طرز تهیه حلوا سنتی در خانه

حلوا در گذشته به عنوان یکی از محبوب ترین دسرهای سنتی و اصیل ایرانی محسوب می شده است ، اما امروزه کمتر کسی حلوا را به عنوان دسر می شناسد. امروزه حلوا بیشتر اوقات برای مراسم های مذهبی به عنوان نذری یا مراسم های ختم برای پذیرایی از مهمانان تهیه می شود. حلوا با روش های متفاوتی درست می شود که در ادامه می توانید با کامل ترین روش طرز تهیه حلوا با ما همراه باشید.

مواد لازم
۲/۵ نیم لیوان آرد
نصف لیوان روغن جامد
روغن مایع. یک سوم لیوان
کره. ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
برای شربت
شکر. یک و سه چهارم لیوان
آب. ۲ و یک چهارم لیوان (بجای نصف لیوان آب میتونید گلاب بزنید)
پودر هل. یک ق م یا چند دانه هل
زعفران دم کرده یک تا دو قاشق سوپ خوری

طرز تهیه حلوا

طرز تهیه

مرحله ۱
در ابتدا آرد خود را حداقل دو ساعت به روی حرارت ملایم تفت دهید در این مدت زمان آرد نباید تغییر رنگ آنچنانی دهد هایلایت پخت حلوا رو حتما ببینید که پر از نکته است. هیچ وقت آرد روغن رو با هم از اول تفت ندهید.
برای تهیه شربت آب و شکر را با هم مخلوط کنید روی حرارت متوسط قرار دهید و آن را هم بزنید و همین طور که آب به جوش می آید شکر ها هم باید ذوب شوند و هم اینکه به نقطه جوش رسید حرارت را خاموش کرده و به آن هل ،زعفران دم کرده غلیظ و در صورت دلخواه گلاب را اضافه کنید.

مرحله ۲
اکنون آرد تفت داده شده خود را الک کنید و به روی حرارت متوسط باشد و به آن روغن جامد و روغن مایع را اضافه کنید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تفت دهید تا خامی روغنها گرفته شود سپس به آن نصف مقدار کره را اضافه کنید و هفت و هشت دقیقه دیگر مواد را تفت دهید در این مرحله غلظت مواد باید کمی روان باشد اگر احساس کردی سفت است می‌توانید به آن کره بیشتری اضافه کنید تا کمی روان شود پس اول همان ۵۰ گرم را اضافه کنید و در این مرحله هر چه مواد تیره تر بشن حلوای نهایی شما تیره تر میشه و بعد تابه را از روی حرارت برداشته.

تزیین حلوا

مرحله ۳
و شربت ولرم را به آن کم کم اضافه کنید تا حلوا خودش را جمع کند و لطیف شود مانند فیلم و سپس با کمک دو تا دست تابه را به چپ و راست هدایت کنید تا حلوا مانند بقچه جمع و آماده شود با هر مدل ماسوره می توانید با این حلوا کار کنید این حلوا رو داخل انواع قیف های نانی خوراکی می توانید بریزید داخل دیس ها با هر مدل تزیینی می‌تواند با این حلوا کار کنید. فاتحه

مرحله ۴
در ابتدا که تابع را به چپ و راست هدایت می کنید ممکن است حلوا کمی چسبنده باشد این کار را آنقدر تکرار کنید تا حلوا به روغن بیافته و خودش رو از تابه کاملاً جدا کند و حالت بقچه در تابع جمع شود اگر از آرد های سبوس دار مثل آرد سنگک استفاده کنید حلوای نهایی شما تیره تر و زبر تر هست من آرد کیک پزی میزنم.

پارسی دی

2.5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.