ایمپلنت دندان چیست قبل از کاشت ایمپلنت دندانی بخوانید

با وجود پیشرفت روش‌های مراقبت از دندان‌ها، سالانه عده‌ی زیادی از افراد در سراسر دنیا دندان‌های خود را از دست می‌‌دهند. دلایل از بین رفتن دندان‌ها متفاوت است و می‌‌تواند ناشی از پوسیدگی، آسیب‌دیدگی و موارد این چنینی باشد. یکی از بهترین روش‌های کاشت دندان جدید، ایمپلنت دندان است. جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه‌های دندان را با فلز و پایه‌های پیچ‌دار جایگزین می‌کنند و دندان‌های مصنوعی را که شبیه دندان‌های واقعی هستند را در جای دندان بر روی لثه‌ها قرار می‌‌دهند. جایگزین مناسب برای پروتر یا بریج جراحی ایمپلنت دندان است. در روش‌های پروتز و بریج فقدان ریشه طبیعی دندان‌ها اجازه این کار را نخواهد داد و برای افرادی که ریشه‌ی دندان نیز به کلی از بین‌ رفته است مناسب نیست. اما ایمپلنت روشی مناسب و سودمند برای این گونه افراد است و برای بسیاری از افراد قابل اجراست. اما این که ایمپلنت دندان چیست و چگونه کاشت ایمپلنت انجام می‌شود، در ادامه به شما خواهیم گفت.

ایمپلنت دندان

وضعیت استخوان فک شما نیز تعیین کننده نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان شماست. ممکن است جراحی ایمپلنت به چندین روش باشد. فایده اصلی ایمپلنت‌ها پشتیبانی محکم از دندان‌های جدید شما است.

کاشت ایمپلنت چگونه صورت می‌ گیرد؟
در جراحی ایمپلنت، دندانپزشک ایمپلنت تیتانیوم را در فک شما، درست زیر لثه قرار می‌ دهد. این جراحی معمولاً برای هر ایمپلنت کاشته شده حدود ۱-۲ ساعت طول می‌کشد. پس از اتمام این مرحله، اکثر دندان‌پزشکان حدود ۳ ماه قبل از ترمیم نهایی برای  جایگزینی دندان زمان می‌‌دهند.

آیا می‌توان ایمپلنت دندان را در یک روز انجام داد؟ مدت زمان کاشت معمولاً بسته به تعداد دندان‌های کاشته شده، می‌تواند با یک روش  به‌صورت همزمان از ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت انجام شود.

پس از ثابت کردن ایمپلنت تیتانیوم بر روی لثه‌های شما، مدت زمان انتظار برای کاشت دندان ممکن است طول بکشد و جای دندان خالی بماند. با این حال، اگر ایمپلنت جلوی دهان قرار داشته باشد و جلوه‌ی خوبی به همراه نداشته باشد، برخی  از افراد استفاده از دندان موقت را برای پوشاندن شکاف انتخاب می‌کنند. چندین گزینه برای این کار وجود دارد، می‌‌توانید از یک دندان مصنوعی موقت برای این کار استفاده کنید و بسته به پیشنهاد دندان پزشک شما این کار صورت می‌گیرد.

چه زمانی بعد از کاشت ایمپلنت می‌‌توانیم غذا بخوریم؟ رژیم غذایی غذاهای نرم برای اکثر بیماران در پنج تا هفت روز اول پس از هزینه کاشت ایمپلنت دندان توصیه می‌ شود. ممکن است به بیماران توصیه شود که تحت شرایط خاصی این محدودیت‌ها را تا دو هفته رعایت کنند.

هزینه کاشت ایمپلنت

چه کسی می‌ تواند ایمپلنت دندان انجام دهند؟ قبل از ایمپلنت دندان و کاشت ایمپلنت لازم است از نظر سلامت دهان و دندان توسط یک دندانپزشک بررسی شوید تا مشکلی خاصی برای این جراحی نداشته باشید. لازم است اول از همه پرونده‌های پزشکی شما توسط متخصص جراحی دندان ارزیابی شود تا از نظر انواع بیماری‌ها مانند؛ دیابت، فشار خون مزمن و از این قبیل بیماری‌ها نیز مورد بررسی قرار بگیرید.

بیماران مبتلاء به این شرایط پزشکی و افرادی که به دفعات از سیگار استفاده می‌‌کنند، ممکن است نیاز به ارزیابی و نظارت دقیق‌تری داشته باشند. در طول مشاوره، جراح دندانپزشک محلی از  دهان که  نیازمند ایمپلنت است را بررسی می‌کند و ممکن است از مطالعات تصویربرداری دندان مانند اشعه ایکس و فیلم‌های پانوراما استفاده کند. در اینجا متخصص شما کیفیت و کمیت استخوان فک را نیز ارزیابی می‌ کند تا تعیین کند که آیا به پیوند استخوان نیاز است یا خیر. حال که دانستید ایمپلنت دندان چیست و کاشت آن چگونه انجام می‌شود، شما را با فواید آن آشنا خواهیم کرد.

 فواید کاشت ایمپلنت
کاشت ایمپلنت و دندان جایگزین مزیت‌های زیادی دارد؛ از جمله:

  • بهبود ظاهر: از آنجا که ایمپلنت‌های دندانی  بسیار شبیه  به دندان‌های  واقعی شما هستند، ظاهر زیبا و قابل قبولی خواهند داشت. این ایمپلنت‌ها با توجه به ساختار فک هر فرد طراحی می‌ شوند و به‌صورت دائمی‌ در دهان بیمار قرار می‌گیرند.
  • بهبود گفتار: استفاده از پروتز‌های نامناسب و موقتی، سبب تغییر گفتار و ناهنجار شدن صدای بیمار می‌شوند. این مشکل با کاشت ایمپلنت‌ها از بین رفته است و  با این کار دندان‌های کاشت شده به‌راحتی بر روی فک شما جفت می‌شوند و از تغییر صدا و لغزش دندان‌ها جلوگیری می‌‌کند.
  • راحتی بیشتر: از آنجا که این ایمپلنت‌ها بخشی از  بدن شما می‌شوند، ناراحتی پروتز‌های متحرک را به همراه ندارند و مانند دندان طبیعی عمل می‌‌کنند. غذا خوردن به‌وسیله این دندان‌های کاشت شده، پس از سپری کردن یک دوره مشخص به‌آسانی صورت می‌گیرد و به شما این امکان را می‌‌دهد تا غذای مورد علاقه‌ی خود را به راحتی میل نمایید. ایمپلنت‌های ثابت ناراحتی شرم‌آور در برداشتن دندان مصنوعی را نیز از بین می‌‌برند.
  • ارتقاء و بهبود عزت نفس: نبود دندان نیز باعث می‌شود شما همیشه ترس از خندیدن داشته باشید. ایمپلنت به شما کمک می‌کند تا لبخندی زیبا داشته باشید و همین امر موجب می‌شود شما نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید.
  • بهبود سلامت دهان و دندان: برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی نیازی به کشیدن دندان‌های دیگر ندارید. دندان‌های مجاور برای کاشت ایمپلنت تغییری نمی‌کند و همین امر موجب می‌شود دندان‌های شما سالم بمانند که نتیجه‌ی آن سلامت دهان و دندان در درازمدت است. وقتی کاشت ایمپلنت به‌صورت جداگانه انجام می‌شود موجب می‌شود دسترسی آسان‌تری به بین دندان‌ها داشته باشید و بهبود بهداشت دهان و دندان نیز به‌راحتی امکان‌پذیر می‌شود.
  • دوام ایمپلنت: کاشت ایمپلت بسیار بادوام است و برای سال‌های زیادی درون دهان شما باقی خواهند ماند. با انجام مراقبت‌های گفته شده توسط دندان پزشک، بسیاری از ایمپلنت‌ها به‌صورت مادام العمر باقی می‌مانند.

 فواید کاشت ایمپلنت

بعد از انجام معاینات و تشخیص کاشت ایمپلنت، نوبت به انتخاب پزشک متخصص و یک مرکز دندان پزشکی معتبر است. این روش به عنوان یک جراحی حساس شناخته می‌‌شود و لازم است به خوبی و توسط یک پزشک با تجربه و با رعایت تمامی‌ نکات اساسی انجام شود.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر اختری با بیش از ۱۰ سال تجربه، یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت ایمپلنت شناخته می‌‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانید به سایت کلینیک با نشانی https://implantcenter.co/ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.