فواید اکسیژن رسانی پوست

یکی از عناصر اصلی و بسیار مهم در سلامتی ما انسان‌ها، اکسیژن است که در تازگی و طراوت بدنی بسیار با اهمیت است. طبق تحقیقات گسترده که درباره استفاده از اکسیژن برای جلوگیری از پیری پوست و علایم آن صورت گرفته است، مشخص شده است که اکسیژن درمانی می‌تواند در داشتن پوستی سالم و صاف کمک کننده باشد.

در این روش که اکسیژن و نوعی سرم که متشکل از مرطوب کننده، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست، با فشار به لایه‌های عمیق پوست تزریق می‌شود. این تزریق مستقیم، باعث جذب سریع‌تر و بهتر اکسیژن و سرم می‌شود و تاثیر زیادی در بهبود مشکلات پوستی، چین و چروک و… دارد.

آیا پوست تنفس می‌کند؟

انسان‌ها اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت می‌کنند. اکسیژن دریافت شده توسط خون به همه اعضای بدن از جمله پوست، مو و ناخن می‌رسد. بنابراین روند رسیدن اکسیژن به پوست، مو و ناخن دقیقاً شبیه رسیدن اکسیژن به سایر اعضای بدن است. هرچند پوست دارای منافذی است، اما از طریف این منافذ تنفس نمی‌کند. بنابراین اگر سیستم تنفسی شما مشکلی نداشته باشد پوست شما تمام اکسیژن لازم را دریافت می‌کند و هر محصول دیگری که ادعای اکسیژن‌رسانی به پوست را داشته باشد نه تنها مورد نیاز نیست، بلکه هیچ تأثیری نیز نخواهد داشت.

درمان هایپرباریک چیست؟

درمان هایپرباریک نوعی روش درمانی است که در آن افراد در محفظه‌هایی با اکسیژن چند برابر هوای معمولی قرار می‌گیرند. تأثیر این روش بر پوست بیماران باعث شده بسیاری از درمان‌های «اکسیژن رسانی» به پوست صحبت کنند، حال آنکه بهبود پوست تحت درمان هایپرباریک به خاطر تنفس میزان بیشتری از اکسیژن است.

فواید اکسیژن درمانی پوست

تولید‌کنندگان دستگاه‌های مراقبت از پوست با اتکا به نتایج روش درمان هایپرباریک، دستگاه اکسیژن رسان به پوست را ساخته‌اند که محلولی حاوی اکسیژن مایع شده را به پوست وارد می‌کند. هرچند انجام این فرآیند پوست را شفاف‌تر می‌سازد، اما باید بدانید نتیجه حاصل شده به خاطر رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست نیست، بلکه انواع محصولات مرطوب‌کننده و آب‌رسانی که در این پروسه به کار می‌روند پوست شما را درخشان‌تر ساخته‌اند. مطالعات نشان داده‌اند اکسیژن درمانی پوست می‌تواند برای درمان زخم‌های دائم مفید باشد، اما تأثیر آن روی پوست‌های سالم چندان چشمگیر نیست. هر چند این فرآیند آسیبی به پوست نمی‌رساند، اما با توجه به هزینه بالا و اثربخشی کم آن می‌توان از روش‌های دیگری استفاده کرد.

۱. این روش باعث ایجاد درخششی بسیار جذاب و زیبا در پوست می‌شود که در همان ابتدای اکسیژن درمانی هم متوجه آن خواهید شد. حتی افرادی که دارای پوست حساس هستند هم می‌توانند این روش را امتحان کنند.

۲. روش اکسیژن درمانی برای کسانی که از مشکل خشکی پوست رنج می‌برند، یک روش فوق‌لعاده ارزشمند است که به خوبی رطوبت و سطح PH پوست را تنظیم می‌کند.

۳. با این روش می‌توان آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید را ترمیم کرد.

۴. اکسیژن باعث می‌شود سلول‌های مرده سطح پوست از بین بروند و گردش خون در پوست بسیار بهبود یابد. با این خاصیت ارزشمند، رنگ و روی صورتتان بسیار عالی خواهد شد.

۵. کسانی که مشکل جوش و آکنه دارند، بهتر است از این روش کمک بگیرند. آکنه که در اثر تجمع چربی، آلودگی و گرد و غبار در منافذ بسته پوست ایجاد می‌شود، با این روش به دلیل پاکسازی عمیق پوست از این عوامل و همچنین کوچک کردن منافذ، تا حد زیادی درمان می‌شود و حتی اسکارهای ناشی از آن هم می‌تواند که تا حد زیادی برطرف گردد.

۶. اکسیژن باعث زیبایی و جوانی صورت می‌شود. این عنصر به مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود در پوست که مسئول پیری هستند، می‌پردازد که در اثر این مبارزه، کلاژن در پوست تولید می‌شود و باعث سفت شدن طبیعی پوست می‌گردد و در نتیجه، چین و چروک، خطوط ریز و لکه های سن روشن را کاهش می‌دهد و پوست دوباره جوان می‌شود.

۷. استرس و آلودگی در پوست باعث تولید سموم مخربی می‌شوند که اکسیژن درمانی می‌تواند این سموم را کاملا برطرف کند.

۸. تا اینجا متوجه شدیم که اکسیژن باعث مرطوب شدن، سمزدایی و کاهش آکنه و چین و چروک در پوست می‌شود و تمام این‌ها یعنی اینکه شما می‌توانید پوستی کاملا نو و تازه را در اختیار بگیرید که در آن خبری از مات بودن پوست، سلول‌های مرده، خشکی و پوسته پوسته شدن نیست.

مطالب مرتبط:
در فصل بهار برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

تأثیر ورزش در سلامت پوست بدن

کم خوابی چه عوارضی بر پوست دارد؟

مراقبت از پوست در فصل پاییز

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Mehdi می‌گوید

    بهتر درباره اکسیژن تحقیق کنید بعد مطلب منتشر کنید . اکسیژن عامل فرسایش و پیری هست حتی تو بیمارانی که نیاز به استفاده بلند مدت از ماکس اکسیژن دارن دیده شده که اکسیژن پوست مناطقی از صورت رو که درگیر بوده دچار سوختگی شبیه با افتاب سوختگی کرده . بهتره که بدونید درسته اکسیژن برای ما بسیار مهمه ولی اگه انسان بجوز اکسیژن از ترکیب دیگری برای سوخت و ساز استفاده میکرد عمری چند هزار ساله خواهد داشت . نتیجه تحقیقات دانشگاه هاروارد چند ماه پیش منتشر کرد نشانگر این بود که افرادی که در مناطق از زمین که ماننده جنگلهای هارای زندگی و میزان اکسیژن موجود در هوای آن محیط از هرجای دیگری بیشتر هست پوست های غیره طبیعی و بیماری دارند گویی که پوست با انواع مواد سمی آزمایش شده و عمر متوسط این افراد ۳۵ سال هست .البته اینم بگم که خودتون هم میتونید سمی بودن اکسیژن رو ازمایش کنید نیازی به هیچ دستگاه خواصی هم نداره فقط روی صندلی بشینید و به مدت ۳۰ سانیه یا یک دیقه نفس عمیق و سریع بکشید بصورت عمدی ببینید چجور دچار مسمومیت ناشی از اکسیژن میشید البته در شرایت ورزش فرق میکنه و بدن چون نیاز به اکسیزن داره مشکلی پیش نمیاد . بهتون توصیه میکنم این کار رو بیشتر از چند دقیقه انجام ندید چون عوارض خیلی خطر ناک و کشنده ای داره اگر دچار سرگیجه شدید ادامه ندید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.