اهمیت و مزایای استفاده از اتوکلاو

اتوکلاو استوک، معمولاً بیش از ۲۰ سال عمر می کنند؛ اما با افزایش سن، فناوری پشتیبانی کننده از آنها نیز افزایش می یابد. در نتیجه، آزمایشگاه‌هایی که دارای اتوکلاو/استریل‌ کننده‌ های مدل قدیمی‌ تر هستند؛ به دلیل عملکرد به خطر افتاده، به‌ طور پیش‌ بینی‌ شده با ظرفیت کمتر از ظرفیت کامل کار می‌ کنند. رادیوگرافی دی سی، جز دستگاه ها و تجهیزاتی است که وجود آن در هر کلینیک و مطب دندانپزشکی ضروری و حائز اهمیت می باشد. اگر به دنبال راه اندازی یک مطب جدید و آغاز کار خود هستید؛ پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به وب سایت dentyshine.com، از یونیت کارکرده و با کیفیت موجود در فروشگاه ما بهره مند شوید. هر آزمایشگاهی نیازی به جایگزینی اتوکلاو مدل قدیمی ندارد؛ چرا که امروزه، به سادگی با ارتقای سیستم کنترل اتوکلاو خود، می توانید به راحتی و به صرفه عمر اتوکلاو آزمایشگاهی خود را افزایش داده و از قابلیت های فعلی خود فراتر بروید.

سیستم ار وی جی چگونه کار می کند؟

بیش از ۹۰ درصد درمان ها و اقدامات دندانپزشکی، نیاز به استفاده از اشعه ایکس دندان دارد. سیستم ار وی جی چگونه کار می کند؟ RadioVisioGraphy در علم دندانپزشکی همانطور که از نام آن پیداست، یک تکنیک تصویربرداری دندانی است که بر اساس اصل رادیوگرافی دیجیتال است. ار وی جی، یک سیستم تصویربرداری با دوز پایین و سریع است که به جای فیلم های اشعه ایکس از یک حسگر کوچک داخل دهانی استفاده می کند. این شامل یک حسگر در داخل دهان در ناحیه مورد تصویربرداری و یک دستگاه اشعه ایکس در خارج از آن است. با استفاده از سنسور ار‌ وی جی، می توان تصاویر را ذخیره و به فرمت های مختلف تبدیل کرد. کدام سنسور در RVG استفاده می شود؟ سنسور سایز ۰ برای معاینات اطفال در نظر گرفته شده است. سنسور سایز ۱ یک سنسور همه منظوره است که برای تصاویر عمودی به خوبی کار می کند و از سنسور سایز ۲، برای گرفتن تصاویر بایت وینگ و پری آپیکال استفاده می شود.

سیستم‌ های کنترل مدرن اتوکلاو

سیستم‌ های کنترل مدرن اتوکلاو، مجهز به ویژگی‌ هایی مانند صفحه‌ نمایش لمسی بصری، عملکرد بی‌ درنگ، بیش از ۲۰ چرخه از پیش برنامه‌ ریزی‌ شده، گزارش داده‌ های قابل دانلود، حفاظت از رمز عبور و موارد دیگر هستند. هر یک از این ویژگی ها، به آزمایشگاه‌ ها کمک می‌ کند تا از دقت تکرارپذیر در فرآیند و روش اطمینان حاصل کرده و به آزمایشگاه شما قدرت می‌ دهد تا سیکل‌ ها و دماهایی را که به بهترین وجه برای نیاز های دقیق استریلیزاسیون شما مناسب است انتخاب کند. در حالی که فناوری و تجهیزات برای انجام بهترین کار شما حیاتی هستند، ممکن است پرهزینه باشند و به جستجوی بی پایان برای جدیدترین و بهترین تجهیزات منجر شوند. فرآیند دستیابی به محصولات و فناوری نوآورانه در دنیای پیچیده دندانپزشکی، می تواند استرس زا باشد. با این حال، چند جنبه وجود دارد که دندانپزشک باید قبل از خرید تجهیزات جدید دندانپزشکی آنها را بررسی کند.

چرا برخی از مطب های دندانپزشکی بیماران را از دست می دهند؟

برخی از عواملی که دندانپزشک را از دیگران متمایز می کند که شامل؛ موقعیت مکانی، خدمات دندانپزشکی و امکانات موجود در کلینیک است. اما برای اینکه بفهمیم چه انگیزه‌ای باعث می‌ شود افراد به یک دندانپزشک مراجعه کنند، ابتدا باید بفهمیم چه چیزی مانع از مراجعه آنها به دندانپزشکی می‌ شود. هزینه گران درمان های دندانپزشکی، اضطراب یا ترس دندانپزشکی، خاطرات بد از درمان دندانپزشکی گذشته، امکانات بد، محیط بالینی غیر بهداشتی جز فاکتور های موثر در عدم مراجعه بیماران به کلینیک های دندانپزشکی می باشد. برای رقابتی ماندن در بازار مستلزم تمرکز بیشتر بر تمایز عمل خود از دیگران است. فناوری مدرن، می تواند شما را متمایز کند و به شما در تشخیص و برنامه درمانی بهتر برای بیمارانتان به طور موثر کمک کند. ارتقاء تجهیزات منسوخ شده می تواند به ایجاد تمرین کارآمدتر و هوشمندانه کمک کند. برخی از مطب ها، ممکن است تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی مانند میکروسکوپ دندانپزشکی، لیزر دندانپزشکی، دستگاه های CAD-CAM و غیره نداشته باشند که باعث می شود مطب های حاوی این تجهیزات، در میان سایر موارد منحصر به فرد به نظر برسد.

اتوکلاو چیست و نحوه عملکرد از آن چگونه است؟

اتوکلاو یک دستگاه ضدعفونی کننده بخار است و از گرمای مرطوب به شکل بخار اشباع تحت فشار برای رسیدن به دمای بالاتر از نقطه جوش، تا ۱۳۵-۱۳۷ درجه سانتی گراد استفاده می کند تا میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و هاگ ها را از بین ببرد. استریلیزاسیون با بخار غیر سمی صورت گرفته و کاملا ارزان، سریع میکروب کش می باشد. چهار پارامتر استریلیزاسیون بخار وجود دارد؛ بخار، فشار، دما و زمان. بخار ایده آل برای استریل کردن، بخار اشباع خشک و آب حباب شده است. فشار به عنوان وسیله ای برای رسیدن به دمای بالا لازم برای کشتن سریع میکروارگانیسم ها عمل می کند. برای اطمینان از فعالیت میکروب کشی باید دماهای خاصی به دست آید. دو دمای معمول استریلیزاسیون با بخار ۱۲۱ درجه سانتیگراد (۲۵۰ درجه فارنهایت) و ۱۳۲ درجه سانتیگراد (۲۷۰ درجه فارنهایت) هستند. این دماها باید برای حداقل زمان حفظ شوند تا میکروارگانیسم ها از بین بروند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.