بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰

این شش ارز بهترین ارز برای سرمایه گذاری هستند و حتماً آن‌ها را در سبد خرید خود نگه دارید: USD-JPY/USD-CHF/USD-CAD/GBP-USD/EUR-USD/AUD-USD

بازار سرمایه گذاری فارکس اساساً به دلیل یک تأثیر و جریان شایع جهانی یعنی شیوع پاندمی کروناویروس که از چین آغاز شد ابتدای سال مالی راخوب شروع نکرد، این ویروس کشنده باعث شد دولت چین کل کشور را قرنطینه کند و امور کارخانجات، حمل و نقل، مسافرت و گردشگری متوقف شوند و یا حتی باعث لغو کنوانسیونهای سالانه جلسات شورای همکاری خلیج فارس با نام ccpc و مجلس قانونگذاری حزب کمونیست چین شد. همچنین باعث کاهش ارزش سرمایه گذاری فارکس در کل جهان شد و فرصت‌های تجاری بسیاری تحت تاثیر کرونا در یک بحران مالی جهانی قرار گرفتند بنابراین حالا که تمامی بازارهای جهانی تحت تاثیر این ویروس منحوس تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند آیا می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در فضای دیگری دچار رشد بوده است؟ اگر جواب مثبت است در کجا؟ بله دچار رشد بوده است بازارهای سرمایه گذاری با فرصت‌های ایده‌آل بیشماری در جهان هستند که نه تنها در این مدت بلکه در طولانی‌مدت سودده داشته و بسیار خوب عمل کرده‌اند.

آشنایی با بهترین ارز برای سرمایه گذاری

۱- پوند انگلیس

علاوه بر بحران اپیدمی کرونا یکی دیگر از عواملی که ممکن است بازار بین اتحادیه اروپا و برگزیت را تحت تاثیر خود قرار دهد مذاکرات تجاری انگلیس است. بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ GBP/GBP/USD/EUR و یا پوند انگلیسی خواهد بود که جفت ارزهای ارزشمندی دارد.

دلار آمریکا بهترین ارز برای سرمایه گذاری
دلار آمریکا سی اف دی CFD بهترین ارز برای سرمایه گذاری است
۲- دلار آمریکا سی اف دی CFD

انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور و با آغاز انتخابات ایالات متحده آمریکا یک جریان شوک دهنده به بازار دلار ایجاد شود با این وجود تأثیر این انتخابات در نیمه دوم سال به طور کامل نشان داده می‌شود و طبق پیش‌بینی اکثر کارشناسان در اوایل پاییز و زمستان بهترین فرصت برای تجارت در هر نوع ارزی به خصوص جفت ارز دلار آمریکایی است و یا هر آنچه که با بازار سیاسی آمریکا در ارتباط باشد. در حال حاضر شیوع ویروس کرونا از چین بر چندین ارز و به دلایل متعددی تاثیر می‌گذارد. این امر همچنین بر بازارهای کالاها هم تأثیر می‌گذارد بنابراین در حال حاضر بر همه ارزهای کالا تأثیرگذار است و در هنگامی که شیوع این ویروس در سطح جهانی است who یا سازمان بهداشت جهانی تاثیر اقتصادی آن را تا سال‌ها احساس می‌کند. شیوع کرونا متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل همه‌گیر بودن آن تمامی معاملات را در کل دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهد و هیچ کشوری از آن مستثنا نخواهد بود و فرصت‌های معاملاتی بسیاری در این بین از بین خواهند رفت. البته به طور سنتی دلار آمریکا از جمله معامله پذیرترین ارز در بازار معاملاتی جهان است و به ریسک‌پذیری وجود کرونا ویروس در بازار پاسخگو می‌باشد. امسال سرمایه گذاری روی دلار منجر به افزایش ریسک در بازار شده است اما جفت شدن آن با ین ژاپن نشان داد که ارز بیشتر از هر ابزار دیگری جهت محافظت از مال موثر عمل می‌کند.

۳- فرانک سوئیس

فرانک سوئیس همچنین نشان داد که به دلیل داشتن پناهگاه‌های امن اقتصادی بسیار مورد اعتماد است و معمولاً سنگین‌ترین تقاضاها را برای همه ارزهای امن و نزدیک به ۷۴۰ پیپ از آغاز سال ۲۰۲۰ در USD-CHF داشته است.

فرانک سوئیس بهترین ارز برای سرمایه گذاری
فرانک سوئیس به دلیل داشتن پناهگاه‌های امن اقتصادی بسیار مورد اعتماد است
۴- دلار کانادا

از جمله بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ می‌توان دلار کانادا را نام برد. همانطور که می‌دانید چین دومین واردکننده بزرگ نفت خام و نفت برنت در جهان است و تقاضا برای wTi نفت خام با کاهش چشمگیر قیمت در زیر ۴۰ دلار و نزدیک به ۳۰ دلار بسیار خطرناک است. جلسات ایپلاس که در وین و در پنجم و ششم مارس برای تصمیم گیری درباره تولید بیشتر نفت برگزار شد به دلیل عدم حمایت روسیه از این طرح نتیجه نداد و بلومبرگ در ۸ مارس گزارش داد که عربستان تولید نفت خود را به ۱۰ میلیون بشکه افزایش می‌دهد که این حرکت پیامدهای نزولی برای قیمت نفت خام داشت. همه اینها را گفتیم که بگوییم دلار‌کانادا کالایی است که با نفت خام بسیار در ارتباط است و این کشور با داشتن دومین ذخایر بزرگ طلای سیاه و اقدام دولت در کاهش نرخ بهره از ۵۰ Bps در تاریخ ششم مارس اقدامی بود جهت تقویت اقتصاد کانادا در برابر تاثیر جهانی کرونا ویروس و البته فروکش کردن قیمت‌های نفت خام در بازار، رقابتی کردن ارز USD-CAD و ارزان‌تر کردن آن در بازار که در ماه‌های آینده شاهد آن خواهیم بود.

منبع: currencies to invest in spring

مطالب مرتبط:
بهترین سرمایه گذاری در سال ۹۹ در ایران

بیت کوین با ارزش ترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸

چهار نکته کلیدی سرمایه‌گذاری برای ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.