کود و خاک مناسب سانسوریا (ترکیب خاک + تقویت سانسوریا)

از آنجایی که در سال های اخیر علاقه افراد بی شماری به نگهداری از گیاهان آپارتمانی افزایش یافته است، لازم دیدیم یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی یعنی سانسوریا(سانسوریا شمشیری، کراواتی و پاکوتاه) را معرفی کنیم. بنابراین اکثر افرادی که این گیاه را در منزل یا محل کار خود نگهداری می کنند اغلب از ما می پرسند خاک مناسب سانسوریا و کود مناسب سانسوریا چیست و چه ویژگی هایی دارد، از کدام کود و خاک استفاده کنیم تا تمام نیازهای گیاهانمان برطرف شود؟ سانسوریا متعلق به گروهی از گیاهان است که برای رشد و شادابی بهینه نیاز به خاک و کودی دارد که کاملاً نیازهای آن را برآورده کند.

چه نوع خاکی برای گیاه سانسوریا مناسب است؟

سانسوریا یکی از گیاهانی است که برای حداکثر رشد و ظرفیت آن به خاک مناسب سانسوریا وابسته است تا بتواند تمام نیازهای گیاه را برطرف کند. تهیه خاک مناسب سانسوریا و ترکیبات آن یکی از مهمترین عوامل در رشد و نگهداری این گیاه است. زیرا خاک گیاه بر سلامت و استحکام تاثیر مستقیم دارد.

خاک مناسب سانسوریا.

همانطور که می دانید برای تسهیل در نگهداری گل های داخل آپارتمان باید تمام شرایط و ویژگی های آن را شناخت و نیاز آب، خاک و کود مناسب سانسوریا را به درستی تامین کرد. سانسوریا برای رشد به آبیاری زیادی نیاز ندارد ولی در مقابل این گیاه برای شاداب بودن به نور غیر مستقیم زیاد نیاز دارد. دمای ایده آل رشد این گیاه باید ۱۸-۲۳ درجه باشد.

پیشنهاد ویژه: جهت خرید سانسوریا کراواتی با بهترین کیفیت در ۵ نوع مختلف کلیک کنید.

خاک مناسب سانسوریا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • داشتن زهکشی بالا

اصلی ترین ویژگی داشتن خاک مناسب با زهکشی بالا برای رشد گیاه سانسوریا است. سانسوریا مثل گیاهان دیگر برای طراوت و شادابی به خاکی با زهکشی بالا نیاز خواهد داشت که یکی از ملزومات اساسی هر گیاهی است. در واقع می توان گفت که خاک و تمامی شرایط مربوط به آن، ترکیبات و اسیدیته آن (PH) در نگهداری و تغذیه ریشه، ساقه و برگ گیاه مهم است.

  • PH خاک سانسوریا

اگر خاک قوی، مغذی و با زهکشی مناسب وجود داشته باشد، این گیاهان می توانند مواد مورد نیاز خود را دریافت کنند و تمامی قسمت های آن از جمله ریشه، ساقه و برگ به خوبی رشد کرده و بهترین بازدهی را از خود نشان دهند. در کنار این مشخصات، PH خاک سانسوریا نیز باید مناسب باشد. این گیاه به خاکی با اسیدیته یا اسیدی تا PH خنثی نیاز دارد. که در محدوده ۴.۵-۷ قرار دارد. لازم به ذکر است که PH بین ۰-۱۴ اندازه گیری می شود و عدد ۷ نشان دهنده خنثی بودن خاک است و هر چه این عدد به سمت صفر گرایش پیدا کند خاک اسیدی تر می شود و بالعکس.

می توانید با روش های خانگی PH خاک گیاه خود را اندازه بگیرید. اگر گیاه سانسوریا شما بی حال است و یا رشد نمی کند اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که اسیدی بودن خاک را اندازه گیری کنید. زیرا اگر بی حال بودن گیاه به خاک اسیدی آن مربوط باشد شما حتی با دادن کود مناسب سانسوریا نمی توانید این مشکل را حل کنید.

  • داشتن جذب رطوبت

از دیگر ویژگی های خاک مناسب گیاه سانسوریا داشتن جذب رطوبت بالا است زیرا این موضوع باعث جلوگیری از آسیب زدن به ریشه گیاه می شود. اگر سوالی دارید که آیا می توان پیت ماس ​​ به خاک این  ترکیب کرد، باید توجه داشت که ترکیب این ماده برای خاک گیاه مضر نیست، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

  • داشتن ترکیبات مناسب

اکنون که می دانید خاک سانسوریا باید در انواع مختلف سنگین باشد و همچنین اسیدی و قلیایی بودن خاک را می دانید، در ادامه به ترکیب خاک مناسب سانسوریا می پردازیم. لازم به ذکر است که سانسوریا در صورت وجود خاک با ترکیب قوی می تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد و به راحتی در محیط خانه یا آپارتمان نگهداری شود و از ویژگی های این گل بهترین استفاده را کرد. قبلاً گفته شد که خاک سانسوریا باید زهکش خوبی داشته باشد، اما علاوه بر آن سنگینی خاک نیز مهم است. هنگام تهیه خاک مناسب سانسوریا می توان از ترکیب چند مورد خاک مورد نظر را به دست آورد. اینها شامل کود حیوانی، شن، خاک رس، ماسه و ورمی کمپوست است.

ترکیب خاک سانسوریا

یا ترکیب دیگری که به خاک مناسب سانسوریا اختصاص دارد: خاک برگ، ماسه، ورمی کمپوست، پودر زغال و خاک باغچه است. نکته کلیدی برای تهیه ترکیب خاک مورد نیاز برای سانسوریا این است که همه این مواد در دسترس نیستند. در این صورت می توانید از ترکیب خاک باغچه، خاک برگ، پرلیت و سایر ترکیبات ساده و در دسترس استفاده کنید. برای تهیه خاک مناسب سانسوریا با ترکیبات ویژه و کیفیت بالا می توانید به وب سایت باغ ارم مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا کود مناسب سانسوریا را معرفی کنیم.

آشنایی و خرید کودهای مناسب گیاه سانسوریا

  • کود سه بیست (۲۰۲۰۲۰)

کود سه بیست با ایجاد رویش گیاهان سانسوریا بهترین کود مناسب سانسوریا است. بنابراین فسفر، پتاسیم و نیتروژن گیاه را متعادل و هماهنگ می کند. با حفظ هماهنگی و تعادل  موجود در این سه عنصر، گیاهان سانسوریا در کنار داشتن حس طراوت و شادابی به راحتی به رشد خود ادامه دهند. این کود به دلیل وجود فسفر، عملکرد خوبی در فتوسنتز دارد، فرآیندی که باعث افزایش رشد گیاهان به ویژه رشد ریشه گیاهان سانسوریا می شود.

از ویژگی های این کود مناسب سانسوریا داشتن گاز نیتروژن و ازت است که باعث افزایش میزان پروتئین در خاک گیاه مورد نظر می شود.

زمانی که سانسوریا حاوی پروتئین کافی باشد، برگ ها و ساقه های آن به خوبی رشد می کنند. از دیگر ویژگی های مهم این کود می توان به داشتن شوری و نمک کمتر برای سانسوریا اشاره کرد.

  • کود مناسب سانسوریا ۱۰-۵۲-۱۰

همانطور که می دانید این کود یکی از کودهای کریستالون است که حاوی ۱۰ درصد نیتروژن، ۵۲ درصد فسفر و ۱۰ درصد پتاسیم است و برای کاشت و رشد ریشه بسیار مفید است و برای هر گونه گیاه از جمله سانسوریا کاملا مفید و کاربردی است . این کود را باید در آب برای استفاده حل کنید. از ویژگی های مهم این کود مناسب سانسوریا این است که تمام نیازهای سانسوریا به فسفر را تامین می ‌کند.

پس از اختلاط کود ۱۰-۵۲-۱۰با آب، می توان هر ۳-۲ هفته یکبار (بسته به اندازه و سن گیاه سانسوریا) برای آبیاری در فصل رشد گیاه که از اوایل بهار شروع شده و تا اواسط پاییز طول می ‌کشد، استفاده کرد. برای خرید کود مخصوص سانسوریا با بالاترین قیمت و پایین ترین قیمت کلیک کنید.

  • کود شوک برای سانسوریا

کود شوک با تامین نیتروژن سانسوریا باعث افزایش رشد برگ می شود و این یکی از دلایلی است که می گوییم کود شوک کود مناسب سانسوریا است و به دلیل ماندگاری بالا در تامین عناصر گیاهی سانسوریا مقرون به صرفه و موثر است است.

  • کود مناسب سانسوریا کلات آهن

ما اهمیت استفاده از کودهای کلات آهن را درک می کنیم زیرا هر گیاهی برای فتوسنتز و فرآیند رشد به آهن نیاز دارد، بنابراین با استفاده از کودهای کلات آهن می توان شادابی گیاهان، رشد ساقه و برگ را مشاهده کرد، بنابراین این کود مناسب سانسوریا مورد توجه قرار می گیرد و یک کود عالی برای بقای گیاه سانسوریا است.

به دلیل تامین آهن گیاه سانسوریا با این کود، لازم نیست دیگر نگران ریزش برگ های این گیاه باشید.  شادابی و طراوت این گیاه با دادن کود مناسب سانسوریا کلا آهن افزایش پیدا می کند. برای خرید کود مناسب سانسوریا به صورت تضمینی و کیفیت بالا فقط کافی است به وب سایت های تخصصی در زمینه فروش انواع کود مخصوص گیاهان آپارتمانی مراجعه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.