ده راهکار ساده برای مرتب کردن آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است، اما مرتب کردن آن به برنامه ریزی نیاز دارد. در اینجا بهترین نکته ها برای مرتب کردن آشپزخانه را به شما معرفی می کنیم.

قرار دادن تابه ها در کشو

اگر فضای کافی دارید از کشوها به نحو احسن استفاده کنید. آویزان کردن تابه ها جالب است اما گرد و خاک و چربی روی آن را پر می کند. بنابراین تابه و قابلمه را در کشو قرار دهید. در این صورت آشپزخانه مرتب و تمیز به نظر می رسد.

نظافت منزل از جمله خدماتی می باشد که توسط برخی از شرکت ها و موسسه ها به مشتریان داده می شود. البته چون امروزه با پیشرفت تکنولوژی روبرو شده ایم و بسیاری از سفارش ها و خدمات را می توانیم آنلاین ثبت و دریافت کنیم میتوان برای گرفتن قیمت نظافت منزل نیز از بازارهای آنلاینی مثل سنجاق استفاده کرد.

اگر شما به هر دلیلی فرصت نمی کنید که خودتان کارهای نظافتی منزل یا محل کارتان را انجام بدهید کافیست که به وب سایت یا اپلیکیشن سنجاق مراجعه کرده و سپس سفارش نظافت منزل خود را ثبت کنید و از هزینه نیروهای خدماتی مطلع شوید. برای ثبت سفارش نظافت منزل در تهران کافی است به چند سوال ساده پاسخ دهید.

محلی برای قرار دادن تخته های آشپزی

تخته های آشپزی معمولا دست و پا گیر هستند. اغلب روی ظروف افتاده یا ته کشو قرار می گیرند. این قفسه های دیواری مکان مناسبی برای قرار دادن تخته های آشپزی پس از آماده کردن غذاست.

مرتب کردن کابینت بر اساس میزان استفاده

من یک کابینت مخصوص قنادی دارم که آرد، شکر، بکینگ پودر و جوش شیرین را روی آن می گذاریم. خوراکی های صبحانه را هم روی یک قفسه و غذاهای کنسروی را روی قفسه دیگر قرار می دهم. حتی برای اسنک های مدرسه هم کابینت جدا دارم. بچه ها می دانند همه خوراکی های آن کابینت برای مدرسه است. در این صورت من و خانواده ام راحت همه چیز را پیدا می کنیم.

مرتب کردن آشپزخانه

ایستاده قرار دادن ظرف و قالب کیک

معمولا ظروف و قالب های کیک و کوکی جاگیر هستند. جاظرفی های ایستاده به شما کمک می کنند تا این ظروف را به حالت ایستاده آنجا قرار داده و به راحتی پیدا کنید.

قرار دادن لوازم مشابه

به جای اینکه همه چیز را کنار هم قرار دهید و فضا را پر کنید. بهتر است که تمام پلاستیک ها، فویل ها و بسته های زیپ دار را در یک کشو قرار دهید. ظروف، فنجان، لیوان را در جای دیگر. به همین ترتیب در یک کشو تمام لوازم مربوط به میز غذا را پیدا می کنید.

افزایش ظرفیت کابینت

می توانید از طبقات پلاستیکی مخصوص کابینت استفاده کنید تا به کمک آن کنسرو و لوازمی که پشت کابینت گذاشته اید را راحت ببینید و دیگر مجبور نباشید برای برداشتن آنها همه چیز را بهم بریزید.

استفاده از جاکفشی پشت در

جاکفشی های آویز مخصوص در فقط برای در خانه نیستند، می توانید آنها را پشت در آشپزخانه و پنتری آویزان کنید. در این صورت می توانید ادویه، دستمال، چسب، گیره و لوازم ریز را توی آن قرار دهید.

مرتب کردن زیر سینک

هر روز سینک را تمیز می کنید اما خدا می داند زیر سینک چه خبر است. می توانید جاظرفی های مخصوص را زیر سینک قرار دهید و در یک طبقه آن شوینده ها را قرار دهید و در یک طبقه آن هم دستکش، پلاستیک زباله و چیزهای دیگر.

قرار دادن قاشق ها در جاقاشقی

من در کنار اجاق یک جاقاشقی قرار داده که قاشق های چوبی، کفگیر، ملاقه و همزن را که برای هر وعده غذایی به کار می برم توی آن می گذارم. در این صورت همه چیز مرتب خواهد بود.

قرار دادن کشو در کابینت های پایین

کابینت های پایینی می توانند به شدت بهم ریخته شوند. چه کسی می داند چه چیزهایی آنجاست؟ می توانید با نصب قفسه های فلزی خودتان را از شر ریخت و پاش نجات دهید! با این کار نهایت استفاده از کابینت را داشته و می توانید قفسه را باز کنید و توی آن را خوب نگاه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.