عوارض دیر خوابیدن بر سلامتی بدن

آیا از عوارض دیرخوابیدن مطلعید؟ آیا ایده بیداری آخر شب را دوست دارید؟ اگر شما جز افرادی هستید که شب ها تا دیر وقت بیدار می مانید و از آن طرف صبح ها هم دیر وقت از خواب بیدار می شوند بهتر است بیشتر از خودتان مراقبت کنید. این کار توسط متخصصین سلامت توصیه نشده است، حتی پزشکان سراسر جهان می گویند که از خوابیدن دیر وقت اجتناب کنید. خواب دیر وقت نه تنها بدن شما را به مشکلات بهداشتی مختلف مبتلا می کند، بلکه روال روزانه شما را نیز مختل می کند و اضطراب را افزایش می دهد. سلامت جسمی و روحی شما به شدت تحت تأثیر خواب قرار دارد در اینجا نگاهی به ۷ عوارض دیر خوابیدن می اندازیم.

مروری بر عوارض دیر خوابیدن

۱. برهم خوردن غلظت خون
دیر خوابیدن باعث می شود صبح دیرتر از خواب بیدار شوید و این می تواند منجر به اختلال غلظت خون شود. اگر بیش از ساعت های مجاز طبیعی می خوابید این عامل می تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد و منجر به کاهش چشمگیر تمرکز شود. توصیه می کنیم کارهایتان را با توجه به جدول زمانی ساخته شده در بدن انجام دهید. علاوه بر این اگر زمانی که از خواب بیدار می شوید، همتایانتان از خواب بیدار شده باشند، این بدان معنی است که شما از کار خود عقب مانده اید و کم آوردن زمان به معنی کاهش تمرکز است.

۲. صدای خشن
آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی از خواب بیدار می شوید صدای شما چه تغییری می کند؟ اگر نه، پس اجازه دهید به شما بگوییم که خواب دیر هنگام تأثیر زیادی بر صدا و کیفیت صدا دارد. اگر صبح دیر وقت از خواب بیدار شوید صدای شما خشن می شود.

۳. سردرد
خواب بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد. عملکرد خواب زمانی دیده می شود که خواب طبیعی نداشته باشید و با سر درد از خواب بیدار می شوید.

عوارض دیر خوابیدن بر سلامتی بدن
برهم خوردن غلظت خون مهمترین عوارض دیر خوابیدن بر سلامتی بدن است

۴. چاقی
مشاهده شده است افرادی که به دیر خوابیدن عادت دارند، معمولا صبحانه نمی خورند. این عامل نه تنها شما را در طول ساعات کار روزانه برای خوردن غذا دلسرد کند، بلکه شما را مجبور به خوردن انواع غذاهای سریع می کند. چنین افرادی تمایل به خوردن غذاهای ساده دارند که باعث می شود متابولیسم بدن ضعیف شود و افراد اضافه وزن بیشتری پیدا کنند. همچنین اگر تا آخر شب بیدار بمانید علاقۀ شما به نوشابه های گازدار، نوشیدنی های شیرین و سایر غذاهای چرب مانند سیب زمینی سرخ شده بیشتر می شود، زیرا بعد از شام گرسنه می شوید. دیر بیدار شدن از خواب همچنین شانس ورزش صبحگاهی را کاهش می دهد.

۵. تاریک شدن زیر چشم
هیچ چیز ناخوشایندتر از این نیست که به علت خواب غیر طبیعی محافل زیر چشم های شما تاریک شود. این چیزی است که شما را بسیار ناراحت می کند، زیرا تاثیر مستقیم بر زیبایی صورت شما دارد. علت ظاهر شدن تاریکی زیر چشم شما، خواب ناکافی یا تغییر در ساعات خواب شبانه است. حتی ممکن است به علت عادت های خواب غیر طبیعی جوش ها و انواع دیگر مشکلات پوستی روی صورت شما ظاهر شود.

۶. افزایش بیماری
شما با دیر خوابیدن در معرض ابتلا به برخی بیماری های جدی هستید. با توجه به مطالعات پزشکی انجام شده در سراسر جهان، با دیر خوابیدن هورمونی به نام کورتیزول در بدن تولید می شود، این هورمون مسئول افزایش فشار خون و کاهش فعالیت بازسازی سلول است. شما همچنین در معرض بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و فشار خون بالا قرار می گیرید.

۷. استرس
علائم استرس به شدت تحت تأثیر میزان خوابی است که روزانه دارید. به طور کلی افرادی که تا دیر وقت می خوابند و دیر بیدار می شوند بیشتر از همتایانشان استرس دارند. یک برنامه خواب نامناسب می تواند باعث اختلالات روانی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی و بیماری آلزایمر شود.

منبع: side effects of sleeping late

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] مطالب مرتبط: عوارض دیر خوابیدن بر سلامتی بدن […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.