بهترین انیمیشن‌های جهان

دیدن انیمیشن و کارتون نه تنها برای کودکان جذاب بوده بلکه یکی از متنوع‌ترین سرگرمی‌های بزرگسالان در همه جای جهان نیز می‌باشد. هنوز هم برای یک تجربه لذت بخش دیر نیست زیرا بسیاری از ما امکان درک چنین تجربه خوشایند و نابی را در دوران کودکی به خاطر نبود تلویزیون نداشته‌ایم و اکنون بهترین فرصت برای تجربه چنین احساس بی‌نظیری از دیدن بهترین انیمیشن‌های جهان کنار بچه‌ها است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۰ انیمیشن برتر از حدود ۵۰ انیمیشن برتر جهان بپردازیم:

بهترین انیمیشنهای جهان

۱- سپیدبرفی و هفت کوتوله
سال تولید: ۱۹۳۷
کارگردان: دیوید هند و گروه همکاران (محصول دیزنی)

سفیدبرفی و هفت کوله انیمیشنی زیبا و از جهات بسیاری مورد پسند و همچنان در صدر عناوین است. سفید برفی و هفت کوتوله فیلم انیمیشنی بلند محصول کمپانی دیزنی است که ماجرای دختری سفید پوست به نام سفید برفی را روایت می‌کند که به هنگام تولد مادرش از دنیا رفته و پدرش نیز با زن بدجنسی ازدواج می‌کند. این زن یک آینه جادویی دارد و داستان درگیری‌ها از همانجا آغاز می‌شود که آینه یک روز به زن بد جنس می‌گوید سفید برفی از او زیباتر است و این می‌شود سر آغاز داستان پرهیجان سفید برفی و کلبه‌ای که درآن از دست نامادری بدجنس و حسود پناه می‌گیرد و هفت کوتوله را وارد ماجراهای خود می‌سازد. داستان‌های رئال به تصویر کشیده شده توسط کاراکترهای انسانی و سکانس‌های زیبایی که هفت کوتوله می‌سازند توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند.

۲- شیرشاه The lion king
سال تولید: ۱۹۹۴
کارگردان: راجرزالدز و روی میکوف (محصول دیزنی)

قصه فیلم درباره توله شیر است که عمویش قصد کشتن او را دارد تا صاحب تاج و تخت شود. داستان بر اساس آهنگی از التون جان ساخته شده است. شاید در ابتدا به دلیل نام انیمیشن این فیلم بازخورد مناسبی از شنوندگان نمی‌گرفت اما اندک اندک به فیلم محبوب سال و یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان مبدل شد. این انیمیشن توانست احساسات مخاطبان را برانگیزد و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. انیماتورها برای کشیدن کاراکترها و همچنین صحنه سازان در طراحی صحنه برای بازی کاراکترها سنگ تمام گذاشتند و در نهایت این انیمیشن جز فیلم‌های انیمیشن برتر سال و جهان شد.

سپیدبرفی و هفت کوتوله بهترین انیمیشن‌های جهان
سفیدبرفی و هفت کوله انیمیشنی زیبا و عامه پسند است که توانست احساسات مخاطبان را برانگیزد

۳- داستان اسباب بازی‌ها The toy story
سال تولید: ۱۹۹۵
کارگردان: جان لسه تر

این فیلم انیمیشن کمدی اولین انیمیشنی است که به شیوه تماماً کامپیوتری ساخته شده و فیلم در جهانی اتفاق می‌افتد که اسباب بازی‌ها دور از چشم آدم‌ها جان می‌گیرند و زندگی و معاشرت‌های خود را دارند. در این انیمیشن یک عروسک کابویی به اسم وودی اسباب بازی محبوب پسرک داستان یعنی اندی است، وودی کلانتر شهر عروسک‌ها است و پدر و مادر اندی عروسک دیگری به نام باز لاتیتو را برای اندی می‌خرند که فضانورد است و همین سر آغاز رقابت وودی و باز می‌شود. این فیلم علاوه بر سطح سرگرم کنندگی بالایی که دارد از نظر منتقدان بسیار ابداعانه نیز ساخته شده است.

۴- شگفت انگیزان The incredible
سال تولید: ۲۰۰۴
کارگردان: برد پیرو

اولین فیلم پیکساری‌ها است که خانواده کامل در آن حضور دارند و درجه PG را دریافت نموده است. عنوان اولیه آن “شکست ناپذیران” بود که بعدها به “شگفت انگیزان” تغییر نام یافت. این انیمیشن یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های قرن ۲۱ با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون دلاری و فروش بالای ۶۳۰ میلیون دلاری شد که به دلیل ژانر قهرمانی و ابر قهرمانی شخصیت‌های داستان و شوخ طبعی کاراکترها و هوش بالای آنها در حل مسائل صحنه‌های جالبی را ساخت و کمدی دلپذیری را شکل داد.

آقای فاکس شگفت انگیز بهترین انیمیشن‌های جهان
فیلم فاکس شگفت انگیز، اظهاراتی علیه سرمایه‌داری و فئودالیته امریکایی را در قالب شوخی‌ها و ظرافت طبع‌های متعدد عنوان می‌کند

۵- پینوکیو
سال تولید: ۱۹۴۰
کارگردان: بن شارپستین (محصول دیزنی)

این انیمیشن آنقدر انیمیشن قدرتمندی بوده که هنوز نیز با گذشت سال‌ها از اکران آن و شکل ‌گیری و تولید انیمیشن‌های قدرتمند دیگر همچنان توانسته در لیست بهترین انیمیشن‌های جهان قرار بگیرد. فیلم نوستالژی قرن که قطعاً همه ما خاطرات خوشی از آن داریم و برای دیدنش لحظه شماری می‌کردیم. داستان درباره عروسک چوبی به نام پینوکیو است که نجار پیری به نام ژپتو آن را ساخته و پری آبی که به آن جان بخشیده است تا پدر ژپتو تنها نباشد و پینوکیویی که به پدر ثابت می‌کند تا چه اندازه پسری شجاع، صادق و فداکار است. منتقدان این فیلم آن را از نظر ایجاد صحنه‌های رئالیستی رعد و برق، باد و باران و همچنین هوشمندانه و لذت بخش بودن کاراکترهای داستان و همچنین طراحی و رنگ آمیزی صحنه بهترین فیلم سال نامیدند.

۶- پری دریایی کوچولو The little mermaid
سال تولید: ۱۹۸۹
کارگردان: ران کلمنتس امتیازفیلم ۸۸ از ۱۰۰

دو دلیل اصلی و قطعی برای برتر بودن این انیمیشن
۱- داستان دنیای زیر آب
۲- کاراکترهای اصلی
ازجمله کاراکترهای اصلی قصه که آریل باشد پری دریایی کوچکی است که منتظر شاهزاده اسب سوار نمی‌ماند تا بیاید و از چنگال دشمن نجاتش دهد بلکه خود به مبارزه با آنها می‌رود و صحنه‌های ناب، شجاعانه و هنرمندانه‌ای را می‌سازد که بسیار دلپذیر بوده و آن را به انیمیشنی برتر تبدیل می‌کند.

۷- آقای فاکس شگفت انگیز Fantastic Mr. fox
سال تولید: ۲۰۰۹
کارگردان: وکس اندرسون امتیازفیلم ۸۳ از ۱۰۰

داستان در مورد فاکس روباهی بوده که از مرغداری مرغ می‌دزد و کشاورزانی خشمگین که از دزدی‌هایش به تنگ آمده‌اند و تصمیم دارند از شر فاکس رها شوند. این فیلم اظهاراتی علیه سرمایه‌داری و فئودالیته امریکایی را در قالب شوخی‌ها و ظرافت طبع‌های متعدد عنوان می‌کند و در واقع این فیلم چکیده عقاید و تفکرات اندرسون در قالب جهانی فانتزی و جذاب است.

درون بیرون بهترین انیمیشن‌های جهان
درون بیرون، فیلمی بسیار تحلیل‌گرانه و روانشناسانه از درون انسان و خلقیات او در قالبی بسیار ساده است

۸- درون بیرون Inside out
سال تولید : ۲۰۱۵
کارگردان: پیت داکتر امتیاز فیلم ۹۴ از ۱۰۰

فیلم برتر از دیدگاه منتقدان، فیلمی بسیار تحلیل‌گرانه و روانشناسانه از درون انسان و خلقیات او در قالبی بسیار ساده که در آن انسان و خلقیات و احساسات ضد و نقیض او همچون خشم، شادی، محبت و حسادت را ساخته است که یک کودک هفت الی هشت ساله نیز درک کند. این فیلم را میتوان “ظاهر و باطن” نیز ترجمه کرد. از جمله معدود فیلم‌های انیمیشنی و حتی غیر انیمیشنی را می‌توانید در تاریخ سینما بیابید که تا این اندازه در انتقال احساسات موفق باشند؛ فیلمی بسیار هیجان انگیز و زیبا که توانست اکثریت امتیاز را به خود بگیرد و یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان شود.

۹- فیلم لِگو The Lego movie
سال تولید: ۲۰۱۴
کارگردان: فیل لورد و کریستوفر میلر امتیاز فیلم ۸۸ از ۱۰۰

داستان روایتگر زندگی است که به ظاهر کامل به نظر می‌رسد اما آنچه که حقیقت دارد فریبی بزرگ بیش نبوده و یک نقاب بدلی و بی‌ارزش از زندگی و شادی را روایت می‌کند.

۱۰- انیمیشن غول آهنی The Iron Giant
سال تولید: ۱۹۹۹
کارگردان: برد برد

داستان فیلم روایتگر داستانی است از ممکن شدن رفاقت میان هر کس و هر چیزی. در واقع روایتگر آن است که اگر تو اهل دوستی باشی دوستی با غول آهنی و خشمگین نیز ممکن می‌شود. داستان درباره رفاقت پسری به نام هوگارت با غولی است که به یکباره پیدایش می‌شود و غذایش آهن است و هر چیز آهنی که ببیند به دندان گرفته و میخورد. این فیلم پر از هیجان و ماجراجویانه بسیار مورد توجه منتقدان زمان خود قرار گرفت و مورد پسند اکثریت آنها واقع شد.

منبع: The best animation

بیشتر بخوانید:
تلویزیون دهه ۶۰ و چیزهایی که برای نسل ما جالب بودند

نگاهی به انیمیشن‌های خاطره‌انگیز دهه ۶۰

هشت انیمیشن برتر قرن ۲۱

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    س یک ماشین تیبا دوگانه سوز می خواهم از دم قسطی و فیش حقوقی دارم و دسته چک هم دارم اگر لطف کنید ممنوع می شون خواهشنا کمک کنید نیاز دارم واقعا اگر لطف کنید ممنوع می شوم از سرخس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.