معرفی کامل کافه باکارا میدان انقلاب | منو، عکس و شماره تماس

کافه باکارا یکی از کافی‌ شاپ‌های معروف مرکز تهران است. این کافه با بهره‌مندی از امتیازات متنوعی نظیر فضای باز، پرسنل متخصص، منوی گسترده و بسیاری موارد دیگر، سال‌های نسبتاً زیادی است که انتخاب اول بسیاری از افراد برای کافه‌نشینی در مرکز شهر تهران به حساب می‌آید. کافه باکارا با مترو و ایستگاه بی‌آرتی نیز بسیار نزدیک است و از همین جهت دسترسی بسیار ساده‌ای به مناطق دیگر دارد؛ هرچند به دلیل واقع شدن در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر، در اطراف آن به سختی جای پارک (مخصوصاً در ساعات شلوغ روز) پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم تا با بررسی تاریخچه کافه باکارا و همچنین لوکیشن و منوی فعلی آن، گزارش نسبتاً جامعی از این کافی شاپ مشهور در مرکز تهران به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کافه باکارا

برای آنکه تاریخچه کافه باکارا را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا نگاهی به تاریخچه کافی شاپ‌ها و به طور کلی فرهنگ کافه‌نشینی در ایران و شهر تهران داشته باشیم.

فرهنگ کافه‌نشینی در ایران از قرون بسیار دور آغاز شده است؛ از زمان صفویه و با تشکیل اولین قهوه‌خانه‌ها در ایران. در آن زمان هنوز اثری از چای در ایران نیست و نوشیدنی ثابت مردم در آن زمان قهوه (نظیر آنچه امروزه به آن قهوه ترک گفته می‌شود) بوده است. قهوه‌خانه‌ها در ایران از همان زمان در کنار دورهمی مردان و انجام کارهای روزمره، جایی برای دورهمی‌های ادبی، هنری و فرهنگی نیز بوده است و از همین رو می‌توان گفت مسئله گره‌خوردگی فرهنگ و هنر با کافه‌نشینی در ایران، سابقه‌ای دور و دراز دارد.

پس از سقوط صفویه و همچنین پس از ورود چای به ایران اما بسیاری از معادلات تغییر کرد و با ورود چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها از دور خارج شدند؛ نقش فرهنگی آن‌ها نیز از بین رفت. تا دهه بیست و سی سده هزار و سیصد شمسی، که مجدداً قهوه‌خانه‌ها با نام جدید کافه و کافی شاپ به عرصه بازگشتند و به ایفای نقش خود تا امروز ادامه دادند.

یک نقطه عطف مهم دیگر در تاریخ کافه‌های ایران، به دهه ۹۰ شمسی بازمی‌گردد؛ زمانی که کافی شاپ‌ها رشدی قارچ‌گونه پیدا کردند و در سراسر شهرهای کوچک و بزرگ ایران، اثری از آن‌ها پیدا شد. این موضوع یک شوک بزرگ در فرهنگ کافه‌نشینی نیز در ایران ایجاد کرد؛ چراکه با ورود بسیاری افراد که هیچ سابقه، تعهد و تخصصی در این زمینه نداشتند، بسیاری از کارکردهای فرهنگی کافه‌نشینی نیز تحت شعاع قرار گرفت.

اکنون می‌توانیم به تاریخچه کافه باکارا بپردازیم.

تاریخچه کافه باکارا

آنچه کافه باکارا را از بسیاری دیگر از کافه‌ها مجزا می‌کند، توجه خاص آن‌ها به فضای کافه و امکانات روانی خاصی است که یک کافه می‌تواند در اختیار مشتریان خود قرار دهد. کافه باکارا در بیشتر دوره فعالیت خود، در یک ساختمان بزرگ قدیمی کار می‌کرد که یک حوض آبی بزرگ نیز در میانه خود داشت.

این ساختمان از سویی فضای بسیار نوستالژیک داشت و از سوی دیگر، فضای بزرگ و راحت آن به مشتریان آزادی عمل زیادی می‌داد. دکوراسیون کافه باکارا نیز در آن موقع پر بود از وسایل عتیقه و قدیمی که نسل اول کافه‌های مدرن در ایران را به ذهن افراد متبادر می‌کرد.

همین توجه خاص کافه باکارا به ریشه‌های کافه‌داری در ایران و ایجاد فضایی خاص که آمادگی کامل برای تبدیل شدن به یک فضای فرهنگی هنری داشت، این کافه را به یکی از مشهورترین‌ها در تهران تبدیل کرد. اما این پایان قصه کافه باکارا نیست.

نمای ساختمان قبلی کافه باکارا به این شکل بوده است.
نمای ساختمان قبلی کافه باکارا به این شکل بوده است.

فصل جدید کافه باکارا

کافه باکارا در میانه‌های تابستان سال ۱۴۰۱، از ساختمان قدیمی و نوستالژیکی که ساکن آن بود به فضایی جدید کوچ کرد. این فضای جدید هرچند کمتر از فضای نوستالژیک قبلی این کافه بهره ‌برده است، اما سایر ویژگی‌های مهم کافه را در خود حفظ کرده است و از همین رو همچنان می‌تواند محلی عالی برای کافه‌نشینی باشد.

کافه باکارای جدید طراحی مدرن و مینیمال دارد و همچنان می‌توان رد وسایل قدیمی را در آن پیدا کرد، که اکنون کارکردی جدید و نو پیدا کرده‌اند.

لوکیشن کافه باکارا

لوکیشن کافه باکارا در محدوده خیابان انقلاب و چهارراه ولی‌عصر قرار دارد. آدرس جدید این کافه خیابان انقلاب (شرق)، بعد از تئاترشهر، بین رازی و خارک، انتهای بن‌‌بست انجمن کتاب است؛ که از محل قبلی این کافه فاصله زیادی ندارد.

همان‌طور که گفتیم کافه باکارا با مترو نیز در دسترس است و شما می‌توانید با پیاده شدن در ایستگاه چهارراه ولی‌عصر، به سادگی به این کافی شاپ دسترسی داشته باشید. ساعت کار این مجموعه ۱۰ تا ۲۴ بوده و شماره‌ تماس آن نیز ۰۹۳۷۳۵۶۴۰۷۲ است. این کافه همچنان از فضای باز بهره می‌برد، سیگار آزاد است و منوی وسیعی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

منو کافه باکارا

منو کافه باکارا از دو بخش اصلی تشکیل شده است: منوی کافه و منوی رستوران. لیست منوی کافه باکارا عبارت است از:

نوشیدنی گرم

دوپیو، آمریکانو، کاپوچینو، کافه لاته، کافه لاته طعم‌دار، هات چاکلت، هات چاکلت طعم‌دار، چای سیاه، چای سبز، چای ترش، چای ماسالا، چای مراکشی، چای بهار نارنج زعفران، دمنوش گل گاو زبان، دمنوش سیب دارچین، دمنوش مخصوص باکارا.

نوشیدنی سرد

ماکتل موهیتو، ماکتل رد موهیتو، ماکتل آیس تی بالی، ماکتل جینجر لایم، ماکتل آذرنوش، کوکیتو، اسموتی بری، اسموتی لیموناد، اسموتی آیس چاکلت، شیک موکا، شیک شکلات و فندق، شیک پسته زعفران، آیس آمریکانو، آیس لاته، آیس موکا، شربت زعفران و تخم شربتی، عرق بهار نارنج زعفران، عرق گل گاو زبان با لیموی تازه، آبمیوه تازه فصل و … .

قهوه دمی

قهوه ترک، ایروپرس، وی شصت، کمکس، فرنچ پرس.

کیک و دسر

کیک روز، آفوگاتو، سوفله شکلات، براونی، کروسان موز شکلات، تست بادام، تست بیکن.

صبحانه

پنیر برشته، املت بیکن، املت قارچ، املت ایرانی، نیمرو، نون و پنیر و خیار و گوجه، املت مدیترانه‌ای، صبحانه ایرانی، نیمرو خرما گردو جنوب.

منو رستوران باکارا

منو رستوران باکارا از این قرار است:

چیز برگر، ماشروم برگر، جوسی برگر، چیکن پنینی، پاستا مرغ، پاستا پستو، وجی پنینی، بیف پنینی، نودل مرغ، پاستا سبزیجات، ساندویچ مرغ، استیک مرغ، بشقاب سوخاری، فت برگر، باکارا برگر، دبل چیز برگر، استیک ریبای، استیک تندرلوین، کته استیک.

پیش‌غذا و سالاد

سالاد سزار با مرغ گریل، سالاد سبز، سالاد فتوش، سالاد اسفناج، بال کره‌ای، بروسکتا سبزیجات، سیب‌زمینی با سس آلفردو، سیب‌زمینی با سس چدار، سوپ روز.

غذای ایرانی

شامی کباب، باقالا قاتق، ترش شامی، کشک بادمجان، پلوی مرغ با کدو حلوایی، چکدرمه ترکمنی، لوبیاپلو، آلبالوپلو با مرغ، قیمه نثار قزوین.

کافه باکارا از یک رستوران حرفه‌ای نیز بهره می‌برد.
کافه باکارا از یک رستوران حرفه‌ای نیز بهره می‌برد.

دسترسی آنلاین به کافه‌ها و رستوران‌های شهر، با اسنپ‌فود

شما می‌توانید از طریق صفحه سفارش آنلاین کافه باکارا به شکل آنلاین به منوی وسیع کافه باکارا دسترسی داشته باشید؛ همچنین از طریق این صفحه سفارش آنلاین از کافه های تهران می‌توانید به منوی بسیار بزرگی از بیشتر کافه‌های شهر تهران دست یابید. از همراهی شما بسیار سپاس‌گزاریم.

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

بلاگ اسنپ فود: https://snappfood.ir/blog/مجله-اینترنتی/

آدرس سایت:   https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام:  https://www.instagram.com/snappfood_ir/

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.