ترفندهای طبیعی برای سفید کردن دندان

لبخند تاثیر بالایی در زیبایی چهره دارد که ناشی از دندان های زیبا می باشد. دندان های زیبا به فرد اعتماد به نفس می دهد و فرد می تواند همیشه لبخند به چهره داشته باشد. برای سفید کردن دندان کافی است عادت های زیر را انجام دهید:

روشهای سفید کردن دندان

۱. مسواک زدن بعد از نوشیدن یا خوردن
ساده ترین راه برای سفید کردن دندان ها این است که دندان های خود را پس از هر بار خوردن یا نوشیدن بشویید. به خاطر داشته باشید این امر مستلزم پایداری است.

اجتناب از سیگار کشیدن، اجتناب از نوشیدن بیش از حد قهوه، رعایت بهداشت دهان و دندان و خوردن یک رژیم غذایی سالم به جلوگیری از دندان های زرد کمک می کند. اگر به طور منظم نوشیدنی های رنگارنگ می نوشید، سعی کنید آن ها را کاهش دهید. بعد از غذا خوردن یا نوشیدن نوشیدنی های رنگی آب بیشتری مصرف کنید تا به کاهش اثرات منفی کمک کند.

اکثر غذاها دندان ها را لکه دار نمی کنند، اما اگر یک لیوان قهوه بنوشید یا چند عدد سیگار بکشید، متوجه می شوید رنگ دندان هایتان با توجه به نازک شدن مینای دندان سریع زرد می شوند.

سفید کردن دندان با روغن نارگیل
ساده ترین راه برای سفید کردن دندان ها این است که دندان های خود را پس از هر بار خوردن یا نوشیدن بشویید

۲. استفاده از پراکسید هیدرون
هیدروژن پراکسید یک عامل ضد باکتری است و به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کند و دهان را از میکروب ها محفوظ می کند. یک دهان شویه خوب می تواند از پراکسید هیدروژن ساخته شود. نصف لیوان آب و نصف لیوان هیدروژن پراکسید را مخلوط کرده و در حدود یک دقیقه در دهان خود بگذارید و سپس آن را بشویید. تحقیقات نشان می دهد پراکسید هیدروژن باکتری های بد را از بین می برد و نفس را تازه می کند. با توجه به شبکه دندانپزشکی، امروزه بسیاری از کاربردهای آن در دندانپزشکی ثابت شده است، اما رایج ترین کاربرد آن سفید کردن دندان ها می باشد.

۳. گذاشتن روغن نارگیل روی دندان
آیا درست است؟ روغن نارگیل برای تمیز کردن دندانها مفید است؟ درست زمانی که گمان می کردید همه فواید روغن نارگیل را می دانید، خبر می رسد که روغن نارگیل به عنوان سفید کننده طبیعی دندان ها عمل می کند و باعث سفید شدن دندان ها می شود. اگر روغن نارگیل را به دندان های خود اعمال کنید، متوجه می شوید که دندان هایتان سفید تر و سالم تر می شوند.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بردارید و آن را به مدت ۵ الی ۲۰ دقیقه بین دندان هایتان قرار دهید، یا چند قطره روغن نارگیل را به مسواک خود اضافه کنید و آن را به دندان هایتان بکشید. یکی دیگر از گزینه ها این است که روغن نارگیل را در گوشه ای از دستمال مرطوب بریزید و روی دندان های خود بکشید. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است و برای حفظ و تمیز کردن لثه ها عالی است.

یک مقاله منتشر شده در مجله معاصر بهداشت دهان و دندان نشان می دهد که روغن نارگیل یک خوراکی بی خطر است و هیچ عوارض جانبی ندارد. از این رو، می توان آن را به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای حفظ بهداشت دهان و دندان در نظر گرفت.

سفید کردن دندان با سرکه سیب
سرکه سیب (ACV) به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و پاک کننده دندان عمل می کند

۴. استفاده از سرکه شراب سیب
سرکه سیب (ACV)، که به طور موثری به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و پاک کننده دندان عمل می کند، می تواند لکه های مقاوم را از بین ببرد. ACV به ویژه برای از بین بردن لکه هایی مانند قهوه و نیکوتین بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افراد که دندان های زرد دارند می توانند برای از بین بردن لکه های تیره از ACV استفاده کنند.

راز ACV چیست؟ این محلول شامل ترکیباتی از جمله اسید استیک، پتاسیم، منیزیم، پروبیوتیک و آنزیم هایی است که باعث می شود میکروب ها از بین بروند.

۵. استفاده از لیمو یا پرتقال
مرکباتی مانند لیمو و پرتقال حاوی اسید های سودمندی هستند که برای سفید کردن دندان ها مفید هستند. این میوه ها به دلیل اینکه تنظیم کننده اسید معده هستند، هضم غذا را راحت تر می کنند. اما استفاده بیش از حد آن ها مضر است و به دلیل محتوای اسید بالا می تواند مینای دندان ها را از بین ببرد. شما می توانید لیمو یا پرتقال را روی دندان های خود بکشید و سپس دهان خود را بشویید.

منبع: teeth whitening at home

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.