روش‌هایی ساده برای آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر رفتن

یکی از اصلی ترین دغدغه های افرادی که گیاه آپارتمانی دارند و قصد سفر دارند آبیاری آنها می باشد. ما در ادامه قصد داریم روش هایی را به شما آموزش دهیم که به کمک آن ها شما می توانید با خیال راحت به سفر بروید و بابت آبیاری گیاهانتان نگرن نباشید.

به یاد داشته باشید که در زمان خرید گل برای آپارتمانتان حتما از گیاه مخصوص آپارتمان تهیه کنید زیر هر گیاهی برای آگارتمان مناسب نیست.

آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر

روشهای مختلف آبیاری گیاهان آپارتمانی در سفر
یکی از مشکلاتی که برای خرید گل آپارتمانی وجود دارد شرایط نگهداری به ویژه آبیاری گیاه است. آبیاری گیاهان مختلف در فصل ها به خصوص در زمستان و تابستان به ویژه هنگام سفر رفتن دغده بزرگی است. این دغدغه زمانی بیشتر می شود گیاه زینتی لازم به تغییر فروم داشته باشد و اصلیتش برای آپارتمان نباشد.

در ادامه انواع مختلفی از آبیاری گیاه آپارتمانی را برایتان شرح می دهیم. تا اگر خرید گل انجلم دادید با روش آبیاری گیاهان آپارتمانی در سفر آشنا شده باشید.

۱. آبیاری گیاه مخصوص آپارتمان به شیوه فیتله ای
ابتدا همه گیاهان آپارتمانی خود را در یک محیط کنارهم جمع کنید.

سپس ظرف بزرگی را بردارید و آن را پر از آب کنید و روی سطح بلندی قرار دهید.

به وسیله پارچه، کنف، کاوا یا طناب نخی که در منزل دارید، نوار های نازکی درست کنید و به شکل فیتبله دربیاورید.

بعد از این کار یه طرف از این نوار نازک را در آب و طرف دیگر را درون خاک گلدان گیاه مخصوص آپارتمان قرار دهید.

آب درون ظرف از طریق فیتیله، به گلدان انتقال داده می شود.

آبیاری گیاهان در سفر

نکته: به یاد داشته باشید که در این روش حتما چراغ را روشن بگذارید تا عمل فتوسنتز انجام شود.

چنانچه نمی توانید تمام گلدان های خانه ی خود را در یک مکان جمع کنید برای هر یک از گلدان هایتان یک بطری بزرگ پر از آب قرار دهید.

نوار های فیتله ای را به صورت تک به تک به درون هر گلدانن قرار دهید.

در این روش که سر نوار بر روی سطح خاک گلدان و سر دیگر در درون آب ظرف قرار میگیرد.

آبیاری گیاهان به هنگام سفر رفتن

شما میتوانید به جای استفاده از فیتیله از حوله نیز استفاده کنید.

به این صورت که نصفیا ز یک تیکه حوله بزرگ را در درون لگن و یا سینی بزرگ قرار دهید و گلدان مورد نطر را روی حوله قرار دهید.

در این روش بایستی کف گلدان با حوله در تماس باشد و همین طور سر دیگر حوله در درون یگ ظرف آب قرار گیرد به گونه ای که ظرف آب در سطحی بالاتر قرار داشته باشد.

با وجود این روش ها دیگر نگران آبیاری گیاهانتان نباشید و باخیال راخت برای خود سفارش گل بدهید.

۲. آبیاری گیاهان به نگام سفر رفتن با استفاده از پوشش پلاستیکی (تراریوم)

آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر

این شیوه برای اکثر گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب است به خصوص برای گیاهانی که رطوبت را دوست دارند.

در این شیوه در لحظه ی اخری که قرار است خانه را ترک کنید و به مسافرت بروید گل را کامل سیراب کنید و بر روی آن یک مشما شیشه ای پلاستیکی بزرگ بکشید.

به گونه ای که سر گیسه در قسمت ساقه گل قرار داشته باشد، سپس با طناب یا سیم ببندید.

بعد از این کار سوراخ های در قسمت بالایی مشما ایجاد کنید تا گیاه بتواند نفس بکشد.

توجه داشته باشید که مشما پلاستیکی به گیاه نچسبد زیرا در این صورزت راه نفس گیاه را می گیرد.

با وجود این شرایط نگران نباشید و برای آپارتمان خود سفارش گل بدهید.

 نکته: دقت داشته باشید که در این روش نور خورشید به شکل مستقی به مشما نتابد زیرا که در این صورت مشما به شکل گلخانه عمل می کند.

در این حالت ممکن است به دلیل ایجاد گرمای شدید در زیر مشما به گیاه آسیب وارد شود.

با این روش گیاه می تواند  تا  روز زندگی کند. پس نگران نباشید و سفارش گل بدهید.

مزایای گیاهان مناسب آپارتمان در دکوراسیون داخلی منازل
یکی از چیزهایی که جدیدا معماران خیلی از آن برای دکوراسیون استفاده می کنند گل مناسب آپارتمان است. امروزه از این گل و گیاهان فقط برای خواص دارویی یا زیبایی استفاده نمی کنند بلکه به عنوان بخشی از معماری داخلی ساختمان ها به شمار می روند. قرار دادن گل مخصوص آپارتمان در محیط کار یا منزل باعث بالا رفتن روحیه افراد حاضر در آن مکان می شود و به فضای کار یا منزل روحی تازه می بخشد. برای اینکه گل مناسب آپارتمان باعث زیبایی، بالا بردن روحیه و حتی تصفیه هوا شود باید جایی قرار بگیرد که در معرض دید باشد تا هر بار که به آن نگاه می کنیدروحی تازه بگیرید.

چهار مورد از استفاده گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منازل

– محصور کردن فضا
یکی از کاربردهای گیاه مناسب آپارتمان در منازل این است که می توانید با استفاده از آن ها قسمت هایی از خانه یا محیط کار را از یکدیگر جدا کنید طوری که دید افراد نسبت به آن بخش محدود شود. مثلا یکی از موارد استفاده این است که جلوی شیشه ی تراس خانه را به جای پرده با درختچه ها و گل مخصوص آپارتمان بپوشانید تا دید را محدود کنید. حال هرچه گیاهانی که استفاده می کنید متراکم تر باشند دید نیز محدودتر می شود و هرچه از هم باز تر باشند دید و فضای بازتری را نیز ایجاد خواهند کرد.

– تقسیم فضا
برای این کار باید از گیاهانی استفاده کنید که از نظر ارتفاع بلند هستند و با استفاده از آن ها به صورت فیزیکی فضا را تقسیم کنید. با خرید گیاه آپارتمانی برای اینکه یک باغچه بزرگ را نیز به دو قسمت تقسیم کنند استفاده می شود. یکی از کاربردهای دیگر گل مخصوص آپارتمان این است که می توان با استفاده از آن ها یک مسیری را ایجاد کرد که افراد بتوانند از آن مسیر رفت و آمد کنند و تردد داشته باشند. اگر می خواهید برای خرید گل به زحمت زیادی نیوفتید بهتر است از فروشگاه هایی خرید کنید که ارسال گل رایگان دارند.

آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر

– عمق بخشیدن به فضا
در هر فضا و مکانی می توان با استفاده از تکنیک های معماری و طراحی کاری کرد که عمق فضا بیشتر به نظر برسد. یکی از این کارها استفاده از گیاهان است که می تواند به عمق بخشیدن به فضاها کمک کند. هم چنین گیاهان به دلیل داشتن رنگ سبز زیبا می توانند با دکوراسیون خانه شما ترکیب رنگی زیبایی ایجاد کنند.

برای اینکه کاری کنید عمق فضا بیشتر به نظر برسد باید از گیاهانی که برگ های ریز دارند و یا از کاکتوس ها در پس زمینه و از گل هایی با باف درشت مثل درختچه ها در جلوی دید و پیش زمینه استفاده کنید بتوانید عمق فضای مورد نظر را افزایش دهید. و اما از مزایای گل و گیاه مناسب آپارتمان بدانید برای خرید هر گونه گل و گیاه می توانید به سایت ما مراجعه کنید تا با ارسال گل به درب منزلتان یک خرید راحت را تجربه کنید.

– پوشاندن معایب
یکی از پر کاربردترین ویژگی های گیاهان این است که معایب فضا و یا گوشه هایی از فضا که خالی مانده اند را با استفاده از آن ها پر کنید که برای این کار می توانید از گیاهانی که پر شاخ و برگ و متراکم هستند استفاده کنید اگر می خواهید به راحتی گل های مورد نظر به دستتان برسد از جاهایی گل بخرید که ارسال گل به منزل دارند.

یکی از مزایای چنین استفاده ای این است که زمانی که نور خورشید روی آن ها می تابد باعث تشکیل سایه هایی روی دیوار می شود که همین باعث چند برابر شدن زیبایی فضا می گردد. از این گیاهان می توانید برای پوشاندن عیب و ایراد هایی مثل لوله های رو کار، گچ بری های ریخته شده و مسائلی از این دست استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.