برای صاف کردن موها چه وسیله‌ای بهتر است؟

موهای صاف و درخشان همیشه مُد بوده است، چون به هر نوع شکلی در می‌آید. همچنین موهای صاف را می‌توان آزادانه رها کرد یا به مدل‌های مختلفی درآورد. افرادی که به‌طور طبیعی موهای صافی ندارند، معمولا برای صاف کردن موها و خلاص شدن از وز و جعد موهای خود سراغ درمان‌های شیمیایی می‌روند. بسیاری از سالن‌های زیبایی خدماتی برای صاف کردن فوری موها ارائه می‌دهند، اما موهایی که با این روش‌ها صاف می‌شوند مدت کمی دوام می‌آورند، شاید نهایتا یک سال. اما بعد از یک سال، عوارض جانبی مواد شیمیایی مضر و ابزارهای حرارتی به‌کار برده شده، کم‌کم روی موها نمایان می‌شود، مانند خشکی موها، شوره، حساسیت در پوست سر و ریزش مو. برای صاف کردن موها انواع محصولات در بازار موجود است. برای آنکه بتوانید از بین محصولات موجود بهترین را انتخاب کنید، لازم است ویژگی‌های موهای خود را بشناسید. موهایی که به‌طور طبیعی فر‌ هستند انواع مختلفی دارند، از فر ریز گرفته تا موهای مجعد. به هر حال برای انواع آن راهی برای صاف کردن مو وجود دارد و اتوی مو و انواع برس‌های صاف‌کننده مو به کمک شما خواهند آمد. حال به تفاوت بین این محصولات می‌پردازیم.

اتو مو: اتو مو، موها را بین دو سطح فلزی داغ با حرارتی بسیار بالا قرار می‌دهد. دمای بالا باعث می‌شود موها سریعتر خشک شوند و همچنین احتمال سوختن مو بیشتر می‌شود. بنابراین اگر تصمیم دارید اتو مو بخرید، مطمئن شوید که سطح لبه‌های داخلی از جنس سرامیک باشد تا میزان آسیب وارده به مو کمتر شود. محصولات باکیفیت معمولاً دارای سطح سرامیکی و تکنولوژی ایجاد یون هستند که مو‌ها را براق کرده و از وز شدن و سوختن مو جلوگیری می‌کند. سعی کنید اتو مو را هفته‌ای یک بار بیشتر استفاده نکنید.

برس صاف مو: این نوع برس در واقع از صفحه داغ فلزی با شانه‌هایی بر سطح آن تشکیل شده تا با شانه کردن مو ساختار مولکولی موها تغییر کرده و مو صاف شود. این نوع برس برای استفاده روی موهای خشک طراحی شده و علاوه بر صاف کردن مو، حجم و براقیت آن را نیز حفظ می‌کند. اگر موهای شما ضخامت متوسط یا کمی دارند، همچنین اگر موهایتان آسیـــب دیـــــده‌اند، این برس برای شما مناسب‌تر است. این برس‌ها نیز اغلب دارای سطحی از جنس سرامیک و تکنولوژی ایجاد یون برای جلوگیری از وز شدن و سوختن مو‌ها هستند.

برس‌های گرد: این برس‌ها برای استفاده روی موهای نمدار مناسب‌ترند. ویژگی دیگر آنها این است که معمولاً دمای پایین تری نسبت به اتو و برس‌های صاف دارند و به همین دلیل برای موهای نازک و آسیب دیده و نیز استفاده روزمره مناسب‌ترند. این نوع برس روی موهای ضخیم به زمان بیشتری نیاز دارد تا مو‌ها را کاملاً خشک کند، اما مزیت دیگر آن امکان حجم دادن یا مدل دادن به پایین مو‌ها است.

منبع: مجله ایران بانو

مطالب مرتبط:
موهای نازک و روش صحیح مراقبت از آن‌ها

عوارض و خطرات خوابیدن با موهای خیس

چگونه از شر موهای چرب خلاص شویم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.