برای پف کیک چه کار کنیم

بعضی اوقات با رعایت تمامی نکاتی که در دستور پخت کیک آمده باز هم به مشکل بر می‌خوریم و می‌بینیم که کیکمان به خوبی پخته شده است، عطر و خوبی هم دارد اما ظاهر خوبی ندارد و به خوبی پف نکرده است… اگر دائما به این مشکل بر می‌خورید ۹ نکته زیر را حتما به طور دقیق مطالعه کنید.

پختن یک کیک بی‌عیب و نقص واقعا یک هنر است و کار هر کسی نیست. اگرچه پخت کیک به مواد تشکیل دهنده زیادی احتیاج ندارد، اما ترکیب همان مواد با هم و به مقدار لازم بسیار ضروری است به طوری که کم و زیادی در آن به وجود نیاید. در واقع برای پف کردن کیک و برجستگی هرچه بیشتر آن تکنیک‌های پخت خاصی وجود دارد که با رعایت آن‌ها در پخت کیک اسفنجی و خوش طعم، به مشکلی بر نخواهید خورد و به نتیجه مطلوبی نیز خواهید رسید. با استفاده از این ۹ نکته برای تهیه کیکی بی‌عیب و نقص تمام مشکلاتتان برطرف خواهد شد، پس ادامه مطلب را دنبال کنید.

برای اینکه پف کیک نخوابد چه کنیم

۱. از درستی میزان دما اطمینان کامل حاصل کنید
برای درست کردن یک کیک اسفنجی، دمای مناسب نقش بسیار مهم و اساسی را در پخت ایفا می‌کند. آرد و تخم مرغ باید در دمای اتاق باشند در حالی که اگر در مخلوط آن‌ها کره به کار رفته باشد باید دما را افزایش داد و فضای گرم‌تری را برای پخت درست کیک و پف کردن آن ایجاد کرد.

۲. آرد را به دقت استفاده کنید
درحین پخت کیک باید توجه داشته باشید که چه نوع کیکی را می‌خواهید بپزید، برای پخت کیک اسفنجی نباید بیش از حد خمیر کیک را مخلوط کرد؛ زیرا باعث می‌شود که حباب‌های درون کیک از بین بروند و کیک از حالت نرم و اسفنجی به حالت سفت و سخت در بیاید که این نکته باعث کم شدن پف کیک هم خواهد شد.

خوابیدن پف کیک بعد از پخت
برای درست کردن یک کیک اسفنجی، دمای مناسب نقش بسیار مهم و اساسی دارد

۳. کره را جایگزین کنید
با توجه به این که کره اسید زیادی دارد، استفاده از آن بافت نرمی را به کیک خواهد داد. اگر در دستورالعمل کیک از جوش شیرین استفاده نشده است شما می‌توانید مقدار خیلی کمی از آن را به همراه کره آب شده به مخلوط خود اضافه کنید تا طعم و مزه فوق العاده‌ای را به آن بدهد.

۴. آرد مناسبی را استفاده کنید
کیک‌هایی که در دستور العمل آن‌ها استفاده از آرد خالص آورده شده است بسیار سبک‌تر و شاداب‌تر از کیک‌هایی هستند که در آن‌ها از آردهای مخلوط استفاده می‌شود. آرد کیک دارای نشاسته ذرت است که در آن مخلوط شده و این ویژگی باعث می‌شود که کیک کاملا به حالت اسفنجی در آید.

۵. کیک را ورز دهید
غربال کردن باعث می‌شود هوا جریان پیدا کند و در نتیجه مخلوط سبک‌تری برای کیک به وجود بیاید. بنابراین در صورتی که می‌خواهید کیک اسفنجی فوق العاده‌ای را درست کنید، توصیه می‌شود قبل از افزودن مواد به آرد و جوش شیرین آن را غربال کنید.

۶. تخم‌مرغ‌ها را به اندازه و به درستی مخلوط کنید
توجه داشته باشد که اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، کیک شما سنگین خواهد شد. راه حل درست این است که ۱ تا ۳ تخم مرغ را درون مخلوط شکر اضافه کنید و همزمان با همزن برقی آن‌ها را به خوبی و تاجای امکان مخلوط کنید.

علت پف کاذب کیک
کره اسید زیادی دارد و استفاده از آن پف خوبی به کیک خواهد داد

۷. شربت شکر درست کنید
اگر احساس می‌کنید که بعد از نگه داشتن کیک یا سرخ کردن آن کیک خشک می‌شود، اضافه کردن شربت شکر یک نکته عالی برای تهیه کیک شما است.

۸. زمان مناسبی برای خنک شدن کیک اختصاص دهید
این را به خاطرتان بسپارید که همیشه زمان مناسبی برای سرخ کردن کیک وجود دارد، اما یک نکته مهم برای تهیه کیک اسفنجی، این است که اجازه دهید کیک قبل از اینکه درون قابلمه و یا هر ظرفی که قرار است درون آن قرار بگیرد کاملا خنک شود و بعد درون ظرف مورد نظر ریخته شود.

۹. از کره و شکر استفاده کنید
نکته آخر درباره پف کردن کیک این است که از شکر و کره برای درست کردن کیک اسفنجی استفاده کنید و این دو را در کنار هم قرار دهید. کره و شکر را به مدت طولانی مخلوط کرده و نرم کنید تا مخلوط شما به دلیل ترکیب با هوا به رنگ زرد کم رنگ در بیاید. این فرآیند به عنوان creaming نیز شناخته می‌شود.

منبع: Make cake spongy

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.