۸ نکته در استفاده از ماشین لباسشویی

یادگیری استفاده از ماشین لباسشویی آنقدرها هم که برخی فکر می کنند دشوار نیست. با این حال، یادگیری و به خاطر سپردن کارهایی که نباید با دستگاه انجام داد، چیزی است که بسیاری از مردم تنها پس از وارد شدن آسیب یاد می‌گیرند. در نتیجه، رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی ناشی از ناآگاهی است که می تواند هزینه بر باشد. در زیر لیستی از نکاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی باید رعایت کنید را ذکر می کنیم:

همه چیز را با ماشین لباسشویی نشویید

آنچه در اینجا می خواهیم بگوییم این است که ماشین لباسشویی فقط برای شستن لباس است. شما نمی توانید هر چیزی را در ماشین لباسشویی قرار دهید و انتظار داشته باشید که تمیز و سالم بیرون بیاید. چیزهایی مانند قلاب فلزی بزرگ، سکه، کمربند یا سرآستین و غیره را هرگز نباید در دستگاه قرار دهید. نه تنها اقلام ممکن است آسیب ببینند، بلکه ممکن است درب شیشه ای نیز بشکند و دستگاه شما نیاز به تعمیرات پیدا کند.

رعایت نکردن ظرفیت لباسشویی

ممکن است فکر کنید که شستن یکباره تمام لباس‌ها باعث می‌شود لباس‌هایتان زودتر تمام شود، اما تنها کاری که انجام می‌دهید آسیب رساندن به ماشین است. محفظه ماشین لباسشویی برای درست کارکردن به مقداری فضا نیاز دارد، و اگر آن را تا لبه پر کنید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که لباس ها را بشویید، در حالی که فضای کافی برای حرکت لباس وجود ندارد؟

تعادل نامناسب دستگاه

ماشین لباسشویی یک دستگاه سنگین است و اسپینر باید با سرعت بسیار بالا یا سرعت فوق العاده بچرخد. این بدان معنی است که اگر دستگاه روی زمین صاف نباشد، به راحتی می تواند سقوط کند . به دلیل سنگین بودن آن، احتمال شکستگی اجزای داخلی یا بیرونی دستگاه زیاد است.

تعمیر و نگهداری منظم و راهنمای کاربر را نادیده نگیرید

دفترچه راهنمای کاربری که سازنده به همراه دستگاه ارائه می کند فقط برای نمایش نیست. این شامل روش صحیح استفاده کردن و دستورالعمل های ایمنی عمومی یا خاص است که باید به آنها پایبند باشید. به طور مشابه، فکر کردن به اینکه تعمیر و نگهداری منظم ضروری نیست، می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا بسیاری از مشکلات پنهان می مانند تا زمانی که آشکار شوند و رسیدگی به آنها دشوارتر شود. در صورتیکه در لباسشویی شما ایرادی مشاهده شد و به دنبال کارشناسی با تجربه هستید می توانید جهت تعمیر ماشین لباسشویی به خدمات سرویس مراجعه نمایید.

تعمیرات را به تاخیر نیندازید

نادیده گرفتن یک ایراد در دستگاه می تواند هزینه های سنگینی داشته باشد. هنگامی که دستگاه در حال استفاده نیست ممکن است مشکل زیادی ایجاد نکند، اما زمانی که به استفاده از دستگاه با نقص ادامه دهید، آسیب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

مواد شوینده اضافی

یکی دیگر از کارهایی که هرگز نباید با ماشین لباسشویی خود انجام دهید، استفاده از مواد شوینده به مقدار زیاد است. زیرا نه تنها باعث شستشوی بهتر نمی شود بلکه ممکن است باعث باقیماندن مواد شوینده روی لباس شود.

لباس های زرق و برق دار یا تزیین شده و زیپ دار

یکی دیگر از مواردی که قطعاً باید از قرار دادن آن در دستگاه اجتناب کنید، لباس های تزئین شده است. با توجه به چرخش سریع لباس ها در لباسشویی، امکان جدا شدن قطعات تزئینی لباس و آسیب زدن به لباسشویی وجود دارد. همچنین سعی کنید زیپ لباسها را ببندید تا قسمت زیپ آن گیر نکند و باعث آسیب نشود.

لباس های کوچک نوجوان

یکی دیگر از مواردی که باید از آن اجتناب کنید قرار دادن پارچه های کوچک مانند جوراب بچه در دستگاه است. آنها ممکن است به راحتی در داخل گیر کنند و به طور بالقوه می توانند زهکشی را مسدود کنند و تخلیه و چرخش دستگاه را متوقف کنند.

4.7/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.