چند راه برای از بین بردن چربی و تمیز کردن سطوح آشپزخانه

انتخاب یک فضای مناسب برای زندگی آرزوی هر فردی است اینکه خانه‌ای را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش کنید. همه کارهای خانه در آشپزخانه انجام می‌شود اینکه شما تمام روز در آشپزخانه مشغول آشپزی هستید اما بعد از یک مهمانی و درست کردن غذا متوجه می‌شوید که کابینت‌ها، گاز و وسایل دیگر آشپزخانه پر از چربی و لکه‌های روغن است یا زیر وسیله‌هایی که در آشپزخانه وجود دارد به مرور زمان چربی و گرد و خاک گرفته است. همانطور که می‌دانید بیشتر لکه‌های روی دیوار آشپزخانه حاصل استفاده از مواد سرخ کردنی هستند که در طول شبانه روز در آشپزخانه طبخ داده می‌شود. روش‌های مختلفی برای از بین بردن، این لکه‌ها وجود دارد که گاهی ممکن است باعث آسیب دیدگی سطح دیوار نیز شوند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه و از بین بردن لکه‌های روغن و غذا از روی دیوار آشپزخانه بدون آسیب رساندن به آن‌ها بیان می‌کنیم.

وسایلی که برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه به آن احتیاج دارید:

یک جفت دستکش پلاستیکی یا چند عدد دستکش یک بار مصرف، صابون، جوش شیرین، سرکه سفید و آستون.

اکثر این موارد بدون آسیب رساندن به سطوح آشپزخانه کثیفی و چربی آن را از بین می‌برند. همچنین می‌توانید یک تا دو بطری اسپری در اطراف خانه داشته باشید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. یک عدد اسفنج و یک تا دو پارچه میکروفیبر وسایل تمیز کردن شما را کامل می‌کند.

تمیز کردن سطوح آشپزخانه
جوش شیرین می‌تواند روغن و لکه‌های چربی دیوارهای آشپزخانه را به طور موثر تمیز کند

کابینت آشپزخانه یکی از اولین مکان‌هایی است که کثیف می‌شود و باید در اسرع وقت آن را تمیز کرد. مهم نیست که جنس کابینت‌های آشپزخانه چیست، آنها به طور کلی دارای روکش، درزگیر و یا سطح شیشه‌ای هستند. کابینت‌ها خیلی زود چربی را به خود جذب می‌کنند اگر میخواهید از یک تمیز کننده تجاری استفاده کنید و کابینت‌های شما از چوب ساخته شده باشد، صابون روغن مورفی یک محصول عالی است که باعث تمیزی و محافظت از سطوح کثیف می‌شود. یک فرمول ساده‌تر هم می‌توانید استفاده کنید فرمول پنجاه، پنجاه (یعنی نصف سرکه سفید و نصف آب گرم) بعد دو الی سه قطره از مایع ظرفشویی را اضافه کنید و از بطری اسپری کنید و دو الی سه دقیقه بگذارید و سپس با یک پارچه نرم تمیز کنید.

برای بعضی از لکه‌ها می‌‌توانید از مخلوط سرکه سفید و نمک استفاده کنید و آنها را با هم مخلوط کنید و روی لکه اسپری کنید و سپس با یک پارچه یا یک مسواک نرم سطح را بشویید. اگر شما هر روز خانه را تمیز می‌کنید پارچه میکروفیبر یکی از بهترین وسیله‌ها برای اینگونه سطوح است. اما اگر هر هفته یکبار تمیز کنید برای پاک کردن روغن از سطوح استیل و ضد زنگ، یک ماده مخصوص برای از بین بردن اینگونه لکه‌ها وجود دارد که همراه با یک پارچه به راحتی می‌توانید لکه‌های چربی را از روی سطوح استیل پاک کنید.

مواد طبیعی برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه

۱. سرکه: سرکه سفید یک ماده تمیز کننده عالی است که می‌تواند با دیواره‌های چربی آشپزخانه بجنگد و آن را ضدعفونی کند، از طرفی این ماده بدون بو هم می‌باشد. سرکه سفید همچنین یک عامل طبیعی بسیار خوب است که می‌تواند با لکه‌های ایجاد شده در اثر دود مقابله کند. اگر مستقیماً از سرکه برای سطح دیوا‌ها استفاده می‌کنید مطمئناً لکه‌های چربی و دود آشپزخانه تمیز می‌شود. اما اگر شما یک محلول سرکه و آب درست کنید پس از آن می‌توانید یک راه حل برای تمیز کردن منظم آشپزخانه داشته باشید. فقط سرکه یا محلول آب سرکه را مستقیماً روی دیوار اسپری کنید و آن را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید و خواهید دید که لکه‌ها از بین می‌روند!

۲. جوش شیرین: جوش شیرین یکی دیگر از مواد طبیعی است که می‌تواند روغن و لکه‌های چربی دیوارهای آشپزخانه را به طور موثر تمیز کند. کافی است مقداری جوش شیرین را روی یک اسفنج یا هر نوع اسکراب ملایم بپاشید و سطح روغنی دیوارهای آشپزخانه را پاک کنید. بعد از اینکه دیوارها را به آرامی پاک کردید آن را با یک دستمال خشک تمیز بشویید تا باقی مانده جوش شیرین خارج شود.

پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی
بوراکس می‌تواند در تمیز کردن لکه‌های روغن و چربی از دیواره‌های آشپزخانه کمک کند

۳. روغن نباتی: هر فردی برای آشپزی حتماً باید در آشپزخانه خود روغن نباتی داشته باشد اما آیا می‌دانید این روغن می‌تواند لکه‌های روغن و چربی را تمیز کند؟ بله این کار را می‌کند! این روش می‌تواند به عنوان “از بین برنده روغن” نامیده شود. یک حوله کاغذی برداشته و کمی روغن نباتی در آن بریزید و قسمت چرب دیواره را بمالید. خواهید دید که لکه‌های روغن و چربی به راحتی تمیز می‌شوند.

۴. نمک: این احتمالاً یکی از عناصر موجود در آشپزخانه است که بدون آن قادر به طبخ هیچ چیز خوشمزه‌ای نخواهید شد. نمک ماده اصلی یا ادویه اصلی غذای روزانه شما است بنابراین چرا از این ماده برای پاک کردن لکه‌ها استفاده نمی‌کنید؟ فقط مقدار مشخصی نمک را روی لکه‌های روغن و چربی بپاشید و بگذارید نمک از چربی جلوگیری کند و لکه‌ها را از بین ببرد. پس از آن مقداری محلول بوراکس یا محلول سرکه را روی محل مورد نظر اسپری کرده و با استفاده از اسفنج یا پارچه مرطوب آن را پاک کنید. همچنین می‌توانید نمک را با الکل به نسبت ۱: ۴ مخلوط کنید و آن را کاملاً روی لکه‌های روغن و چربی بمالید.

۵. بوراکس: این ماده طبیعی همچنین می‌تواند به شما در تمیز کردن لکه‌های روغن و چربی از دیواره‌های آشپزخانه کمک کند. فقط یک خمیر بوراکس و آب لیمو درست کنید و آن را روی ناحیه روغنی بمالید و بعد بگذارید مدتی بماند تا بوراکس روغن و چربی را جذب کند. به آرامی با اسفنج یا پارچه مخلوط را از دیوار پاک کنید و کارتان را به اتمام برسانید!

برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه و پاک کردن چربی از روی کابینت‌های چوبی آشپزخانه یک اسفنج مرطوب را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. کابینت‌های چوبی را با سرکه اسپری کرده و با اسفنج داغ پاک کنید. یک تمیز کننده بر پایه مرکبات می‌تواند در صورت تمایل جایگزین سرکه شود. دستکش لاستیکی از دست شما در برابر سوختگی اسفنج داغ محافظت می‌کند. در صورت افزایش چربی، یک راه حل استفاده از ½ فنجان تری سدیم فسفات و یک گالن آب است.

همیشه به یاد داشته باشید که پیشگیری بهترین روش برای محافظت از آشپزخانه است. کثیفی و چربی در بسیاری از سطوح آشپزخانه وجود دارد اما حوله‌ها، پارچه‌ها و همچنین مواد نام برده باعث افزایش عمر و ظاهر آشپزخانه شما خواهند بود. سعی کنید همیشه مطالعه داشته باشید تا از آسیب‌های احتمالی به فضای زندگی خود جلوگیری کنید.

منبع: clean oil grease stains from kitchen walls

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.