راهنمای جامع استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

این مقاله به اقتباس از سایت نی نی بازار نوشته شده است: ماشین ظرفشویی یکی از وسایل ضروری برای هر خانه است که رفاه و زمان بیشتری را در اختیار اعضای خانواده قرار می‌دهد. این دستگاه قابلیت شستشوی کامل و بی‌نقص ظروف را دارد؛ به‌گونه‌ای که اثر از لکه غذا یا روغن و عطروطعم غذا در آن باقی نماند. اما محقق شدن این ایده آل، کاملاً به نوع و کیفیت شوینده استفاده‌شده برای شستشو بستگی دارد. انواع شوینده‌های ماشین ظرفشویی موجود در بازار به سه نوع پودر، ژل و قرص تقسیم می‌شوند که ژل و قرص ظرفشویی دارای محبوبیت بیشتری در میان مصرف‌کنندگان هستند.

اندازه‌گیری پودر و تناسب دادن آن با دستگاه و تعداد ظروف دشوار بوده و احتمال ریختن شوینده به اطراف و پراکنده شدن آن بیشتر است. در این میان، قرص‌ها دارای قدرت بیشتری در پاک‌سازی ظروف هستند و امکان تمیز کردن ماشین ظرفشویی را نیز میسر می‌سازند. در ادامه مطلب می‌توانید همه‌چیز را درباره استفاده از قرص ظرفشویی بخوانید و به‌راحتی از دانسته‌های خود بهره بگیرید.

کاربرد قرص ظرفشویی چیست و چه تفاوتی با سایر شوینده‌های ظرفشویی دارد؟

قرص ظرفشویی از قدرت آنزیم‌ها به‌منظور پاک‌سازی انواع ظروف بهره می‌گیرد و بیشتر انواع آن دارای نمک، جلا دهنده و قدرت سفیدکنندگی هستند. در برخی از انواع قرص ظرفشویی می‌توان ترکیبی از ژل، جلا دهنده و پودر را نیز مشاهده کرد که ازجمله قدرتمندترین انواع شوینده‌های ظرفشویی به شمار می‌آیند. این قرص‌ها اگرچه در مقایسه با پودر و ژل ظرفشویی گران‌تر هستند، اما درمجموع با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزایای استفاده از آن‌ها می‌توان ادعا کرد که استفاده از آن‌ها صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

استفاده از پودر ظرفشویی درواقع روشی منسوخ‌شده است و امروزه کمتر کسی از پودر استفاده می‌کند. بنابراین از آن می‌گذریم و به مقایسه قرص و ژل ظرفشویی می‌پردازیم. هردوی آن‌ها دارای قابلیت جرم‌زدایی و جلوگیری از باقی ماندن رسوب در دستگاه هستند. بااین‌حال، قرص‌ها را می‌توان شوینده‌های ابرقدرت در عصر حاضر دانست. البته لازم به ذکر است که میزان قدرت پاک‌کنندگی قرص کاملاً به نوع آن بستگی دارد.

آیا دوست دارید بدانید بهترین قرص ظرفشویی چیست؟ مقاله جامع ما در این مورد را از دست ندهید.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

انواع قرص ظرفشویی را می‌توان به سه دسته کلاسیک، همه‌کاره و کوانتوم/پلاتینیوم تقسیم کرد. این قرص‌ها در برندهای مختلف می‌توانند اشکال نسبتاً متفاوتی داشته باشند، اما کارایی و قدرت آن‌ها تقریباً یکسان است. البته در این میان اهمیت برند را نیز نباید فراموش کرد. یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده شوینده ظرفشویی، فینیش (Finish) است که از شهرت جهانی برخوردار است. در این میان می‌توان برندهای فیری و قرص ظرفشویی پریل را نیز جزو گزینه‌های محبوب در میان ایرانیان به شمار آورد.

نحوه استفاده از قرص ظرفشویی فینیش

نحوه استفاده از قرص ظرفشویی فینیش

قرص ظرفشویی فینیش دارای انواع کلاسیک، All in one و کوانتوم است که هرکدام به روش متفاوتی استفاده می‌شوند. البته انواع All in 1 Max و Quantum Max نیز در بازار وجود دارند که ساختاری کاملاً مشابه نسل قبلی خود با کارایی و قدرت بالاتر را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند. قرص کلاسیک فینیش فاقد جلا دهنده و نمک است. بنابراین، استفاده از نمک و جلا دهنده به همراه آن الزامی است. زیرا عدم استفاده از این مواد می‌تواند سلامت و عمر مفید ماشین لباسشویی شما را به خطر بیندازد.

نحوه استفاده از قرص All in one

  • قسمت مخصوصی در دستگاه برای افزودن نمک در نظر گرفته‌شده است که معمولاً در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد. درب آن را بازکرده و نمک را با استفاده از قیف درون مخزن بریزید. استفاده از قیف مانع از پخش شدن نمک در دستگاه و آسیب به آن می‌شود. برای اولین بار باید دو لیوان نمک را به همراه یک لیتر آب در مخزن بریزید. برای دفعات بعدی، در صورت مشاهده هشدار دستگاه برای نیاز به اضافه کردن نمک می‌توانید به مقدار یک کیلوگرم نمک را به مخزن اضافه کنید. دیگر نیازی به افزودن آب نیست.
  • اطمینان پیدا کنید که تمام ظروف قرارگرفته در دستگاه قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را داشته باشند.
  • از سازگاری شوینده با ظروف قرار داده‌شده در دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای مثال، استفاده از قرص کلاسیک برای ظروف شیشه‌ای و نقره موجب کدر شدن و آسیب رساندن به ظرف می‌شود.
  • دستگاه را روشن کرده و بر روی حالت شستشو با قرص ظرفشویی تنظیم کنید. در صورت تنظیم شدن دستگاه بر روی حالت ژل یا پودر، احتمال آسیب به ماشین ظرفشویی افزایش پیدا می‌کند. دمای مناسب بهتر است بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت باشد.

نحوه استفاده از قرص All in one

  • قرص را از بسته‌بندی خارج کنید. به خشک بودن دستان خود دقت کنید تا مانع از خیس شدن و ترکیدن قرص شوید. قرص All in one نیز مانند نوع کلاسیک قابلیت نصف شدن دارد.
  • قرص را در جا قرصی دستگاه قرار دهید و درب جا قرصی را به‌درستی ببندید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف برای شستشو با ماشین ظرفشویی مناسب هستند.
  • از تناسب ظروف با نوع قرص اطمینان حاصل کنید. برای مثال، قرص All in 1 قابلیت محافظت از ظروف شیشه‌ای را دارد، اما برای شستشوی ظروف نقره مناسب نیست.
  • بخش توپی قرمزرنگ بالای قرص، جلا دهنده است. بنابراین، برخلاف قرص کلاسیک نیازی به افزودن جلا دهنده نیست. باوجوداینکه نمک در ترکیبات قرص وجود دارد، اما استفاده از نمک به‌صورت هم‌زمان (برای کاهش سختی آب) توصیه می‌شود.
  • برنامه شستشو را بر روی حالت شستشو با قرص تنظیم کنید و دکمه شروع برنامه را فشار دهید. دمای آب را بین ۱۲۵-۱۴۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

نحوه استفاده از قرص کوانتوم فینیش/پلاتینیوم فیری

قرص ظرفشویی فیری نیز از انواع محبوب قرص‌های ماشین ظرفشویی است. برای استفاده از آن مراحل زیر را طی کنید:

  • یک قرص را از بسته‌بندی خارج کنید. این قرص درواقع پودر فشرده در کنار ژل و جلا دهنده است که در پوسته‌ای با قابلیت حل شدن در آب قرار می‌گیرند. بنابراین، نیازی به خارج کردن محتوای آن از پوسته نیست.
  • قرص را در جا قرصی قرار دهید و سپس درب جا قرصی را به‌درستی ببندید.
  • از قابل شستشو بودن ظروف با ماشین ظرفشویی و تناسب آن‌ها با قرص استفاده‌شده اطمینان حاصل کنید. با استفاده از این قرص می‌توانید علاوه بر ظروف شیشه‌ای، ظرف نقره را نیز بدون کدر شدن و خط و خش برداشتن شستشو دهید.
  • نیازی به استفاده از جلا دهنده و نمک نیست، اما در صورت بالا بودن سختی آب بهتر است از نمک استفاده کنید.
  • ماشین ظرفشویی را بر روی حالت شستشو با قرص تنظیم کنید و دکمه آغاز برنامه را فشار دهید.

نحوه استفاده از قرص کوانتوم فینیش

سخن پایانی
قرص‌ها به مرور زمان پیشرفت کرده‌اند و امروزه شاهد قدرت بالای آن‌ها در پاک‌سازی ظروف و جلا دادن آن‌ها هستیم. این قرص‌ها می‌توانند ظرف‌ها را براق و کاملاً تمیز کنند و اثری از لکه روغن یا بو و طعم غذا به‌جای نگذارند. اما برای محقق شدن این کیفیت در عملکرد لازم است از محصولات اصل و برندهای معتبر استفاده کنید. بسیاری از محصولات موجود در بازار تقلبی هستند و تشخیص آن‌ها از روی ظاهر و بسته‌بندی دشوار است. بااین‌وجود، دقت داشته باشید که بسته‌بندی‌های نامرغوب، تغییر رنگ قرص‌ها و عدم کف کردن و تمیز کردن ظروف در دمای ۴۰ درجه، نشان‌دهنده تقلبی بودن قرص ظرفشویی هستند.

منبع: https://www.ninibazar.com/blog/tips-dishwasher-tablets/

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.