خواص نمک دریایی بر پوست و مو

نمک دریا انواع مختلفی از جمله نمک هیمالیا، نمک پولکی، نمک هاوایی و نمک ایتالیایی دارد.خواص نمک دریایی بسیار زیاد است و نمک دریایی به عنوان منبع مواد مغذی محدود شناخته می‌شود. این نمک حاوی مواد معدنی است که به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کنند. در واقع، نمک دریا دارای مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلرید، آهن، مس و زینک است.

یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی برای زیبا‌سازی و بهداشت پوست و مو استفاده از نمک دریایی است. در نمک دریا، املاحی نظیر منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد. همه این املاح نقش عمده‌ای در سلامت و کارکرد پوست بازی می‌کنند. هرگاه تعادل میزان املاح پوست شما بر هم خورد، علائمی نظیر خشکی، قرمز شدن و خارش پدیدار می‌شود. این اختلالات با سرد شدن هوا تشدید می‌شوند. استفاده از نمک دریایی به‌عنوان یک محصول زیبایی علاوه بر اینکه مقاومت پوست شما را افزایش می‌دهد، از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند و آبرسانی به پوست را تسهیل می‌کند.

پاکسازی پوست
اگر می‌خواهید پوستی تمیز و روشن داشته باشید، ریختن نمک دریا در وان حمام به شما کمک می‌کند. چون نمک دریا حاوی مواد مغذی مفید است، به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و پوست را از سموم پاک می‌کند. یک مسئله مهم این است که نمک دریا، پوست را نیز هیدراته می‌کند. می‌توانید نمک دریا را به آب گرم اضافه کرده و بگذارید حل شود. سپس، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آن بمانید. روش استفاده دیگر، ترکیب نمک و روغن زیتون و درست کردن یک خمیر سفت است. می‌توانید خمیر را به آرامی بر پوست خود بمالید. با گذاشتن نمک دریا در اسکراب بدن خود، از نتایجی که به دست می‌آورید خوشحال خواهید شد.

جلوگیری از ریزش مو
نمک دریا نه تنها در افزایش سلامت پوست بلکه در جلوگیری از ریزش مو نیز نقش دارد. نمک دریا می‌تواند رشد مو را تحریک کند زیرا گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین نمک دریا برای تقویت فولیکول‌های مو مفید است.

کاهش دایره‌های تیره
استفاده از نمک دریا به عنوان شوینده چشم می‌تواند گزینه خوبی باشد. محلول نمک دریا به کاهش سیاهی زیر چشم کمک می‌کند و پف دور چشم را از بین می‌برد. این خاصیت به خواص آرام بخش نمک دریا ربط دارد. بنابراین، اگر از این نمک طبیعی استفاده کنید، می‌توانید با چشم‌های شبیه پاندا خداحافظی کنید!

تونر طبیعی
یکی از کاربردهای مهم نمک، کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری‌هاست. درواقع همین باکتری‌ها هستند که پوست را مستعد جوش و آکنه می‌کنند. می‌توانید در خانه آب نمک درست کنید و قسمت های مختلف پوست را با آن تمیز کنید. فقط مراقب چشم‌ها باشید.

جرم گیری دندان‌ها
نمک و جوش شیرین هر دو لایه بردارهای ملایمی هستند که به حذف لک‌های دندان کمک کرده و باعث می‌شوند دندان‌ها سفیدتر شوند. نمک همچنین منبع طبیعی فلوراید است که برای دندان‌ها و لثه‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود. نمک، لثه‌ها را قوی و سلامت نگه می‌دارد و از بروز بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند.

اسکراب پوست
نمک یک لایه بردار طبیعی است که پوست مرده را از بدن جدا می‌کند، همچنین مواد معدنی موجود در آن به نرم شدن پوست و رطوبت زایی کمک می‌کند. می‌توانید مقداری نمک را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را کف دست‌تان بریزید و به آرامی به‌صورت دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید.

رفع آکنه
چون نمک دریا مانند یک سم‌زدای خوب عمل می‌کند، برای رفع آکنه از روی پوست مفید است. به علاوه، این نمک به دلیل وجود سولفور برای درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت و جای آکنه خوب است.

درمان شوره سر 
اگرنگران ابتلا به شوره سر هستید، نمک دریا آماده کمک به شما است. چون نمک دریا گردش خون را تحریک می‌کند، برای جذب چربی اضافه پوست سر مفید بوده و به جلوگیری از شوره سر کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید از نمک دریا برای پوست سر خود استفاده کنید. با ماساژ دادن محلول نمک دریا بر پوست سر، موی شما از شوره خلاص می‌شود.

خلاص شدن از موهای چرب
چربی پوست سر و موها به دلیل ترشح بیش از حد غده‌های چربی است. شما می‌توانید این معضل را با استفاده از نمک حل و برطرف کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، اضافه کردن ۲ قاشق‌غذاخوری نمک درون قوطی شامپوی‌تان است. خوب آن را تکان دهید تا شامپو و نمک حسابی با هم مخلوط شوند. برای شستن موهای‌تان از این شامپو استفاده کنید و خودتان شاهد نتیجه قابل توجه آن باشید. با استفاده از این روش موهای‌تان سالم‌تر و بدون چربی می‌شود.

ناخن‌های قوی با نمک
نمک لایه شاخی پوست و ناخن را نرم می‌کند. جوش شیرین و لیموترش هم برای کاهش زردی ناخن‌ها و لکه‌های روی ناخن گزینه‌های مناسبی هستند. برای محکم شدن ناخن‌هایتان می‌توانید آنها را در محلول آب و نمک چند دقیقه‌ای نگه دارید.

درمان پسوریازیس
خاصیت دیگر نمک دریا درمان پسوریازیس است. نمک دریا تاثیر مثبتی در درمان مشکلات پوستی مانند خارش و پوسته پوسته شدن از خود نشان می‌دهد. چون نمک دریا حاوی مواد معدنی عالی است، درمان طبیعی مفیدی برای پسوریازیس محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:
خواص اسفناج برای پوست و مو

تاثیر قهوه بر زیبایی پوست و مو

خواص خرما برای پوست و مو

مزایای دانه چیا برای پوست و مو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.