طرز تهیه شربت گل پنیرک

شربت یکی از نوشیدنی هایی است که با گرم شدن هوا و آمدن فصل تابستان رواج بیشتری پیدا می کند. عده ای از افراد سعی می کنند بصورت طبیعی شربت را در منزل تهیه کنند و عده ای نیز آن را از فروشگاه ها خریداری می کنند. اگر از شربت های تکراری خسته شده اید و دنبال یک شربت متنوع می گردید شربت گل پنیرک را امتحان کنید:

مواد لازم برای تهیه شربت گل پنیرک:
آب سرد: یک لیوان بزرگ
گل پنیرک خشک: یک قاشق غذاخوری سرخالی
شکر: سه قاشق غذاخوری
گلاب یا عرق بیدمشک: به مقدار لازم
آبلیمو یا سرکه: چند قطره
تخم شربتی: به مقدار لازم

طرز تهیه شربت گل پنیرک:
برای درست کردن این شربت به ازای هر یک لیوان بزرگ آب سرد تقریباً یک قاشق غذاخوری سرخالی گل خشک را با دو سه قاشق غذاخوری شکر خوب آسیاب کنید و در آب سرد بریزید. می‌توانید مقدار شکر را بنا به ذائقه خودتان کم یا زیاد کنید. با چنگال خوب هم بزنید تا گل ها کاملاً رنگ بدهند.حالا با استفاده از یک پارچه نخی تمیز شربت را صاف کنید. برای اینکه طعم شربت خوب باشد می‌توانید مقداری گلاب یا عرق بیدمشک به آن اضافه کنید. می‌توانید شربت را به رنگ ارغوانی در بیاورید. به این صورت که چند قطره آبلیمو یا سرکه داخل شربت بریزید ولی فقط چند قطره چون اگر زیاد باشد شربت رنگش را کاملاً از دست می‌دهد. می توانید به این شربت تخم شربتی هم اضافه کنید.

نکته:
نکته ۱: در تهیه شربت از آب گرم استفاده نکنید چون رنگ گل ها خیلی سریع از بین می‌رود. اگر این شربت به مدت طولانی مخصوصاً در یخچال بماند سیاه رنگ می‌شود.
نکته ۲: این شربت برای رفع عطش مناسب است و تب بر قوی و ضد سرفه است. ضمن اینکه برای کبد مفید بوده و خون را هم تصفیه می‌کند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.