طریقه نگهداری گل حسن یوسف

اسم علمی یوسف Coleus blumei، از خانوده Labiatae می باشد. این جنس دارای ۱۵۰ گونه از گیاهان همیشه سبز چند ساله یا دائمی است. این گونه بومی جاوایی بوده ارتفاع آن به بیش از ۴۰ سانتی متر و گسترش آن نیز به بیش از ۲۵ سانتی متر می رسد این گیاه گرچه دائمی است ولی هنگام فصول سرد اگر خارج از گلخانه یا آپارتمان نگاه داری شود از بین خواهد رفت.

برگهای زیبای آن به رنگهای مخلوط قرمز، سفید، سبز، زرد و قهوه ای دیده می شود و برای این که یک گیاه بوته ای از این گونه به دست آوریم بایستی گلهای کوچک و آبی رنگ آن را هنگام ظهور، پنسمان یا قطع کرد. این گونه دارای واریته های بسیاری است که هر کدام دارای برگ هایی به رنگها یا مخلوطی از رنگهای مختلف می باشد.

طریقه پرورش گل حسن یوسف:
۱- از لحاظ نیاز نوری: این گیاه روزانه چهار ساعت و بیشتر به نور مستقیم خورشید نیاز دارد و از لحاظ نور مصنوعی به میزان ۸۰۰ شمع در مدت ۱۲ ساعت در روز به نور نیاز دارد. لازم به ذکر است که در صورت فراهم نبودن شرایط نوری این گیاه به حالت علفی یا سبز کامل در می آید که در این صورت از جذابیت و زیبایی آن کاسته می شود.

۲- میزان درجه حرارت مورد نیاز: در روز ۳۰-۲۵ درجه سانتی گراد و در شب ۲۵-۲۰ درجه سانتی گراد می باشد.

۳- میزان آبیاری: آبیاری بصورت دائمی و خاک باید همیشه مرطوب باشد.

۴- نوع خاک: نصف پیمانه خاک رس و یک پیمانه خاک برگ ویک پیمانه ماسه شکسته می باشد.

۵- هرس: چون گیاه حسن یوسف دارای رشد سریعی می باشد جهت جلوگیری از رشد سریع و بی قواره شدن آن بایستی جوانه انتهای نوک ساقه را هر زمان که لازم شد قیچی کنید.

۶- روش تکثیر: این گیاه را می توان در تمام فصول به روش قلمه زنی ساقه در محیط کنترل شده تکثیر نمود. در ضمن قلمه های این گیاه در بهار و تابستان به راحتی در آب ریشه دار می شوند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.