راه‌های مقوی شدن شیر مادر

به عنوان یک مادر این امر فوق العاده شایع و کاملا طبیعی است که نگران تامین شیر فرزند خود باشید و از خود بپرسید که آیا شیر من برای فرزندم کافی است؟ خبر خوب این است که اکثریت قریب به اتفاق مادران، شیر کافی برای تامین نیازهای نوزادان را دارند. اگر شیر مادر کاهش پیدا کند او باید شیر خود را افزایش دهد. در این مطلب راه‌های مقوی شدن شیر مادر را بیان می کنیم:

شاید شنیده باشید تغییر رژیم غذایی می تواند به تقویت شیر مادر کمک کند. بله، درست است. بسیاری از شواهد نشان می دهد که بعضی از غذاها و مکمل ها می توانند شیر مادر را افزایش دهند. در مطلب زیر بعضی خوراکی ها بیان شده است که باعث تقویت شیر مادر می شود، اما قبل از مصرف هر نوع مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

مقوی شدن شیر مادر با گیاه شنبلیله
شنبلیله، گیاه بسیار رایجی است که در مکمل های تغذیه با شیر مادر استفاده می شود

برای مقوی شدن شیر مادر چه گیاهی مصرف کنید؟

گیاه شنبلیله
شنبلیله، گیاه بسیار رایجی است که در مکمل های تغذیه با شیر مادر و مقوی شدن شیر مادر استفاده می شود، این گیاه galactogogue هم نامیده می شود. ثابت شده است که گیاه شنبلیله تحریک کننده تولید عرق است و چون پستان یک غده عرق اصلاح شده است، کانال های شیر و تخلیه شیر تحریک می شود. اکثر زنانی که گیاه شنبلیله مصرف می کنند، در عرض ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از مصرف شنبلیله، شیر آن ها افزایش پیدا می کند زیرا این گیاه حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ ها، آنزیم‌ ها و فیتواستروژن‌ ها می‌ باشد که عمل شیرآوری را تقویت می‌‌ کند.

جوی دو سر
شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهنده اثرات واقعی جوی دوسر است، اگر چه پیش بینی ها نشان می دهد بعد از مصرف جوی دو سر شیر مادر افزایش پیدا می کند و این می تواند به سطح بالای آهن مرتبط باشد. در هر صورت، خوردن جوی دوسر به طور منظم با شیر مادر رابطه مستقیم دارد زیرا حاوی پروتئین، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید است.

رازیانه
این سبزی برگدار برای مدت طولانی به عنوان galactogogue در نظر گرفته می شد. برخی مطالعات نشان می دهد که این گیاه ارتباط نزدیکی با شیردهی بهتر دارد. رازیانه‌ حاوی ترکیباتی است که می‌ تواند سبب تغییرات هورمونی شوند و با تحریک تولید استروژن و پرولاکتین در تولید شیر مؤثر هستند.

مقوی شدن شیر مادر با جوی دو سر
در دوران شیر دهی باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

مخمر ابجو
مخمر آبجو برای مقوی شدن شیر مادر بسیار مفید است. ممکن است شنیده باشید که آب آشامیدنی برای تغذیه با شیر مادر مفید است و مصرف مخمر آبجو نیز به همان اندازه مفید عمل می کند. مخمر آبجو همچنین دارای ویتامین B است که می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.

اسفناج
غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج می توانند در بهبود سطح آهن مؤثر باشند، زیرا مقدار آهن بدن می تواند در میزان شیردهی تاثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داده است که سطح پایین آهن با کاهش شیر همراه است، بنابراین اگر احساس می کنید کمبود آهن دارید غذاهای غنی از آهن مصرف کنید مانند گوشت قرمز، لوبیا، نخود و سایر سبزیجات.

به طور کلی، مهم است که در دوران شیر دهی یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، زیرا این کار نه تنها باعث تغذیه خوب کودک می شود، بلکه خودتان هم مطمئن می شوید بدنتان سالم کار می کند.

منبع: Ways to strengthen breast milk

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.