لوازم آشپزخانه و نکاتی درباره آن

دور از انتظار نیست که با توجه به تنوع بالای اجناس، در هنگام خرید لوازم آشپزخانه دچار سردرگمی شوید. با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و فناوری، لوازم امروزی از نظر انرژی پیشرفته شده و این بدان معناست که نه تنها عمر طولانی تری پیدا می کنند، بلکه تنوع قیمت گسترده تری نیز دارند. اما نکته حائز اهمیت این است که با وجود گزینه های فراوان، بسته به میزان بودجه، نیاز و همچنین دکوراسیون آشپزخانه تان، بهترین انتخاب را داشته باشید. به هر حال انتخاب لوازم آشپزخانه مناسب می تواند کارها را بیش از آنچه که فکر می کنید برایتان آسان و لذت بخش کند؛ بنابراین نباید این تصمیم و انتخاب را ساده گرفت. برای این امر تصمیم گرفتیم تا نکاتی درمورد انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه و همچنین پرکاربردترین آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

نکاتی در مورد انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه

می توان گفت که امروزه هیچ آشپزخانه ای بدون داشتن تجهیزات و لوازم پیشرفته، کامل نیست؛ چرا که وسایل آشپزخانه نیروی محرکه در مطبخ خانه محسوب شده و بزرگترین حامی و پشتوانه برای مشاغل مرتبط با آشپزی هستند. در هنگام انتخاب لوازم آشپزخانه، با در نظر گرفتن موارد زیر، می توان گفت که بهترین انتخاب ها را خواهید داشت.

زیبایی لوازم آشپزخانه

از آنجاییکه زیبایی و طراحی، یک سبک ذهنی محسوب می شود، می توان گفت که انتخاب وسایلی که از نظر شما بهترین هستند، به خود شما بستگی دارد. با این حال آنچه که طراحان آشپزخانه در آن کارآزموده هستند، به شما می گوید که چه وسایلی برای کار و محیط شما مناسب هستند. قطعا هیچکس نمی خواهد محیط آشپزخانه خود را با تجهیزاتی خراب کند که به زیبایی آن کمک نمی کند. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب کوچکترین تجهیزات در آشپزخانه خود، به این نکته و اهمیت آن توجه کنید.

عملکرد لوازم آشپزخانه

قبل از انتخاب مدلی که برای آشپزخانه تان مناسب است، باید دقیقا بدانید که آن وسیله چه کمکی در انجام امور به شما خواهد کرد. در واقع باید بدانید که عملکرد چقدر برایتان اهمیت دارد و طبق آن امور را اولویت بندی کنید. اگر تصمیم دارید وسیله ای با عملکرد طولانی مدتی انتخاب کنید که انتظارات شما را تا حد زیادی برآورده می سازد، قطعا ارزش آن را دارد که برای آن هزینه کنید. فراموش نکنید که اندازه و نحوه قرار گیری آن در آشپزخانه نیز نکته قابل تاملی است که باید به آن توجه نمایید؛ همین امر موجب می شود تا در انتخاب خود دقت بیشتری را به خرج دهید.

خرید لوازم آشپزخانه

بهره وری در لوازم آشپزخانه

به راستی که همه ما به دنبال کاهش آلودگی محیط زیست و همچنین صرفه جویی در انرژی هستیم؛ بنابراین انتخاب وسایل آشپزخانه با بازدهی مناسب میتواند انتخاب خوبی باشد. تجهیزات پلاستیکی مرغوب و همچنین لوازم برقی با برچسب energy star می تواند تا حد زیادی شما را در این راه حمایت کرده و هزینه های آتی شما را کاهش دهند.

پرکاربردترین لوازم آشپزخانه

آشپزخانه که به قلب خانه نیز معروف است، یکی از فضاهایی است که معمولا بیشترین تنوع وسایل را در خود جای داده است؛ تجهیزاتی اعم از پلاستیکی، چوبی، شیشه ای، برقی و غیره که هر کدام به طور جداگانه بر زیبایی آشپزخانه تاثیر بسزایی دارند. اگر نگاهی دقیق تر بیاندازید متوجه خواهید شد که برخی از آن ها کاربرد چندانی ندارند و بیشتر جنبه تزیینی آن ها در نظر گرفته می شود. در ادامه قصد داریم تا برخی از لوازم آشپزخانه پرکاربرد را با شما به اشتراک بگذاریم.

تخته کار، ابزاری مهم و کاربردی در آشپزخانه

تخته کار که تا حدی دست راست شما در آشپزخانه محسوب می شود، به شما کمک می کند تا در کارها نظم بیشتری داشته و آشپزخانه را بهم نریزید. اگر در آشپزخانه خود فضایی بزرگ و کافی دارید، می توانید قسمتی از آن را به میز تخته کار اختصاص دهید؛ در غیر اینصورت به راحتی می توانید تخته خود را بر روی اپن یا با پهن کردن پارچه ای بر روی زمین، آن را روی زمین قرار داده و کار های خود را به ترتیب و منظم انجام دهید.

قاشق، چنگال و چاقو کاربردی ترین لوازم آشپزخانه

اگر تمامی لوازم آشپزخانه را داشته باشید، بدون وجود قاشق، چنگال و چاقو نمی توان گفت که آشپزخانه تان تکمیل است؛ چرا که این سه ابزار جز ابزارهای لاینفک در آشپزخانه بوده و می بایستی که به این سه ابزار به عنوان مهمترین لوازم آشپزخانه اهمیت داده شود. از آنجائیکه که این سه ابزار در ارتباط مستقیم با رطوبت و آب هستند، بهترین نوع آنها جنس استیل بوده که در طرح ها و قیمت های مختلف در دسترس قرار دارند. این وسایل تمامی نیازهای شما را در آشپزخانه پاسخگو بوده و تاثیر زیادی در سرعت آشپزی دارند.

خرید لوازم آشپزخانه

ظروف مناسب، مهمترین بخش در آشپزخانه

یکی دیگر از ملزومات هر آشپزخانه ای، ظروف پلاستیکی مناسب هستند که بر اساس نیاز و بودجه ای که دارید، به راحتی می توانید آن را انتخاب و خریداری کنید. بطور مثال، برای دسته حبوبات می بایستی که از ظروف شفاف استفاده شود تا در هنگام مصرف دچار سر در گمی و صرف زمان بیشتر نشوید. جنس این ظروف می تواند از پلاستیک یا شیشه باشد؛ یا مثلا شیرینی‌جات و شکلات ها را در ظروف غیر قابل نفوذ نگهداری کنید تا حشرات و مورچه ها وارد آن نشوند. برخی از مواد غذایی نیز به سرعت بو می گیرند، برای همین بهتر است از ظروف با کیفیت تری استفاده کنید.

خرید لوازم آشپزخانه

جمع بندی
امروزه لوازم آشپزخانه بیش از پیش دارای تنوع در طرح، رنگ و قیمت هستند که بر خلاف باور عموم، کار را برای انتخاب سخت تر کرده اند. شرکت تهران پیلتن (ویژن پلاست) در فضایی مناسب و با مجهزترین دستگاه های روز دنیا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات و وسایل آشپزخانه در ایران است. تمامی محصولات این شرکت علاوه بر ظاهر زیبا و دوام بالایی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند و این امکان را برای شما به وجود آورده است تا با صرف هزینه ای کم، آشپزخانه خود را تکمیل کنید. ویژن پلاست این امکان را فراهم آورده است تا با ورود به سایت visionplast.co، خریدی مطمئن و امن را تجربه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.