رایج‌ترین مشکلات هدفون‌های سیمی و بی‌سیم و روش‌های رفع آن‌ها

هدفون یکی از وسایل رایج روزمره است که با آن موسیقی گوش می دهند. درصورتی‌که عاشق موسیقی هستید به‌طور یقین یک هدفون دارید و از آن برای گوش کردن موزیک استفاده می‌کنید. این وسیله آن‌قدر مورداستفاده قرار می‌گیرد که گاهی اوقات بدون آنکه متوجه شویم به آن آسیب وارد می‌کنیم. ممکن است هدفون در معرض باران و نور خورشید قرار گرفته و یا در کوله پشتی و در میان انبوه وسایل تحت‌فشار باشد. به همین دلیل ممکن است دچار مشکل شود و آن زمان است که به ارزش این وسیله پی می‌بریم و به هر دری می‌زنیم تا آن را تعمیر کنیم.

در این مطلب سعی کرده ایم چند نمونه از مشکلات رایج در هدفون‌های سیمی و بی‌سیم را بررسی کرده و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

خرابی پلاگین در هدفون‌های سیمی

شایع‌ترین مشکلات هدفون‌های سیمی مربوط به پلاگین آن‌ها است. این قسمت در هدفون‌های سیمی قرار دارد و به گوشی همراه، رایانه و سیستم صوتی متصل می‌شود. مثلاً ممکن است شما هیچ صدایی از هدفون خود نشنوید و با چرخش پلاگین این مشکل حل شود. یا صدا از هردو گوشی شنیده می‌شود اما خط و خش دارد و با چرخاندن و فشار دادن پلاگین، صدا واضح‌تر می‌شود. در این مواقع مشکل از پلاگین هدفون است که باید آن را رفع کنید.

در ابتدا باید مطمئن شوید که آیا مشکل از پلاگین بوده و یا جک صوتی دستگاه آسیب‌دیده است. بنابراین بهتر است از یک هدفون دیگر بر روی دستگاه خود استفاده کنید، اگر باز این مشکل وجود داشت، هدفون سالم است و مشکل از جک صوتی است. اما اگر مشکل وجود نداشته باشد پلاگین هدفون خراب است و باید تعویض شود.

مشکلات هدفون‌های بی‌سیم (بلوتوثی)

هدفون‌های سیمی به‌مرور از رده خارج شده اند و مدل‌های بی‌سیم جای آن را گرفته و طرفداران زیادی پیدا کردند. در این میان مشکلات رایجی در هدفون‌های بلوتوثی وجود دارد که در این قسمت به آن می‌پردازیم. در هدفون‌های بی‌سیم مشکلات ارتباطی بسیار زیادی وجود دارد که راهکارهایی برای آن ارائه شده است:

 هدفون‌

گوشی هوشمند نمی‌تواند بلوتوث هدفون را پیدا کند:
در این مواقع می‌توانید از طریق چند راهکار زیر مشکل را حل کنید:
• در مرحله اول بررسی کنید که آیا بلوتوث دستگاه روشن است یا خیر. این مسئله شاید خنده‌دار به نظر برسد اما مواردی مانند باز کردن برنامه‌های کاربردی و یا اتصال به وایفای ممکن است بلوتوث دستگاه را ناخودآگاه خاموش شود.

• هم هدفون و هم بلوتوث دستگاه را یک‌بار خاموش و روشن کنید. اگرچه این روش اندکی قدیمی است اما در بسیاری از موارد پاسخگو است.

• آیا هدفون با دستگاه و سیستم‌عامل سازگار است؟ درصورتی‌که از آیفون استفاده می‌کنید به ورژن آن نگاه کنید و آن را بررسی نمایید. به‌طور مثال آیفون شما باید حداقل iOS 7 را اجرا کند. اگر اندروید دارید نسخه اندروید شما باید بالا ۴.۳ باشد.

• فاصله دو دستگاه را بررسی کنید. آیا فاصله هدفون و گوشی بیش از ۳ فوت است؟ برخی از این هدفون‌ها دامنه بالاتر و برخی کمتر دارند. درصورتی‌که از میزان دامنه اتصال هدفون خبر ندارید با نزدیک کردن آن به گوشی فرایند اتصال را دوباره بررسی کنید.

• هر دستگاهی که در ارتباط گوشی تداخل ایجاد می‌کند را خاموش کنید . در برخی موارد هدفون سعی می‌کند با دستگاه‌های دیگر وصل شود به همین دلیل ارتباط با گوشی برقرار نخواهد شد.

• هم هدفون و هم گوشی را از مودم وایفای دور کنید. در این مواقع ممکن است مودم از طریق امواج بر ارتباط این دو تأثیر بگذارد و مانع از اتصال هدفون به گوشی شود.

 هدفون‌

هدفون هرچند دقیقه یک‌بار ارتباط با گوشی را قطع می‌کند:
هیچ‌چیز بدتر از این مشکل نیست که در هنگام گوش کردن به آهنگ‌های موردعلاقه‌تان ناگهان ارتباط هدفون با گوشی‌ قطع شود و مجبور شوید ارتباط را دوباره برقرار کنید.

• در این مواقع بهتر است گوشی و هدفون را نزدیک به هم و در محدوده قانونی قرار دهید تا اتصال با قدرت باقی بماند و قطع نشود.

• اتصالات بلوتوثی غیرضروری را قطع کنید در این صورت ممکن است هدفون و گوشی سعی کنند به دستگاه‌های دیگر متصل شوند و در این صورت اتصال آن‌ها ضعیف و قطع شود.

• برخی از این هدفون‌ها به دلیل ضعیف بودن باتری ارتباط را قطع می‌کنند.

• یک‌بار بلوتوث هدفون را از روی گوشی حذف کرده و دوباره آن را جست‌وجو کنید و باهم جفت کنید.

صدای نویز در هدفون شنیده می شود:
• تنظیمات هدفون خود را ری استارت کنید برای این کار می‌توانید از سایت سازنده آن کمک بگیرید.
• فاصله بین گوشی هوشمند و هدفون را کمتر کنید این کار باعث کاهش نویز و حل شدن مشکلتان می‌شود.
• اگر بازهم مشکلات رفع نشد به‌احتمال زیاد قسمت داخلی هدفون دچار مشکل شده است.

هدفون بلوتوثی شارژ نمی‌شود:
در این میان بهتر است این نکته را رعایت کنید و همیشه از شارژر مخصوص هدفون برای شارژ آن استفاده کنید. در این صورت باتری هدفون طول عمر بیشتری خواهد داشت. درصورتی‌که فرایند شارژ به‌خوبی انجام نمی‌شود می‌توانید از کابل USB دیگری برای شارژ کردن استفاده کنید اگر هدفون شارژ شد، بنابراین مشکل از شارژر است.

در برخی موارد هدفون بعد از قطع ارتباط با شارژر خاموش می‌شود. در این شرایط به‌احتمال زیاد باتری ضعیف است و هنوز به‌اندازه کافی شارژ نشده است. درصورتی‌که بعد از مدت‌زمانی که هدفون در شارژ است، این مشکل رفع نشد، باید باتری هدفون را تعویض کنید.

مطالب مرتبط:
چرا صفحه لمسی گوشی کار نمی‌کند؟

روش‌های انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید و ios

باز کردن رمز در گوشی‌های اندروید

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.