با اصول نگهداری گلهای آپارتمانی آشنا شوید

گیاهان آپارتمانی علاوه‌بر این‌که طراوت و شادابی را به آپارتمان‌ها هدیه می‌کنند، نوعی تصفیه کننده هوا هستند و باعث سالم شدن محیط اطراف می‌شوند. اما این گیاهان برای سالم بودن به مراقبت و نگهداری نیاز دارند با ما همراه باشید تا اصول نگهداری گلهای آپارتمانی را مورد بررسی قرار دهیم.

روش‌های نگهداری گلهای آپارتمانی

آبیاری

بیشتر اوقات افراد نگران این هستند که به اندازه کافی گیاهان را آبیاری نکنند، به همین دلیل آن‌ها را بیش از حد آبیاری می‌کنند! دقت داشته باشید که گیاهان نباید کاملاً در گودالی از آب باشند. دقیق‌ترین ارزیابی نیاز گیاه به آب با آزمایش وزن آن انجام می‌شود. ظرف گیاه را بردارید و ببینید وزن آن چقدر است، هرچه سبکتر باشد به آب بیشتری نیاز دارد. در غیر این صورت بیشتر گیاهان خانگی ترجیح می‌دهند کمی خشک باشند تا خیس. این بدان معنی است که برنامه آبیاری یک یا دو بار در هفته برای اکثر گیاهان مناسب است. زمانی که به گیاهان آپارتمانی خود آب می‌دهید با سرعت آهسته و آگاهانه روی خاک آن آب بریزید تا زمانی که آب از سوراخ‌های زهکشی ظرف شروع به خروج کند. این علامت برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد است! در ماه‌های زمستان یک گیاه معمولاً فقط چند بار در ماه به آبیاری نیاز دارد. قرار دادن یک سینی در زیر گلدان بهترین راه برای گرفتن آب اضافی و جلوگیری از خراب شدن گیاه است. اگر یک سینی پلاستیکی ساده و بدون تزیین می‌خواهید اینها را می‌توانید با قیمت بسیار کمی خریداری کنید. متناوباً می‌توانید سینی‌های تزئینی را با هزینه بیشتری خریداری کنید. خرید یک بطری اسپری ساده برای گیاهان آپارتمانی بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که ما در حال تلاش هستیم از محیط طبیعی این گیاهان کپی‌برداری کنیم و این به معنای رطوبت و مه گرفتگی است! بعضی از گیاهان آب بیشتری می‌خواهند و برخی دیگر آب کمتری.

روش‌های نگهداری گلهای آپارتمانی
همه گلهای آپارتمانی برای انجام فرایندهای بیولوژیکی خود به نور نیاز دارند

نور

نور به اندازه آب مهم است. همه گیاهان برای انجام فرایندهای بیولوژیکی خود به نور نیاز دارند. اگرچه همه گیاهان برای رشد به مقداری نور احتیاج دارند اما بعضی از گیاهان نسبت به گیاهان دیگر به مقدار کمتری نیاز دارند. گیاهان خانگی معمولاً به نور زیاد (شش ساعت یا بیشتر در روز)، نور متوسط ​​(چهار تا شش ساعت در روز) یا نور کم (کمتر از سه ساعت در روز) نیاز دارند. گیاهان یا به نور شدید یا مستقیم (نور خورشید از پنجره‌ای رو به جنوب) یا نور غیر مستقیم یا فیلتر شده (نور خورشید از طریق پرده یا نور لامپ) نیاز دارند. اگر گیاهان نور مورد نیاز خود را دریافت نکنند لزوماً از بین نمی‌روند اما تولید رشد جدید را متوقف می‌کنند.

زمان کوددهی

اگرچه گیاهان برای زنده ماندن عمل فتوسنتز انجام می‌دهند اما برای انجام فرآیندهای رشد به شکل مستقیم‌تری از غذا نیز نیاز دارند. در واقع گیاهان بوسیله برگ‌های خود دی اکسید کربن را داخل کرده و به کمک نور و آب، آن را به انرژی مصرفی خود تبدیل می‌کنند. اگر سطح برگها از گرد و غبار پر شده باشد، راه تنفس گیاه بسته شده و در نتیجه فتوسنتز مختل می‌شود. تهیه کود به گیاهان خانگی کمک می‌کند تا شاد و سالم بمانند. گیاهان گلدانی نسبت به گیاهان باغچه به مواد مغذی بیش‌تری احتیاج دارند. هرچه دفعات آبیاری و مقدار آن بیش‌تر باشد، مواد مغذی بیش‌تری از گلدان خارج می شوند، پس گیاه به کود بیش‌تری نیاز پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید گیاهان سرحال و شادابی داشته باشید، هرچند هفته یک بار از کود محلول در آب استفاده کنید. توصیه می‌کنیم خاک گلدان را از باغچه و باغ برندارید چون ممکن است دارای علف هرز، قارچ یا حشره باشد. خاک مخصوص گلدان را می‌توانید از گل فروشی‌ها خریداری کنید. این خاک دارای پیت ماس و کمپوست است و مواد غذایی لازم برای گیاه را دارد. بهتر است خاکی انتخاب شود که با مقداری ماسه نیز ترکیب شده باشد. فشرده کردن خاک گلدان اشتباه است زیرا وجود منافذ جزیی برای جریان هوا و رسیدن اکسیژن به قسمت‌های مختلف خاک ضروری است.

اصول نگهداری گلهای آپارتمانی
مهمترین روش‌های نگهداری گلهای آپارتمانی آبیاری به موقع آن است

دما و جریان مناسب هوا

هدف این است که گیاه در محیطی گرم با مقداری گردش هوا نگهداری شود! تقریباً همه گیاهان خانگی برای زنده ماندن به حداقل دمای ۵۵ درجه فارنهایت نیاز دارند. گیاهان را در زمستان از مناطق سرد دور نگه دارید. جریان هوا برای حفظ گیاه سالم در خانه بسیار مهم است. این امر با استفاده از پنکه‌های سقفی در خانه و گردش هوا به راحتی حاصل می‌شود. از طرف دیگر هوای ساکن می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های زیادی در گیاهان خانگی شما شود. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار در گیاه که می‌تواند سلامتی آنها را تحت تأثیر قرار دهد، گاهی برای پاک کردن برگ‌های گیاهان خانگی از پارچه استفاده کنید. اگر گیاه شما در یک مکان آفتابی قرار دارد، مهم است که بطور منظم آن را بچرخانید تا رشد یکنواختی داشته باشد. با چرخاندن مداوم گیاه، این شانس را به سایر برگهای او می‌دهید که نور خورشید را به میزان کافی دریافت کنند. نتیجه این چرخش‌ها، داشتن گیاهی سالم با رشد یکسان است. هر زمان که گیاه را آبیاری کردید، گلدان را به اندازه یک چهارم دایره بچرخانید.

منبع: Principles of keeping apartment flowers

مطالب مرتبط: نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان

۱۲ راه ساده برای دیزاین گیاهان مخصوص آپارتمان در اتاق خواب

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.