خشن‌ترین و ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ

در گذشته بازی‌های رایانه‌ای ترسناک به یک سری زامبی‌ها، یا سقوط از ارتفاع و صدای ترسناک ناگهانی محدود می‌شد. اما همانطور که همه چیز تکامل‌یافته و پیشرفته‌تر شده است، بازی‌های ترسناک نیز بروزتر و هیجانی‌تر شده و واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

در این مطلب می‌خواهیم چند بازی ترسناک و خشن را به شما معرفی کنیم که می‌توانید آن‌ها را با کامپیوتر و یا کنسول، بازی کنید.
۱- بازی Until Dawn تا سپیده دم
• PlayStation 4

بازی Until Dawn

بازی سپیده دم ساخته استودیو سوپرمسیوگیمز است. بازی آنتیل دون را می‌توانید با رزولوشن بالا در پلی‌استیشن ۴ بازی کنید. در این بازی ترسناک شما باید جان چند جوان را نجات دهید، بجای آن‌ها فکر کرده، تصمیم بگیرید و در کلبه‌ای ترسناک با ترس‌ها و وحشت‌های بازی کنار بیایید. در این بازی ۸ شخصیت جوان وجود دارند که در زمستان در کلبه‌ای در وسط جنگل رفته‌اند؛ داستان از این قرار است که سال گذشته دو شخصیت دختر در این داستان ناپدید شده‌اند و حالا این چند نفر دوباره به این محل بازگشتند. شما در این بازی ترسناک باید سعی کنید که این کارکترها را به سلامت به انتهای بازی برسانید، بنابراین تصمیم گیری‌های شما بسیار حائز اهمیت است.

۲- بازی Dead By Daylight مرگ یک راه فرار نیست
• PS4
• Xbox One
• Windows

بازی Dead By Daylight

این بازی، یک بازی آنلاین چند نفره است که در ژانر ترسناک می‌باشد. در ابتدا بازی شما می‌توانید از دو موقعیت، یک نقش را برای خود انتخاب کنید، یا در نقش یک قاتل بی‌رحم باشید و یا در نقش مقتولی که قربانی بی‌دفاع است و در هرلحظه ممکن است بمیرد. بی‌شک بیشتر افراد نقش قاتل را به خاطر هیجانی بودن داستان بر می‌گزیند، سپس شما باید همانند قاتل چند نفر از پیش تعیین شده را به دام انداخته و به قتل برسانید. این بازی آنلاین چند نفره، یک نفر در نقش قاتل و ۴ نفر دیگر در نقش مقتول قرار می‌گیرند و بازماندگان باید تلاش کنند تا از دست قاتل در یک نقشه محصور در شب فرار کنند و کشته نشوند. بازماندگان در حالت سوم شخص بازی می‌کنند و دارای تسلط و آگاهی کافی بر اطراف خود هستند. قاتل در حالت اول شخص بازی می‌کند و بیشتر بر شکار خود متمرکز است.

۳- بازی The Evil Within 2
• PS4
• Xbox One
• Windows

بازی The Evil Within 2

این بازی به‌صورت شخص ثالث و در ژانر وحشت است و دارای یک داستان خوب و منسجم بوده که در آن نفرت، عشق، انتقام و شخصیت‌پردازی به‌خوبی انجام شده است. شما در این بازی مجبور به اکتشاف محیط می‌شوید و به‌راحتی با داستان ارتباط پیدا کرده و از آن لذت می‌برید.
داستان بازی از صحنه‌ای شروع می‌شود که مردی تنها در گوشه‌ای از یک رستوران در حال تماشای کابوس واقعی زندگیش است. دخترش در آتش سوزی گرفتار شده و می‌میرد و او نمی‌تواند جانش را نجات دهد. البته این کابوس نیمه تمام می‌ماند و او از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند در برابر افرادی از شرکتی شیطانی به نام موبیوس قرار دارد که از وی درخواستی دارند.

۴- بازی The Persistence
• PSVR

بازی The Persistence

این بازی یکی بازی های واقعیت مجازی هوشمند در ژانر ترسناک است. بازی The Persistence یک اثر وحشت بقا اول شخص است که به‌صورت انحصاری برای هدست پلی‌استیشن VR عرضه شده است. داستان بازی در ایستگاه فضایی پرسیستنس در سال ۲۵۲۱ میلادی رخ می‌دهد و در حین انجام آزمایش یک اتفاق غیرمنتظره باعث می‌شود تمام خدمه به ویروس مبتلا شوند؛ خدمه می‌میرند اما بعد از مرگ برمی خیزند و اتفاقات وحشتناکی را به وجود می‌آورند. هر بار که در این بازی جان خود را از دست می‌دهید و می‌میرید مکان فضا پیما تغییر می‌کند، یک خدمه مرده دیگر به جمع سفینه شما اضافه می‌شود و شما با اتفاقات جدیدی روبه‌رو می‌شوید، بنابراین بازی هیچ وقت تکراری نخواهد شد. ویژگی جالب این بازی پشتیبانی آن از واقعیت مجازی است که باعث شده بازی واقعی‌تر و جذاب‌تر و ترسناک‌تر باشد.

۵- بازی Little Nightmares
• PC
• Xbox One
• PS4

بازی Little Nightmares

داستان این بازی در واقع دختربچه‌ای را نشان می‌دهد که نقش اصلی داستان را بر عهده دارد و ناگهان وارد دنیای ترسناک و وهم‌آلود می‌شود و شما به‌عنوان بازیکن باید او را از این دنیای ترسناک نجات دهید. در این بازی اتفاقات ترسناک و غیرمنتظره رخ می‌دهد و همین امر باعث جذابیت بیشتر آن شده است. پایان این بازی اندکی مبهم است و ممکن است خوشایند هم نباشد. در این بازی شما باید با آزمون و خطا، بازی را به سمت جلو پیش برده و با فضای آن آشنا شوید.

۶- بازی The Dead Space series
• Xbox 360
• PS3
• Windows

بازی The Dead Space series

سری بازی‌های فضای مرده یک بازی ترسناک، از نوع تیراندازی سوم شخص است که توسط استودیوی EA Redwood Shores ساخته شده است. این بازی ترسناک در چند سری ساخته شده و شما در هر سری از این بازی‌ها تجربه ترسناکی را پشت سر می‌گذارید. تمام داستان بازی در فضا قرار دارد. شما در این بازی در شخصیتی به نام ایزاک نقش آفرینی می‌کنید که با قرار گرفتن در فضا دنبال کشف کردن رازی هستید و در این میان با هیولاهای بسیار وحشتناکی روبه رو خواهد شد. هر کدام از این هیولاها به روش خاصی از بین می‌روند برخی از آن‌ها با شلیک به قلب و برخی با ضربه به سر نابود می‌شوند. محیط و فضای بازی اغلب تاریک است و از موسیقی وحشتناک و هیجان‌انگیزی در آن استفاده شده است.

۷- بازی Resident Evil 7
• PC
• Xbox One
• PlayStation 4 – or Playstation

بازی Resident Evil 7

یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا است که توسط شرکت کپ‌کام ارائه شده است. این بازی به صورت اول شخص انجام می‌شود و داستان بازی نیز ادامه داستان دنباله دار در سری‌های قبلی است. در رزیدنت اویل ۷ نقش اول داستان را فردی به نام ایتن وینترز بر عهده دارد که به دنبال همسر خود است. همسر ایتان میا است که ۳ سال پیش گم شده است و حالا او سرنخ مهمی از همسرش به دست آورده که او را به دالوی (Dulvey) در ایالت لوئیزیانا می‌کشاند. در راستا این سرنخ‌ها ایتن وارد یک خانه مرموز و ترسناک می‌شود که ساکنان قبلی خانه در قالب ارواحی در آن حضور دارند.

۸- بازی Slender: The Eight Pages
• Windows
• OS X

بازی Slender: The Eight Pages

این بازی ترسناک در جنگل اجرا می‌شود، شما یک چراغ‌قوه در دست دارید و سعی می‌کنید با آن بازی را ادامه دهید. البته در برخی مواقع این چراغ‌قوه خراب می‌شود. در این بازی ۸ برگه دست‌نوشته در جنگل در مکان‌های خاصی است که شما باید آنان را بیابید وقتی به برگه‌ها می‌رسید اتفاق موردنظر به وقوع می‌پیوندد. شخصیت ترسناک این بازی اسلندر من نام دارد، اسلندر من یک شخص لاغر و قد بلند است که دستانی بلند دارد که از آن برای قربانی کردن افراد استفاده می‌کند. این شخصیت به کشتن کودکان علاقه بسیار زیادی دارد و آن‌ها را به بدترین شکل ممکن می‌کشد. این شخصیت بدون چهره است و کت‌وشلوار به تن دارد.

۹- بازی بازی Alien: Isolation
• Xbox 360
• PS3
• Xbox One
• PS4
• Windows
• OS X
• Linux

این بازی بر اساس فیلم اساس سری فیلم Alien ساخته شده است. داستان این بازی در مورد شخصیتی است که در یک سفینه فضایی گیر کرده و در آن با یک موجودات وحشتناک دست‌وپنجه نرم می‌کند. در واقع این بازی، ۱۵ سال پس از فیلم اول رخ می‌دهد. آماندا، دختر آلن ریپلی (کاراکتر اصلی فیلم)، ۱۵ سال پس از انفجار سفینه‌ای که مادرش در آن بود راهی سفری خطرناک می‌شود تا مادرش را پیدا کند و او نیز در یک سفینه با یک موجود فضایی و وحشتناک گیر می افتد. شما باید در این بازی سعی کنید تا شخصیت اصلی زنده بماند، مخفی شوید و فرار کنید و به هیچ صورت نمی‌توانید دشمن و بیگانه داخل سفینه را از بین ببرید.

۱۰- بازی Five Nights at Freddy’s
• Windows
• iOS
• Android

بازی Alien: Isolation

در این بازی ترسناک شما در یک پیتزافروشی استخدام می‌شوید که برای خرسی به نام “فِرِدی” است؛ در این مکان شما به‌عنوان نگهبان دوربین‌های امنیتی را تحت نظر دارید. در این پیتزافروشی فِرِدی و دو دوست رباتش کار می‌کنند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده‌اند تا به مهمان‌ها و مشتریان رسیدگی کنند. اما وقتی شب می‌شود رفتار این شخصیت‌ها تغییر می‌کند، در شب ممکن است قدرت برق شما تمام‌شده و درب‌های امنیتی و چراغ‌ها از کار بیفتند. بنابراین شما شب‌ها با چالش‌هایی برای محافظت از این مکان در مقابل فردی و دوستانش روبه رومی شوید، این بازی ترسناک توانسته در چند سری ارائه شود.

مطالب مرتبط:
بازی های استراتژیک، مشابه با بازی کلش آف کلنز

فیلم‌هایی که باعث مرگ افراد در واقعیت شدند

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. MGH_20 می‌گوید

    اقا بازی manhunt رو از قلم انداختید. انصافا این بازی خیلی خشنه. در حقش کم لطفی کردید

    1. مهرداد می‌گوید

      خشن هست ولی ترسناک نیست بعد کمی قدیمی هست اصلا قابل مقایسه با این جدیدا نیست مخصوصا اوت لاست جیگر میخاد بازی کنی فقط چراغ قوه و فرار من نصبش کردم نتونستم حذفش کردم نزدیک بود سکته کنم

  2. Maysam می‌گوید

    پس بازی outlast و metro چی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.