چگونه به کودک بیمارتان غذا دهید؟

زمانی که کودکی بیمار است معمولاً از خوردن غذا امتناع می‌کند و برای همین گرسنه‌اش می‌شود. کودک بیمار چون غذا نمی‌خورد احساس ضعف کرده و حالش بدتر می‌شود. یکی از دردسرهای مادرانه این است که بخواهند به بچه‌ بیمار خود غذا بدهند.

زمانی که کودکی بیمار است معمولاً از خوردن غذا امتناع می‌کند و برای همین گرسنه‌اش می‌شود. چون غذا نمی‌خورد احساس ضعف کرده و حالش بدتر می‌شود.

برای این که ناخوشی خیلی زود از بین برود لازم است که کودک بیمار غذا بخورد و مایعات لازم را بنوشد. حتماً شما هم در این مواقع ترفندهایی دارید.

برای این که فرزند دلبندتان خیلی زود از بیماری خلاص شود و بدنش پویایی و سلامت خود را بازیابد لازم است کارهای خاصی انجام دهید. می‌توانید در این جور مواقع با گوشت، پنیر، نان و میوه یک غذای ساده و سرشار از ویتامین و کلسیم تهیه کنید که به بهبودی او کمک می‌کند.

برای این کار مقدار کمی گوشت بپزید یا کباب کنید. گوشت را به صورت مربع مربع خرد کنید. سپس پنیر و نان تست را به همین شکل و اندازه خرد کنید. مقداری میوه به دلخواه خودتان یا میوه‌های مورد علاقه فرزندتان را نیز نگینی کرده و به مواد قبلی اضافه کنید.

مواد را با هم مخلوط کنید و داخل یک بشقاب رنگی و زیبا بریزید. غذا را به همراه یک لیوان آب میوه‌ی طبیعی داخل سینی گذاشته و پیش فرزندتان بروید.

برای این که ناخوشی خیلی زود از بین برود لازم است که کودک بیمار غذا بخورد و مایعات لازم را بنوشد.

سخت گیری‌ها و مقررات هر روزه را فراموش کنید. او را مقابل تلویزیون و کارتون یا برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌اش بنشانید. بشقاب غذا را در اختیارش بگذارید و بگویید همان طور که تماشا می‌کند از غذایش بخورد.

می‌توانید خودتان به او غذا دهید. حواستان باشد تا تمام شدن کارتون غذا و آب میوه‌اش را تمام کرده باشد.

منبع: تبیان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.