بهترین فصل برای باردار شدن کدام است؟

زمان شروع بارداری بر سلامت کودکان اثر زیادی دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که در حدود یک چهارم ژن ها تابع فصل ها هستند و بنابراین زمان شروع بارداری تاثیر جدی بر سلامت فرد در آینده خواهدداشت. محققان زیادی از کشورهای مختلف در طول سال‌ها با بررسی ماه‌های تولد و معیارهای زندگی (از سلامت و بیماری‌ها بگیر تا موفقیت‌های تحصیلی و شغلی) توانسته‌اند نمودارهای جالبی از ارتباط فصل و ماه تولد با شخصیت افراد بدهند.

این ارتباط بیشتر ناشی از گذران دوران بارداری مادر و ماه‌های اول تولد در فصلی خاص، یا ارتباط آن با قوانین موجود است. این دو صفحه به شما نشان می‌دهد که کودک‌تان ممکن است در آینده چه در پیش داشته باشد. یادتان باشد همه این موارد فقط بالا و پایین رفتن جزئی در احتمالات هستند و به این معنا نیستند که شما حتما با چنین چیزهایی مواجه خواهید شد!

بهاری باش
متولدان بهار، از طرفی دوران بارداری سختی را پشت سر گذاشته‌اند. تابستان و تشدید ویار و تهوع، پاییز و آفتاب کم و بالاخره زمستان و محدودیت در تحرک، مانع دریافت بعضی از مواد لازم در جنین می‌شود. با وجود این بعد از تولد، این نوزادان بیشتر از دیگران می‌توانند از نور خورشید و گرمای هوا استفاده کنند. به جز این، متولدان بهار به خاطر قرار گرفتن در ابتدای سال، چند نکته مثبت و منفی قانونی و سنی هم دارند.

بیشترین متولدان، مربوط به بهار هستند. احتمالا دلیل آن را باید در پاییز جست‌وجو کرد که بیشترین آمار شروع بارداری را دارد! متولدان بهار بزرگ‌ترین متولدان سال هستند. برخلاف نیمه دومی‌ها هر جا که قرار باشد سن‌شان را بگویند، لازم نیست توضیح بدهند که هنوز به آن سن نرسیده‌اند و کوچک‌تر از آنی هستند که به نظر می‌آید. به این ترتیب به راحتی می‌توانند سن‌شان را با عدد سال توضیح بدهند.

پسران متولد بهار، فرصت بیشتری برای اعزام به سربازی دارند! فرصتی که متولدان اسفند بدجوری از آن محروم می‌مانند! متولدان بهار بیشتر خودکشی می‌کنند. محققان می‌گویند چون متولدان این فصل در ابتدای تولد بر اساس نور زیاد و هوای عالی سیستم روانی خود را وفق داده‌اند، در آینده احتمال بیشتری دارد که دچار افسردگی و در نتیجه خودکشی شوند.

مادران نوزادان متولد بهار تا مدتی مشکلی برای پوشاندن لباس گرم به کودک ندارند. می‌توانید با خیال راحت لباس سبک تن نوزادتان کنید و از گرمای تابستان و بهار لذت ببرید. تا رسیدن پاییز و زمستان هم کودک‌تان آن قدر بزرگ شده که بشود برایش لباس گرم خرید.

۶ ماهگی تا یک سالگی کودکان متولد بهار، در پاییز و زمستان می‌گذرد، بنابراین آن‌ها تنوع غذایی کمتری را در ابتدای سن غذای تکمیلی نسبت به متولدان پاییز دارند. این موضوع می‌تواند ذائقه این کودکان را از ابتدا محدود کند و در آینده نیز بدغذاتر از بقیه باشند.

تابستانی‌ها
هم آمار بالایی در میان متولدان دارند. خوبی‌شان این است که مادر در اواخر بارداری از هوای خوب و نور کافی بهره می‌برد و پس از تولد هم نور زیادی را دریافت می‌کند. از طرفی تابستان فصل آلودگی‌های میکروبی و گوارشی است که خطر ابتلا به این بیماری‌ها را بدجوری زیاد می‌کند. تابستانی‌ها آخرین شانس برای نیمه اولی شدن هستند.

متولدان تابستان بیشتر با احتمال افسردگی فصلی در پاییز و زمستان مواجهند. آن‌ها به خاطر قرار گرفتن در معرض نور و آفتاب زیاد در ابتدای تولد و تشکیل سیستم عصبی بر اساس آن به گرما عادت کرده‌اند و احتمالا در آینده مشکل بیشتری با فصل‌های سرد خواهند داشت.

متولدان تابستان احتمال بیشتری دارد که به قد بلندتر و تن سالم‌تری برسند. دریافت نور و گرمای کافی در ۳ ماهه اول تولد، موجب می‌شود استخوان‌بندی بهتری در این کودکان شکل بگیرد. ضمن این که مادرشان هم ۳ ماه آخر بارداری را در بهار گذرانده و به نور و هوای خوب دسترسی داشته است.

متولدان تابستان در معرض اختلالات گوارشی هستند. هم در ۳ ماهه اول که گرما می‌تواند موجب آلودگی‌های گوارشی شود و هم در یک سالگی که کودک تازه به سن غذا خوردن رسیده، احتمال ابتلا به بیماری‌های شایع تابستان مثل اسهال خیلی زیاد است و ابتلا به این بیماری‌ها در کودکی می‌تواند سیستم گوارشی را ضعیف کند.

متولدان تابستان از همه بیشتر عمر می‌کنند! یک تحقیق گسترده در آمریکا نشان می‌دهد متولدان تابستان به طور متوسط ۱۶۰ روز بیشتر از متولدان زمستان عمر می‌کنند. تابستانی‌ها آخرین شانس نیمه اولی شدن هستند، بنابراین در مدرسه از همه کوچک‌تر هستند. به همین دلیل اغلب در سال‌های ابتدای دبستان دچار افت تحصیلی می‌شوند و توانایی کمتری در دوست‌یابی خواهند داشت. این مشکل در دوره راهنمایی و دبیرستان حل خواهد شد.

برای متولدان تابستان باید لباس‌های نوزادی خنک بخرید، چون تا رسیدن به سرما هنوز وقت دارید. برای پاییزشان هم سرهمی‌های گرم (موهر یا حوله‌ای) راحت‌تر از ژاکت و لباس‌های جدا جدا هستند.

پاییز هزار رنگ
متولدان پاییز، دوران بارداری گرمی را پشت سر گذاشته‌اند که مادر در آن حداقل ویار (به دلیل سرمای زمستان) و حداکثر آفتاب و تحرک را می‌توانسته داشته باشد. از طرفی آن‌ها اولین نیمه دومی‌ها هستند و ماه‌های ابتدای تولدشان همراه با نور کم و تنوع غذایی کم مادر است.

از نظر طول عمر، متولدان پاییز بعد از تابستانی‌ها بیشترین طول عمر را دارند. کودکانی که در پاییز به دنیا می‌آیند، در ۴ ماه اول زندگی وزن‌گیری کمتری نسبت به متولدان فصل‌های دیگر دارند. احتمالا کم‌نوری و تنوع غذایی کم برای دوران شیردهی مادر، دلایل این موضوع هستند.

پاییزی‌ها معمولا در بزرگسالی آدم‌های شادتری هستند و کمتر دچار افسردگی می‌شوند. احتمالا دلیل آن هماهنگ شدن نوزاد با شرایط سخت در ۶ ماهه اول تولد است.

متولدان پاییز اولین دوره نیمه دومی‌ها هستند و در نتیجه در دبستان از تمام هم‌کلاسی‌های‌شان بزرگ‌ترند. این موضوع از طرفی موجب تقویت اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود، به طوری که در دبستان، معمولا سرگروه‌ها و بچه‌های سرآمد از نظر فعالیت‌های گروهی، متولدان پاییز هستند. از طرف دیگر ممکن است بزرگ‌تر بودن این بچه‌ها موجب افت درسی آن‌ها به دلیل بی‌انگیزگی ناشی از اختلاف سنی با دیگران شود.

بچه‌های سرمای زمستان
آخرین متولدان سال، کوچک‌ترین‌های‌شان هستند. وقتی حرف سن و سال باشد، تا آخر عمر مجبورند توضیح بدهند که با تحویل سال، آن‌ها یک سال بزرگ نمی‌شوند و باید تا آخر سال صبر کنند. همیشه کادوی تولد لباس زمستانی می‌گیرند و احتمالا حسابی گرمایی می‌شوند.

کودکانی که در زمستان متولد شده‌اند، اواخر دوران بارداری مادر را در فصل‌های سرد سال تجربه کرده‌اند که در آن مادر از نور کافی خورشید محروم بوده است و به همین دلیل احتمال ابتلای آن‌ها به آسم، اوتیسم و حتی ام‌اس بیشتر از بقیه است.

کودکان متولد زمستان در برابر اسکیزوفرنی و آلرژی حساسیت بیشتری دارند. یک تحقیق گسترده در آمریکا نشان می‌دهد متولدان زمستان، استعدادهای تحصیلی کمتری از خودشان نشان می‌دهند و در آینده درآمد کمتری هم خواهند داشت.

مادران کم‌سن و سال بچه‌های‌شان را بیشتر در زمستان به دنیا می‌آورند، برعکس مادران مسن‌تر بچه‌های‌شان در تابستان به دنیا می‌آیند. برای نوزادان متولد زمستان لازم نیست کاپشن بگیرید. یک ساک حمل گرم یا کریر که روی آن پتو بیندازید، کافی است. به هر حال نوزاد در ماه‌های اول تولد خیلی هم بیرون برده نمی‌شود. به جایش می‌توانید برای ماه‌های بعدی لباس‌های عید خوبی بخرید.

پسرتان اگر در زمستان به دنیا آمده باشد، کمترین مهلت را برای اعزام به سربازی دارد، چون باید با همه متولدان همان سال به سربازی برود.

منبع: طنین یاس

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.