درمان سریع سرماخوردگی در خانه

سرما خوردگی بیماری واگیرداری است که بیشتر در فصل های پاییز و زمستان دیده می شود. برای درمان سریع سرماخوردگی راه های گوناگونی وجود دارد اما بهتر است از درمان طبیعی آن بهره ببرید. در اینجا چند راه طبیعی بیان شده است که به شما کمک می کند علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش دهید.

چگونه سرماخوردگی را سریع درمان کنیم؟

۱- آیا نیاز به درمان علائم دارید؟
درست است که سرماخوردگی و آنفلوآنزا در بدن ناراحتی ایجاد می کنند اما آنها بخشی از روند طبیعی درمان هستند. تب، مکانیزم دفاعی بدن است که سعی می کند ویروس ها را با گرما از بین ببرد و با به گردش در آوردن خون به درمان سریع کمک کند. بنابراین، داشتن تب به این معنی است که سرماخوردگی برای مدت طولانی ادامه پیدا نکند و سرفه روشی است که بدن تلاش می کند مایع مخاطی را پاک کند.

۲- بینی خود را با آب نمکی (سالین) بشویید
آب نمک یک راه موثر برای کاهش تراکم بینی است، همچنین به پاک کردن ویروس ها و باکتری ها از بینی کمک می کند.

۳- یک بالش اضافی در رختخواب داشته باشید
سرتان را کمی بالاتر نگه دارید، این کار به کاهش گرفتگی بینی کمک می کند.

درمان سریع سرماخوردگی با غرغره
آب نمک می تواند به کاهش گلو درد و درمان سریع سرماخوردگی کمک کند

۴- استراحت کنید و خود را گرم نگه دارید
مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا انرژی انسان را می گیرد، بنابراین کمی استراحت کنید و خود را گرم نگه دارید. در این حالت سیستم ایمنی بدن کار خود را انجام می دهد.

۵- غرغره کنید
آب نمک می تواند به کاهش گلو درد کمک کند، یک لیوان آب را بجوشانید سپس یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید، پس از اینکه محلول خنک شد گلوی خود را با آن غرغره کنید.

۶- نوشیدنی های گرم بنوشید
نوشیدنی های گرم کمک می کنند تا گرفتگی بینی و گلو رفع شوند، همچنین باعث ازبین رفتن عفونت می شوند. برخی از داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا با آب جوش ساخته شده اند، اما نوشیدن یک فنجان چای خوب نیز باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

۷- دوش آب گرم بگیرید
گرفتن دوش آب گرم ممکن است راه تنفس را باز کند، در عین حال بهتر است در بخار نفس بکشید تا بینی مرطوب شود.

درمان سریع سرماخوردگی با استراحت
تغذیه خوب به بدن کمک می کند و سرماخوردگی را سریع درمان می کند

۸- منتول مصرف کنید
محصولات منتول، دارای بوی قوی هستند که می تواند بینی های مسدود شده را باز کنند. یک تکه کوچک از کرم یا ژل بینی می تواند به باز شدن بینی های مسدود شده کمک کند.

۹- از سوار شدن هواپیما اجتناب کنید
فشار کابین در یک پرواز ممکن است موجب ناراحتی گوش شود اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید سعی کنید از پرواز جلوگیری کنید تا زمانی که بهتر شوید. اگر مجبور به پرواز هستید، جویدن آدامس و خوردن می تواند به کاهش فشار کمک کند.

۱۰- غذاهای سالم بخورید
تغذیه خوب به بدن کمک می کند با عفونت ها مبارزه کند. میوه های حاوی ویتامین C ممکن است برای سرماخوردگی مفید باشند، همچنین مصرف غذاهای تند نیز باعث کاهش تراکم عفونت می شوند.

۱۱- مایع و هیدراتاسیون زیاد بنوشید
نوشیدن مایعات یکی از راههای درمان سریع سرماخوردگی و رفع گرفتگی بینی و گلو درد است. آب آشامیدنی از کم آبی بدن جلوگیری می کند و رطوبت بدن را حفظ می کند. مایعاتی مانند آب، نوشیدنی های ورزشی، چای های گیاهی، آب میوه ها و… برای درمان سرماخوردگی مفید هستند. مصرف کافئین، قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید، زیرا کافئین باعث کمبود آب بدن می شود.

منبع: Rapid treatment of colds

مطالب مرتبط:
درمان گلودرد بدون علائم سرماخوردگی

پنج درمان خانگی برای مقابله با سرماخوردگی

هشدار به شب زنده دارها؛ بخوابید تا سرما نخورید

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.