تدریس خصوصی ریاضی با رفع اشکال بعد از کلاس

هیچ فرقی نمی کند که دانش آموز ابتدایی داشته باشید یا دانشجو، یکی از مهم ترین دروس در همه دوره های تحصیلی ریاضیات است، نامی که متأسفانه با هراس و ترس همراه است و کمتر دانش آموزی را می توان یافت که در یادگیری ریاضی و انجام مسائل آن مشکلی نداشته باشد. به همین دلیل است که جلسات تدریس خصوصی ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی پرمتقاضی ترین کلاس جبرانی در میان دروس مختلف است.

چه زمانی از کلاس خصوصی ریاضی استفاده کنیم
این سوالی است که اکثر والدین با آن مواجه هستند. چه زمانی یک دانش آموز به کلاس خصوصی ریاضی احتیاج دارد. در واقع باید گفت که هیچ قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کلاس های خصوصی ریاضی فقط مخصوص دانش آموزان ضعیف نیست، گاهی استفاده از کلاس های منظم تدریس خصوصی ریاضیات در طول یک سال تحصیلی باعث می شود که دانش آموز با پایه قوی تری به سال های بالاتر تحصیلی قدم بگذارد، در ریاضی پیشرفت خوبی داشته باشد و مهم تر از همه این که ریاضی را اصولی و مفهومی بیاموزد.

اگرچه عموما عدم یادگیری ریاضیات در دانش آموزان ضعیف بیشتر مورد توجه است، اما هر دانش آموزی ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کلاس ریاضی خصوصی داشته باشد. مثلا یک دانش آموز کاندید شرکت در آزمون تیزهوشان بیش از سایر دانش آموزان به جلسات تدریس خصوصی ریاضی احتیاج دارد.

تعداد جلسات کلاس خصوصی ریاضی بستگی به هدف شما از برگزاری این کلاس ها دارد، در واقع فاکتورهای بسیاری در این انتخاب تأثیرگذار هستند که شامل پایه تحصیلی فرزند شما، دانش او از علم ریاضی ( پایه قوی یا ضعیف)، هدفی که دنبال می کند ( بهبود یادگیری، کسب نمره خوب، شرکت در آزمون و … ) می شود. معمولا مدرسین تدریس خصوصی ریاضی در جلسات اول با توجه به هدفی که کلاس تشکیل می شود توانایی های دانش آموز را ارزیابی کرده و متناسب با هدف و برنامه تعداد جلسات را مشخص می کنند.

توصیه اکید ما این است که از کلاس تدریس خصوصی ریاضی شب امتحانی به شدت پرهیز شود، این کلاس ها عموما مانند مسکن موقت به جای رفع مشکل و درمان اصولی آن، تنها آن را به تعویق انداخته و به مرور به مشکل بزرگتری تبدیل می کنند.

تدریس خصوصی ریاضی

چالش یافتن بهترین معلم خصوصی ریاضی
یکی دیگر از دغدغه های مشترک والدین در مورد جلسات تدریس خصوصی ریاضی، یافتن یک مدرس خصوصی برجسته، با مهارت و عالی است که بتوان از کلاس های او به نتیجه دلخواه رسید. شاید تا یک دهه پیش و استفاده از روش های سنتی برای یافتن معلم خصوصی کمتر با نتیجه دلخواه همراه بود اما امروز با کمک شبکه های اجتماعی و ارتباط گسترده در این رسانه ها به راحتی می توان اطلاعات خوبی در خصوص بهترین معلم خصوصی ریاضی بدست آورد.

نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم، امکان استفاده از آموزش آنلاین است که این فرصت را در اختیار هر دانش آموزی قرار می دهد تا بتواند در هر کجای ایران از کلاس خصوصی بهترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی تهران بهره مند شوند. بنابراین دیگر نگرانی با  عنوان یافتن بهترین معلم خصوصی ریاضی عملا وجود ندارد.

چرا از کلاس تدریس خصوصی ریاضی فرزندم نتیجه نگرفتم؟
این سوالی است که بسیاری از والدین آن را در جلسات مشاوره با ما مطرح می کنند. گاهی این والدین به اشتباه انگشت نشانه را به سوی فرزند خود می گیرند و او را مقصر اصلی می دانند. اما باید بگوییم که مهمترین نکته در نتیجه بخش بودن کلاس ریاضی خصوصی، در هر پایه ای، توانایی های مدرس آن کلاس و مستمر بودن کلاس ریاضی است.

رفع اشکال بعد از کلاس

روش های آموزشی را بررسی کنید
استفاده از روش های آموزشی مدرن و نوین متناسب با شرایط روحی و توانمندی های دانش آموز، یکی از مهم ترین نکاتی است که باعث می شود کلاس خصوصی ریاضی به نتیجه دلخواه برسد. ضمن این که پیگیری مداوم والدین و ایجاد محیط مناسب برای یادگیری نیز می تواند در این امر نقش به سزایی داشته باشد.

از کلاس های بی کیفیت دوری کنید
گاهی اوقات جلسات تدریس خصوصی ریاضی تنها به جلساتی ۱ تا یک ساعت و نیم اطلاق می شود که در آن دبیر به تشریح درس می پردازد، مثال حل می کند، تمرین می دهد و پایان کلاس اعلام می شود. طبیعی است که در چنین کلاسی نتایج دلخواه حاصل نشود.

با برنامه ریزی و هدفمند حرکت کنید

یک کلاس خصوصی ریاضی نتیجه بخش باید برنامه ریزی شده و هدفمند باشد. نقاط ضعف و قوت دانش آموز باید شناسایی شود و علاوه بر ارائه روش های حل مسئله و تمرین، معلم روی روند یادگیری دانش آموز کاملا نظارت داشته باشد.

رفع اشکال بعد از کلاس

فرزند خود را ارزیابی کنید
مهمترین ویژگی یک کلاس خصوصی ریاضی موفق ارتباط معلم و والدین است، اگر می خواهید فرزند شما از کلاس خصوصی ریاضی نتیجه بگیرد باید بدانید روند فعالیت و عملکرد او در کلاس چگونه است. مسئله ای که معمولا مورد غفلت واقع می شود. در واقع شما از کلاس جبرانی برای فرزند خود استفاده می کنید که کمبودهای آموزشی او در مدرسه جبران شود، روش آموزشی تغییر کند، مطالعه هدفمندتر داشته باشد و به نتیجه ای که مد نظر دارد برسد، اما اگر این در این مسیر همراه او نباشید چگونه می توانید او را ارزیابی کنید، عملکرد او را بسنجید و او را در صورت نیاز حمایت کنید؟ در واقع بعد از چند جلسه کلاس خصوصی ریاضی فرزند شما باید به رشد چشمگیری دست پیدا کرده باشد، در غیر اینصورت نیاز است که بعضی چیزها تغییر کند.

تدریس خصوصی ریاضی به شیوه ای نوین و علمی
برای والدین عزیزی که به این آگاهی رسیده اند فرزند آنها برای موفقیت در تحصیل نیاز به یادگیری ریاضیات به عنوان یکی از علوم اصلی و پایه دارد، خبر خوبی داریم. مدرسانه مجموعه ای حرفه ای و توانمند با همکاری بهترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی در تهران با ارائه شیوه های نوین آموزشی، همگام با روش های استاندارد علمی آموزش مفهومی ریاضی در دنیا، آماده برگزاری جلسات خصوصی تدریس ریاضی به صورت آنلاین و حضوری است.

از جمله ویژگی های متمایز کلاس های خصوصی ریاضیات مدرسانه می توان به جلسات مشاوره قبل از انتخاب دبیر و شروع کلاس ها اشاره کرد. همچنین بعد از هر جلسه درسی یک گزارش صوتی و کتبی از کلاس، وضعیت روحی و همکاری دانش آموز و تکالیفی که برای جلسه آینده در اختیار او قرار داده شده است برای والدین ارسال می شود و روند پیشرفت و آموزش فرزند شما از طرف گروه پشتیبانی بعد از برگزاری هر جلسه پیگیری می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی، با مدرسانه در تماس باشید. ۸۸۹۰۴۰۰۲

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.