۱۰ تا از معتبرترین قهوه‌های جهان را بشناسید

۱۰ تا از مجلل ترین قهوه های جهان

تلاش شده است تا این دانه ها بر اساس شهرت و به شیوه ای بی طرفانه رتبه بندی شوند.

البته، هیچ معیار رسمی برای سنجش اعتبار قهوه وجود ندارد… پس با خیال راحت مخالفت کنید و خشم خود را ابراز کنید.

من همچنین افکار شخصی خود را در هر طبع قهوه گنجانده ام، زیرا احساس می کنم برخی از دانه های محبوب تر بیش از حد ارزیابی می شوند و برخی از رتبه های پایین تر شایسته اعتبار بیشتری هستند!

خوب، در حالی که سلب مسئولیت موقت در راه نیست، بیایید به ۱۰ نو از انواع قهوه فوری معتبر جهان نگاه کنیم.

۱۰. کاستاریکا تارازو

شهرت قهوه کاستاریکا در سال های اخیر در حال افزایش بوده است. غلات تک منشا از Tarrazu شناخته شده ترین است.

کاستاریکا تارازو

این دانه ها عطر بسیار شیرینی شبیه شکر قهوه ای دارند. قهوه با نت هایی از میوه های استوایی و مرکبات ترکیب شده است. اسیدیته روشن و پر جنب و جوش، مشخصه بسیاری از قهوه های آمریکای مرکزی، به پیچیدگی آن می افزاید. هر قهوه تارازو که من از امتحان کردن لذت بردم، پایانی شیرین و ماندگار داشته است.

این قهوه ای است که اخیراً به شدت به آن بازگشته ام. اگرچه فکر می‌کنم قهوه تارازو دارد به رسمیت شناخته می‌شود که شایسته آن است، اما هنوز راه‌هایی در پیش دارد تا اینکه به اتفاق آرا در لیست‌های همه قرار گیرد! پس معطل نکنید خرید قهوه با اصالت حق شماست.

۹. گواتمالا آنتیگوا

زمانی که چندین سال پیش در آنتیگوا، گواتمالا بودم، لذت زیادی از چشیدن این قهوه داشتم. چیز خاصی در مورد نوشیدن قهوه در منبع آن وجود دارد. شاید این عامل طراوت، منظره زیبای اطراف، یا شاید فقط عامل تجدید باشد. به هر حال، این یک تجربه خاص است.

می توانید انتظار داشته باشید که قهوه گواتمالا غنی و پیچیده باشد. نت های مرکبات، آجیل و شکلات معمولی هستند و ترشی روشن و با طراوت واقعاً خودنمایی می کند.

این یکی دیگر از دانه های آمریکای مرکزی است که دائماً آن را می چرخانم. به نظر من قهوه آنتیگوا گواتمالا اعتبار بیشتر آن را دارد.

گواتمالا آنتیگوا

۸. مندلینگ سوماترای اندونزی

اندونزی متشکل از زنجیره ای از جزایر است که شرایط متغیری را برای کشت قهوه فراهم می کند. جزایر سوماترا، سولاوسی، جاوه و بالی قهوه عالی تولید می کنند. بهتر؟ تماس بسیار سختی است، اما من باید با سوماترا ماندلینگ بروم.

دانه های ماندلنگ سوماترا عطری عجیب و غریب و شیرین دارند و یک فنجان قهوه غنی و خاکی تولید می کنند. نت های شکلات و ادویه نیز برجسته هستند. قهوه سوماترا به طور طبیعی اسیدیته کمی دارد و باعث می شود که معده نسبت به سایر دانه های معتبر راحت تر باشد.

من بزرگ شدم تا واقعاً این قهوه را دوست داشته باشم، اما قطعاً اولین بار که آن را امتحان کردم آن را امتحان نکردم. ممکن است برای قدردانی از این یک طعم کاملاً توسعه یافته لازم باشد، بنابراین کسانی که قهوه می نوشند بیشتر از آن لذت می برند.

۷. موکا یمن

یمن تاریخچه طولانی و پیچیده قهوه دارد. در سال های اخیر به دلیل ادامه جنگ داخلی، تولید قهوه کاهش شدیدی داشته است. کاهش عرضه قهوه یمن منجر به افزایش قیمت برای مصرف کنندگان می شود. با این حال، تقاضا هنوز وجود دارد. چرا؟ واقعاً ساده است، قهوه یمن واقعاً خوب است.

در این مورد، موکا به آن نوشیدنی تجاری مملو از شکلات اشاره نمی کند. در عوض، موکا اشاره ای به بندر اصلی یمن است که قهوه از آنجا به طور تاریخی حمل می شد.

می توانید انتظار داشته باشید قهوه یمن رایحه ای عجیب و غریب و طعمی غنی و پیچیده داشته باشد. اسیدیته رنگ شراب و برخی ویژگی های خاکی معمولی است. نت های میوه، شکلات و ادویه نیز رایج هستند.

به دست آوردن قهوه یمن تا حدودی دشوار است و به همین دلیل نسبتاً گران است. من از قهوه موکا بسیار لذت می برم، اما خرید مداوم آن نسبتاً گران است. قطعاً ارزش این را دارد که هر از چند گاهی برای حمایت از صنعت قهوه یمن خودنمایی کنیم.

۶. یرگاشفه اتیوپیایی

اکثریت اتیوپی را زادگاه قهوه می دانند و اکثر آنها موافق هستند که برخی از بهترین دانه های جهان را تولید می کند. اگرچه گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد، من یرگاشفه اتیوپیایی را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهم. نگران تلفظ Yirgacheffe نباشید، مردم متوجه منظور شما خواهند شد.

این قهوه پیچیده است و اغلب نت هایی از میوه و شراب و لقمه ای روشن و لذت بخش ارائه می دهد. من دوست دارم این قهوه را با شراب خوب مقایسه کنم. لوکس است، خوشمزه است…می دانید… رایحه شراب دارد.

یرگاشفه اتیوپیایی

از زمانی که به یاد دارم این مورد مورد علاقه من بوده است. من فکر می کنم اکثریت قریب به اتفاق قهوه خورها باید قبول کنند که Yirgacheffe شایسته نام بردن به عنوان بهترین قهوه در جهان است.

در اینجا یکی دیگر از دانه های آفریقایی بسیار مورد توجه است، این بار از تانزانیا.

۵. بچه تانزانیایی

دانه های قرمز یک فنجان قهوه غنی با اسیدیته شرابی می سازند. نت های میوه و شراب به شیوه ای بسیار متمرکز ارائه می شوند. این قهوه به تنهایی مرا به عقیده بحث برانگیز کرن بری معتقد کرده است.

برای من، این به همان اندازه خوب است. اگر بخواهم یک قهوه رست شده مورد علاقه را انتخاب کنم، فکر می کنم آن دانه تمشک تانزانیایی باشد. اما هی، این فقط ترجیح شخصی من است، چیزی علیه حیوان خانگی شما نیست!

۴. کنیا AA

مطمئناً کمبود قهوه آفریقایی با کیفیت وجود ندارد! این بار یکی دیگر از کنیا.

این دانه غنی، شیرین و دارای رایحه گلی قوی است. اسیدیته سیتریک و شیرینی میوه از جمله ویژگی های قابل توجه این قهوه است. در یک فنجان قهوه AA در کنیا چیزهای زیادی می گذرد، احتمالاً برای ارزیابی مناسب چند (یا ۱۰) فنجان می خواهید!

این یکی دیگر از قهوه های مورد علاقه من است. من قهوه کنیایی را با کسانی مانند کونا هاوایی گذاشتم و شما می توانید از آن لذت ببرید.

۳. کپی لواک

این قهوه دیگری است که بومی اندونزی است و به راحتی بحث برانگیزترین قهوه روی کره زمین است. اگر نمی دانستید، قهوه Kopi Luwak با استفاده از دانه های درخت خرما وحشی هضم نشده و آسیاب شده درست می شود.

قبل از اینکه واقعاً آن را امتحان کنم، مدتها در مورد این گزینه قهوه عجیب و غریب می دانستم. من به دلیل ادعاهای ظلم به حیوانات مربوط به پرورش سیوه از آن اجتناب می کردم. زمانی که در اندونزی بودم، بعد از اینکه متقاعد شدم که فقط از فضولات وحشی سیوه برای ساخت این فنجان استفاده شده است، مجبور شدم.

کپی لواک

باید بگم خوب بود به اندازه کافی خوب نیست که هزینه را توجیه کند، اما قیمت به نظر من بیشتر به تازگی است. در مجموع، نمی توانم بگویم که دوباره آن را دریافت می کنم، یا آن را توصیه می کنم. نادیده گرفتن ملاحظات اخلاقی و ارزیابی مشروعیت محصولی مانند این بسیار دشوار است. همچنین، اندونزی گزینه‌های بسیار خوبی برای انتخاب دارد، من ترجیح می‌دهم از بحث و جدل و فشار بر کیف پول خود اجتناب کنم.

۲. کوه آبی جامائیکا

بسیاری از مردم این دانه ها را بهترین های دنیا می دانند و متاسفانه قیمت آن ها نشان دهنده این موضوع است!

می توانید انتظار داشته باشید که این قهوه ابریشمی صاف و کرمی با نت های غنی از شکلات باشد. این قهوه قطعاً یک قهوه روزمره نیست، اما هر کسی که آن را می‌نوشد باید حداقل یک بار آن را امتحان کند.

من می گویم که در خطر ناراحت کردن بسیاری از مردم. من فکر می کنم قهوه جامائیکا آبی کوه بیش از حد است. مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد، اما به نظر من، شما می توانید با پول خود چیزهای زیادی بدست آورید. اگر برای مدت طولانی قصد پرخوری دارید، به نظر من قهوه کونا بهترین گزینه است.

۱. کونا هاوایی

مانند کوه آبی جامائیکا، کونا هاوایی به دلیل شهرت بکرش گران است. این یکی دیگر از مواردی است که هر متخصص قهوه باید در یک مقطع زمانی آن را امتحان کند.

قهوه کونا صاف و سبک است. این می تواند حاوی نت های مختلفی از جمله میوه، شراب، شکلات، آجیل و ادویه جات باشد. اسیدیته متوسط ​​آن شیرینی میوه ای یا شیرین را تکمیل می کند و در نتیجه یک فنجان بسیار متعادل به وجود می آید.

اما آیا قهوه کونا ارزش این قیمت را دارد؟ قابل بحث است. من واقعا از دانه کونا لذت می برم، اما با توجه به قیمت، این تنوع فقط برای موقعیت های خاص است. از آنجایی که اشتیاق من به قهوه پنهان نیست، قهوه کونا به هدیه ای عالی برای دوستان و خانواده برای من تبدیل شده است. هیچ شکایتی در مورد آن وجود ندارد!

نتیجه
قهوه Hawaii Kona و Jamaica Blue Mountain بدون شک از محبوب‌ترین قهوه‌های جهان هستند، اگرچه کوپی luwak ممکن است در دپارتمان سر و صدا شکست بخورد.

همه چیز را در نظر گرفتم، من قهوه آفریقایی با کیفیت بالا را مقدم بر قهوه کونا و جامائیکا قرار می‌دادم (شارژ کردن). یعنی به نظر من انواع توت های تانزانیا، قهوه یرگاشفه اتیوپی و کنیا AA جزو بهترین قهوه های دنیا هستند و همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند.

این خیلی سخت تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم… من از قهوه های عالی که مجبور به ترک آن می شدم می ترسم. من یک عذرخواهی رسمی از نیکاراگوئه، کلمبیا و پرو خواهم کرد.

خوشبختانه نیازی به محدود شدن فقط به ۱۰ نوع دانه نیست! همیشه قهوه های جدیدی برای امتحان وجود خواهد داشت و من بسیار خوشحالم که از هر تازه واردی در منو استقبال می کنم!

نظر شما در مورد این عکس ها چیست؟ آیا احساس می کنید قهوه مورد علاقه شما را نادیده گرفته ام؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.