نکاتی برای مراقبت از پوست کودک

یک آفتاب سوختگی شدید در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلاء به سرطان پوست را بعدها در طول زندگی شخص افزایش دهد. مراقبت از کودکان در برابر تابش خورشید و تشعشعات مضر آن برای والدین بسیار مهم است. اینکار همیشه آسان نیست چرا که ورزشها و فعالیت های خارج از منزل کودکان مخصوصاً در تابستان وقت بسیاری را طلب می کند. حتی هوای ابری نیز مشکل زاست. بر اساس تحقیقات دانشمندان آمریکایی ۶۰ – ۸۰ درصد از تابش های خورشید می تواند از لایه های ابر نیز گذشته و به بدن یک شناگر در عمق یک فوتی ( ۳۰ سانتی متری) آب (در استخر یا دریا) برسد. تشعشعات مضر خورشید می توانند از آب ، برف، شن و ماسه سفید نیز عبور نمایند . اگر چه ما می توانیم تابش خورشید را متوقف کنیم اما چند راه وجود دارد که خطر قرار گرفتن در معرض خورشید را در کودکان کاهش دهیم:

راه‌هایی برای کاهش خطر قرار گرفتن کودکان در معرض نور خورشید وجود دارد:

۱- در ساعت‌هایی از روز که تابش آفتاب شدیدتر است کودکان را از تابش مستقیم نورخورشید دور نگه داریم؛ مثلا بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر.

۲- استفاده از حفاظ‌های فیزیکی ضدآفتاب مانند کلاه ضروری است. لبه کلاه از کودک در برابر تابش مستقیم نورآفتاب محافظت خواهد کرد. برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی، روی پوست دست‌ها، گردن، گوش‌ها و بینی کودک کرم‌های ضدآفتاب مخصوص کودکان بزنید.

۳- به کودک لباس مناسب بپوشانید. اشعه‌های ماورای‌بنفش می‌توانند از لباس‌های نازک به‌خصوص اگر خیس هم باشند، عبور کنند، ولی پارچه‌هایی با بافتی ضخیم از کودک شما در برابر این تابش‌ها بهتر محافظت می‌کنند. پوشاندن سطح بدن کودک با لباس، بهترین نوع محافظت از پوست کودک است.

۴- حتما با پزشک درباره انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب برای کودک خود و نوع پوست او مشورت کنید، به‌خصوص در مورد کودکان زیر۲ سال. به تاریخ مصرف کرم و استاندارد بودن آن توجه کنید.

اولین نکته ای که باید هنگام خرید ضدآفتاب برای بچه ها به آن توجه داشته باشید، این است که محصول مناسب پوست کودکان برای آنها بخرید. بهتر است ضدآفتاب بچه ها، حاوی ترکیب هایی مانند زینک اکساید یا دی اکساید تیتانیوم باشد چون این ترکیب ها، کمترین تحریک پوستی را برای پوست حساس و لطیف بچه ها ایجاد می کنند و جذب پوست آنها هم نمی شوند. محققان آمریکایی به صراحت اعلام کرده اند در حال حاضر، این دو ترکیب، ایمن ترین ترکیب های موجود در ضدآفتاب های مختلف موجود در بازار برای بچه ها هستند. بهتر است بدانید که هر چند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از ترکیب هایی مانند اکسی بنزون و رتینیل را هم در کرم های ضدآفتاب تایید کرده است اما استفاده از چنین کرم هایی با این ترکیب ها می تواند برای پوست نازک بچه ها خطرناک باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.