینه Connection را انتخاب نمایید.

 بازی اکس باکس وان

برنامه Xbox شبکه‌های خانگی شما را اسکن می‌کند تا کنسول موردنظر را پیدا کند. فقط در یک شرایط، امکان استریم کردن بازی‌ها از ایکس باکس بر روی رایانه‌تان وجود دارد و این شرط آن است که هردو بتوانند یکدیگر را پیدا نمایند؛ یعنی سیستم شما و کنسول ایکس باکس وان، هردو به یک شبکه متصل باشند. در ویندوز ۱۰ نشانگر ماوس را بر روی آیکون شبکه قرار دهید تا نام وایفای مشخص شود. این کار را می‌توانید از طریق تنظیمات و قسمت Network در ایکس باکس وان نیز انجام دهید.
توجه کنید که تمام کنسول‌های ایکس باکس وان با نام MyXboxOne فعالیت می‌کند و درصورتی‌که چند کنسول دارید، باید نام آن‌ها را تغییر دهید تا سیستم کنسول موردنظرتان را به‌راحتی پیدا کرده و خطایی رخ ندهد. به‌منظور تغییر نام وارد System شده و گزینه Console info را انتخاب نمایید و در قسمت Name box نام کنسول خود را بنویسد و یک نام جدید و متفاوت از سایر کنسول‌هایتان برای آن انتخاب کنید تا در تشخیص آن دچار اشتباه نشوید. در این مرحله کنسول و ویندوز ۱۰ به هم وصل می‌شوند.

۳- روش استریم کردن بازی بر روی ویندوز ۱۰

 بازی اکس باکس وان

در برنامه ایکس باکس وان گزینه Stream را انتخاب نمایید. در این مرحله بازی‌هایی در صفحه اول برنامه ایکس باکس وان باز می‌شوند که با انتخاب هرکدام استریم رخ می‌دهد.

 بازی اکس باکس وان

۴- چگونه کیفیت استریم را تغییر دهیم؟

 بازی اکس باکس وان

بعد از اتصال رایانه به ایکس باکس وان، می‌توانید برای ویدئوهای بازی یک کیفیت انتخابی داشته باشید. این کیفیت را می‌توانید قبل از استریم کرده و یا در جریان استریم تغییر دهید. بهتر است کیفیت را به بالاترین حد خود ببرید تا تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید.
در برنامه ایکس باکس وارد بخش Settings شده و به قسمت Xbox One بروید. در قسمت Streaming quality می‌توانید کیفیت ویدئو را انتخاب نمایید.
• کیفیت بسیار بالا: برای شبکه‌های خانگی با پهنای باند کافی باکیفیت ۱۰۸۰p.
• کیفیت بالا: اگر هر دو Xbox One و Windows 10 PC شما با یک اتصال اترنت سیمی متصل هستند، یا اگر کنسول و رایانه شما در یک اتاق از یک روتر بی‌سیم با حداقل تداخل استفاده می‌کنند.
• کیفیت متوسط: برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بی‌سیم ۵ گیگاهرتزی که در اتاق‌های جدا قرار دارند.
• کیفیت کم: برای رایانه‌های شخصی و تبلت های ضعیف‌تر و همچنین شبکه‌های بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتز.
بهتر است در ابتدا کیفیت بالاتری را انتخاب کرده و بسته به شرایط کیفیت را پایین‌تر بیاورید. در این مرحله شما می‌توانید بازی‌های ایکس باکس وان را در ویندوز ۱۰ اجرا کرده و بازی کنید. شما می‌توانید برای بازی از کنترلر اکس باکس وان یا اکس باکس ۳۶۰ استفاده کنید.

مطالب مرتبط:
Parma، پلیر قدرتمند ایرانی

بازی های استراتژیک، مشابه با بازی کلش آف کلنز

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.