انواع گیاهان مناسب برای بالکن

وقتی برای اولین بار وارد خانه می‌شوید، همه چیز مانند یک بوم سفید است. این می‌تواند یک چیز هیجان انگیز باشد که بفهمید چه چیزی را باید به دیوار خانه آویزان کنید و مبلمان خانه را چگونه بچینید. اگر آپارتمان شما دارای بالکن یا پاسیو باشد، قدرت تصمیم‌گیری بیشتری دارید. بسته به موقعیت آپارتمان شما، بعضی از گیاهان بهتر از گیاهان دیگر رشد می‌کنند. به عنوان مثال بعضی گیاهان برای مناطق کوچک مناسب هستند، برخی گیاهان در جاهایی رشد می‌کنند که آفتاب وجود ندارد، برخی از آنها آفتاب زیادی می‌خواهند، برخی از گیاهان نمی‌توانند باد شدید را تحمل کنند و به حفاظت بیشتری نیاز دارند، بعضی از آنها سنگین و برخی دیگر سبک هستند، به ویژه که آب به آنها اضافه می‌شود و… . با در نظر داشتن این موارد، وقت آن رسیده است که دریابید کدام گیاه مناسب شرایط شما است. در زیر به انواع گیاهان مناسب برای بالکن اشاره شده است که بر اساس انتخاب شما ویژگی‌های خوبی دارد.

گیاهان مناسب برای بالکن

گل داوودی:

این گل پس از گل رز یکی از محبوب‌ترین گلهاست و انواع مختلفی از آن وجود دارد. این گیاه حدود ۱۰۰ نوع متفاوت دارد اما به طور کلی آن‌ها را به ۱۳ گونه اصلی دسته بندی می‌کنند. گل داوودی به دو طریق در هوای آزاد و در گلخانه کشت می‌شود که هرکدام از آنها را بصورت گلدانی و با هوای آزاد میتوان پرورش داد. این گل‌ها به فضا احتیاج دارند، احتیاجی نیست که تعداد زیادی از آن را تهیه کنید بلکه فقط با داشتن یک گل می‌توانید بالکن خود را زیباتر جلوه دهید.

پنسی:

این گل در دمای معتدل رشد می‌کند. پنسی‌ها دارای رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف هستند و برای پرورش در گلدان برای کنار پنجره یا بالکن مناسب هستند.

فوچسیا:

Fuchsia یک گیاه چند ساله در طبیعت در آمریکای مرکزی و جنوبی و نیوزیلند است. این گیاه به مکانی نیم سایه و خاک سبک فاقد آهک نیاز دارد. این گل‌ها آویزان و به صورت یک لوستر فانتزی ظاهر می‌شوند. با وجود این گل شاهد افزایش پرندگان و پروانه‌ها در اطراف گل خواهید بود.

گل فوچسیا
گل فوچسیا یکی از گیاهان مناسب برای بالکن است و به مکانی نیم سایه و خاک سبک فاقد آهک نیاز دارد
گل ادریسی:

گل ادریسی یا هورتانسیا یکی از زیباترین گل‌هاست که گل هفت رنگ نیز نامیده می‌شود. این گل‌ها یک شکل کروی زیبا ایجاد می‌کنند و یک انتخاب عالی برای افرادی است که فضای محدود دارند. گل ادریسی، آبیاری مکرر همراه با نور خورشید را دوست دارد. یک قطعه از این گل میتواند یک انتخاب عالی برای میز آشپزخانه شما باشد.

گل اطلسی:

گل اطلسی یکی از محبوب‌ترین گل‌های مورد استفاده در فضای سبز ایران است که از مقاومت خوبی برخوردار می‌باشد. این گل‌ها دارای ساقه‌های نیمه چوبی و گل‌های قیف مانند هستند که در رنگ‌های متفاوتی همچون سفید، قرمز، بنفش، صورتی، زرد و آبی و اغلب به صورت ابلق (دورنگ)، ظاهر می‌شوند. این گل برای رشد به آفتاب کافی نیاز دارد.

سرخس‌ها:

اگر بالکن سایه‌دار است سرخس‌ها انتخاب خوبی هستند. سرخس‌ها گیاهانی سازگار هستند و در هر ظرفی به خوبی رشد می‌کنند. اگر بالکن کوچکی دارید، سرخس ممکن است انتخاب خوبی نباشد، به دلیل اینکه، سرخس گسترش می‌یابد و می‌تواند بسیار بزرگ شود.

گیاهان:

گیاهان برای بالکن‌های آپارتمانی بسیار مناسب هستند زیرا پرورش آن‌ها آسان است، در ظروف نسبتا کوچک جای می‌گیرند و امکان رشد عمودی دارند. گیاهان تمایل به نور آفتاب کامل یا جزیی دارند آنها را در آفتابی‌ترین قسمت بالکن خود قرار دهید. گیاهان را میتوان در داخل و نزدیک پنجره نیز قرار داد. برای بالکن‌های آفتابگیرتر، مریم گلی، آویشن و رزماری می‌تواند گزینه‌های خوبی باشند. برای نقاط سایه‌دار، نعناع، جعفری یا شوید می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد.

گل اطلسی
گل اطلسی یکی از محبوب‌ترین گیاهان مورد استفاده در فضای سبز و مناسب برای بالکن است
ساکولنت:

ساکولنت‌ها گروهی از گیاهان گوشتی و آبدار با ۶۰ گونه مختلف هستند که می‌توانند به خوبی آب را در بافت‌های خود ذخیره کنند. اگر در بخاطر سپردن آبیاری گیاهان مشکل دارید و اگر بالکن شما آفتاب زیادی می‌گیرد، ممکن است این گیاهان برای شما ایده‌آل باشند. ساکولنت‌ها می‌توانند به خوبی در محیط‌های گرم و کم آب زندگی کنند و با کمک گرفتن از بدنه گوشتی خود به شکل شگفت‌انگیزی در این محیط‌ها زنده بمانند.

میوه‌ها و سبزیجات:

به طور معمول، میوه‌ها و سبزیجات مانند: توت فرنگی، تمشک، کاهو و گوجه فرنگی به آفتاب زیاد احتیاج دارند. رشد محصولات در دراز مدت به نفع شما خواهد بود زیرا برای کیف پول شما مفید است‌‌.

گل همیشه بهار:

گل همیشه بهار، گیاهی یک ساله، علفی و زیبا است که ارتفاع ساقه آن به حدود نیم متر نیز می‌رسد. گل‌های این گیاه به رنگ نارنجی یا زرد بوده و ریشه آن نیز مخروطی شکل است. این گل در آب و هوای گرم بسیار خوب عمل می‌کنند و قطعا باعث فضای سبز می‌شود.

زندگی در آپارتمان و نداشتن حیاط و باغچه‌های قدیمی به این معنا نیست که برای همیشه خودمان را از لذت نگهداری از گل و گیاه و داشتن باغچه‌ای رنگارنگ محروم کنیم. از همین امروز دست به کار شوید و تراس خانه‌تان را به یک محیطی پر از گل‌های رنگارنگ، درختچه‌های همیشه سبز و سبزیجاتی تبدیل کنید که خودتان پرورش داده‌اید.

منبع: A variety of plants suitable for the balcony

مطالب مرتبط:
تقویت گل‌های آپارتمانی

روش‌هایی ساده برای آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر رفتن

چند اشتباه در نگهداری از گیاهان آپارتمانی و راهکارهای آن

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.